hei täällä mies kysyy kun

  • Viestiketjun aloittaja "mies"
  • Ensimmäinen viesti
"eee"
Kyllä mun mielestä nainen voisi ihan hyvin edes KOKEILLA pillereitä tai kierukkaa! Ei niistä todellakaan kaikille sivuvaikutuksia tule. Ja vaikka yhdestä merkistä tulisi, muista ei välttämättä tule.
 
[QUOTE="eee";22971236]Kyllä mun mielestä nainen voisi ihan hyvin edes KOKEILLA pillereitä tai kierukkaa! Ei niistä todellakaan kaikille sivuvaikutuksia tule. Ja vaikka yhdestä merkistä tulisi, muista ei välttämättä tule.[/QUOTE]

Ja mies ottaa 2kk loman töistä (ihan vaikka palkattomana) jos nainen sattuu saamaan niistä hormoneista jatkuvan migreenin ja se lapsikin pitäis hoitaa? Ja lisää palkattomia lomia, jos seuraavakaan pillerimerkki ei sovi... Fiksua. Jos mies tähän pystyy ja työnantajakin on ymmärtäväinen että se lapsi pitää hoitaa ja on täysin miehen vastuulla tämän toiveiden vuoksi ehkäisyn suhteen, niin mikäs siinä. Voihan tuolloin ottaa riskin että migreeniä sairastavalle ottaa hormoneita kokeiluun, jos on kaikilla varaa olla koko kokeilun ajan kotona ja mies on valmis hoitamaan IHAN kaiken ja passaamaan vaimon päälle.
 
"eee"
Ja mies ottaa 2kk loman töistä (ihan vaikka palkattomana) jos nainen sattuu saamaan niistä hormoneista jatkuvan migreenin ja se lapsikin pitäis hoitaa? Ja lisää palkattomia lomia, jos seuraavakaan pillerimerkki ei sovi... Fiksua. Jos mies tähän pystyy ja työnantajakin on ymmärtäväinen että se lapsi pitää hoitaa ja on täysin miehen vastuulla tämän toiveiden vuoksi ehkäisyn suhteen, niin mikäs siinä. Voihan tuolloin ottaa riskin että migreeniä sairastavalle ottaa hormoneita kokeiluun, jos on kaikilla varaa olla koko kokeilun ajan kotona ja mies on valmis hoitamaan IHAN kaiken ja passaamaan vaimon päälle.
No tuskin se nainen nyt niin typerä on, että jos samantien pillereitä alkaa jatkuva migreeni, niin syö niitä 2 kk putkeen ja 2 kk putkeen kärsii siitä migreenistä? Herätys...
 
"tota noin"
[QUOTE="eee";22971318]No tuskin se nainen nyt niin typerä on, että jos samantien pillereitä alkaa jatkuva migreeni, niin syö niitä 2 kk putkeen ja 2 kk putkeen kärsii siitä migreenistä? Herätys...[/QUOTE]

no minulle yaz pilleri aiheutti jatkuvan migreenin. söin 2viikkoa ja sitten lopetin.. eipä vaan migreenit siihen loppuneet... kesti 2kk ennen kuin pikkuhiljaa tilanne rauhoittui... pillereiden vaikutus kun ei lakkaa välittömästi... hormoni muutoksia kun siinä tapahtuu niin vie aikaa ennen kuin tilanne normalisoituu...
 
"eee"
[QUOTE="tota noin";22971341]no minulle yaz pilleri aiheutti jatkuvan migreenin. söin 2viikkoa ja sitten lopetin.. eipä vaan migreenit siihen loppuneet... kesti 2kk ennen kuin pikkuhiljaa tilanne rauhoittui... pillereiden vaikutus kun ei lakkaa välittömästi... hormoni muutoksia kun siinä tapahtuu niin vie aikaa ennen kuin tilanne normalisoituu...[/QUOTE]

Niin, ja toisille ei sitten tulekaan sitä migreeniä ollenkaan. Itse kyllä kokeilisin.

Ja mikä esim. kuparikierukan kokeilun sitten estää?
 
"tota noin"
[QUOTE="eee";22971351]Niin, ja toisille ei sitten tulekaan sitä migreeniä ollenkaan. Itse kyllä kokeilisin.

Ja mikä esim. kuparikierukan kokeilun sitten estää?[/QUOTE]

en tiedä ap:n vaimon tilannetta mutta itselläni on runsaat ja kivuliaat kuukautiset ja hb joka menee helpolla huonoksi, silloin ei kierukkaa suositella. Myös jos kärsii usein emätintulehduksista voi olla erittäin suuri riski saada kohtutulehdus. Itse sain kohtutulehduksen hormonikierukasta...
 
"Vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja jassåå;22967437:
täysin samaa mieltä, ettei ehkäisyä tulisi jättää vain naisen harteille! miesten tulisi myös ottaa vastuu...
Minäkin peukutan tälle! Jos miehelle ei kerran kortsut passaa, niin lekurin juttusille vaan!
 
"vierailija"
Minä olen tehnyt päätöksen, etten enää koskaan mitään ylimääräisiä hormooneja itseeni tunge ehkäisyn takia! Hienoa, jos hormonit joillekin sopii, mutta niin paljon kuulee negatiivista, etten yhtään ihmettele, ettei joku niitä edes halua kokeilla. Minulle pillerit aiheuttivat mm masennusta, haluttomuutta (totaalista, ei olisi seksi voinut paljoa vähempää kiinnostaa, annoin joskus miehelle velvollisuudentunnosta), limakalvojen kuivuutta, viimeisimpää merkkiä kokeillessani sain aivan järjettömiä raivokohtauksia. Pillereiden lopettamisen jälkeen (söin yhteensä n 6 vuotta) seksihaluni palasivat pikkuhiljaa, aloin jopa haluamaan enemmän kuin mies, tunto palasi alapäähän, eli seksi jopa tuntui hyvälle (pillereiden aikaan seksi ei tuntunut yhtään miltään, joskus tosin sattui kuivuuden takia), mielikin tuntuu tasaisemmalta ja iho parempi. Ikinä en siis enää hormoniehkäisyä tule käyttämään.
 
[QUOTE="eee";22971351]Niin, ja toisille ei sitten tulekaan sitä migreeniä ollenkaan. Itse kyllä kokeilisin.

Ja mikä esim. kuparikierukan kokeilun sitten estää?[/QUOTE]

Jos on hormonitoimintaan sitoutunu migreeni (seurailee kohtaukset kuukautiskiertoa) niin on suurepi riski että ne migreenit tulee. Aurallista migreeniä sairastavat ei ees saa syödä e-pillereitä, minipillerit ehkä sopii osalle.

Kuparikierukka voi aiheuttaa tulehduksen. Eikä pakosti sovi jos on esim. nikkeliallergia jo olemassa, saa allergisen reaktion siitä. Kohtutulehdus ei oo ihan pikkujuttu jos ehtii liian pitkälle ja haluais vielä sen toisen joku pv. Ja muistaakseni ap:n nainen pelkää muutenkin kaikkia toimenpiteitä, verikokeiden otosta alkaen, että tuollaisen kierukan otto ei oo sieltä helpoimmasta päästä tsempata psyykkisesti itteään.
 
neuvo
Kannattaa vaihtaa naista. Tällä palstalla pyörii muutamia mammoja, joitten mielestä on ok syöttää salaa e-pillereitä joten kannattaa nalkittaa semmoinen. Esim. Blue ois varmaan helppo nakki.
 
"tööt"
[QUOTE="eee";22971236]Kyllä mun mielestä nainen voisi ihan hyvin edes KOKEILLA pillereitä tai kierukkaa! Ei niistä todellakaan kaikille sivuvaikutuksia tule. Ja vaikka yhdestä merkistä tulisi, muista ei välttämättä tule.[/QUOTE]

Miksi ihmeessä kokeilla jos tietää mitä kaikkea terveyshaittaa ne saattaa aiheuttaa? Mäkin suosittelen sulle sitten tupakkaa kun ei siitä kaikille syöpää tule :)
 
"vieras"
Joo, mullekin pillerit aiheutti haluttomuutta ja kuivuutta! Olihan se tosi kiva napsia pillereitä, mutta mitä järkeä niitä oli syödä, kun sitten ei peitot heiluneet.

Kortsut on jees! Sotku jää miehen hoidettavaksi! :)
 
"eee"
[QUOTE="tööt";22971669]Miksi ihmeessä kokeilla jos tietää mitä kaikkea terveyshaittaa ne saattaa aiheuttaa? Mäkin suosittelen sulle sitten tupakkaa kun ei siitä kaikille syöpää tule :)[/QUOTE]

Tupakalla ei käsittääkseni ole mitään positiivisia, toivottavia vaikutuksia.

E-pillereillä puolestaan on, niitähän käytetään peräti johonkin TARKOITUKSEEN - raskauden ehkäisyyn. Niistä voi tulla jopa muitakin positiivisia vaikutuksia, kuten runsaitten kuukautisten normalisoitumista, ihon parantumista jne!

Mutta joo, vertaa sinä vaan ehkäisyn käyttämistä tupakan polttamiseen :)

Ja jos ap:n naisystävällä olisi nikkeliallergia, runsaat kuukautiset tai muu syy, joka TODELLA estäisi kuparikierukan kokeilemisen, kai hän olisi maininnut sen syyksi ap:lle, eikä pelkästään sitä, että "toimeenpiteet pelottaa"?
 
Meillä vähän saman tyylisiä ongelmia. Mies ei tykkää kumista mutta en kyllä minäkään kumista tykkää sillä saan vaivoja jopa niistä lateksittomista. Enkä kyllä pillereitäkään halua syödä tai vieraita esineitä kohtuuni. Joten olen ajatellut perehtyä enemmän näihin "varmoihin päiviin"...
 
"eee"
[QUOTE="tööt";22971669]Miksi ihmeessä kokeilla jos tietää mitä kaikkea terveyshaittaa ne saattaa aiheuttaa? Mäkin suosittelen sulle sitten tupakkaa kun ei siitä kaikille syöpää tule :)[/QUOTE]

Tupakalla ei käsittääkseni ole mitään positiivisia, toivottavia vaikutuksia.

E-pillereillä puolestaan on, niitähän käytetään peräti johonkin TARKOITUKSEEN - raskauden ehkäisyyn. Niistä voi tulla jopa muitakin positiivisia vaikutuksia, kuten runsaitten kuukautisten normalisoitumista, ihon parantumista jne!

Mutta joo, vertaa sinä vaan ehkäisyn käyttämistä tupakan polttamiseen :)

Ja jos ap:n naisystävällä olisi nikkeliallergia, runsaat kuukautiset tai muu syy, joka TODELLA estäisi kuparikierukan kokeilemisen, kai hän olisi maininnut sen syyksi ap:lle, eikä pelkästään sitä, että "toimeenpiteet pelottaa"?
 
"mies"
Vaimoni on luetellut useitakin syitä miksi ei halua käyttää pillereitä/kierukkaa. Mutta minähän en ole mikään lääkäri joten en tiedä millä asioilla on vaikutuksta mihinkin vaivaan. Enkä ole myöskään ehkä ottanut niitä syitä niin vakavasti ja olen pahoillani siitä.
 

Yhteistyössä