Hei sinä vanhempi, joka et osaa kasvattaa lastasi..

EntinenEkspertti
Niin ja korvausasiaan, samoin lapsen iästä johtuisi kumpi korvaa, lapsi vai minä, mut korvattais joka tapauksessa.. Ja tämä on myös syy miksi en kirpputoreilla kajoa täyteen tupattuihin hyllyihin..

Oletko varma, että äiti oli edes tietonen asiasta? Mietin vaan, että monesti näkee semmosia isompia poikia tai tyttöjä jotka kiertää nätisti kattelemassa tavaroita niin tuskin sanoisivat äidilleen, jos ovat vahingossa jonkun tavaran rikkoneet? Tai ainakin luulisin, ettei jokainen lapsi sitä välttämättä kertoisi?

kl
Alkuperäinen kirjoittaja hömppö:
Oletko varma, että äiti oli edes tietonen asiasta? Mietin vaan, että monesti näkee semmosia isompia poikia tai tyttöjä jotka kiertää nätisti kattelemassa tavaroita niin tuskin sanoisivat äidilleen, jos ovat vahingossa jonkun tavaran rikkoneet? Tai ainakin luulisin, ettei jokainen lapsi sitä välttämättä kertoisi?
No siinähän se kasvatuspointti jo tulikin..

Alkuperäinen kirjoittaja kl:
Niin mikä pointti? Meinaatko, että lapsella ei voi sattua vahinkoa ilman, että äiti tai isä siitä koskaan tulisi tietämään? Etko koskaan ite salannut mitään vahemmiltasi? Eikö mitään? Jos salasit, niin menikö vanhempiesi kasvatus pieleen?

Alkuperäinen kirjoittaja EntinenEkspertti:
Mä tunnustan et olin ihan HELVETIN HYVÄ kasvattaja ja tuomitsija ennen kuin musta tuli äiti.. nyt likka on 1v 3kk, kova touhuamaan, mut ei kyllä tottele mitään tai melkein mitään. joskus se on pakko otta kauppaan mukaan ja kädet ylettyy joka paikkaan. Ja kun kieltää, alkaa tietty huutamaan. Se että joku ei kestä sitä lapsen huutoa, ei estä mua sitä lasta komentamasta. olen myös komentanut muiden;jopa vieraiden lapsia jos juoksevat tai huutavat jossai ihmisten ilmoilla. Raja kulkee mun mielestä siinä kohtaa et missä iässä lapsen oletetaan ymmärtävän miten käyttäydytään..
Mä olen vieläkin helvetin hyvä kasvattaja, ja tuomitsija, ja mulla on ihan kaksinkappalein lapsia. Mutta olis lapsi minkäikäinen hyvänsä, ei ole vahinko repiä nukelta päätä irti, laittaa sitä takaisin hyllyyn, ja jättää korvaamatta.

Miten voi vahingossa lähteä nukelta pää irti???? Ja se barbi oli nostettu ylimmälle hyllylle, mihin ei ihan pieni lapsi ylety.

Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:
Miten voi vahingossa lähteä nukelta pää irti???? Ja se barbi oli nostettu ylimmälle hyllylle, mihin ei ihan pieni lapsi ylety.
No höh, en tiiä kun meidän talossa on vaan yks nukke joten en niiden anatomiaa niin kovin tarkkaan tunne, enkä myöskään tiennyt, että barbi oli nostettu ylimmälle hyllylle. Jos niin on, niin silloin aikuinen on tietoinen asiasta ja se ois pitäny korvata. Mun pointti oli lähinnä se, että ei VÄLTTÄMÄTTÄ ole ollenkaan kasvatuksesta kiinni tuommonen asia koska vahinkojakin voi sattua ilman, että vanhemmat tietää koko asiasta.

ehdottomasti,mun mielestä se on siellä jotenkin suotavampaa korvata koska se on yksityishenkilön myymää tavaraa. kaupassa taas pois isolta ketjulta.
myös menin takaisin kirpparille maksamaan pojan "varastaman" lelun (poika oli sillon vuoden) vaikka maksoikin vaan 10senttiä. en ollu huomannu et se nappas sen kun istu vaunuissa.
pienestä pitäen täytyy opettaa mikä on oikein.

toinen vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:
En korvaa jos kirpparilla se jtn hajottaa, kukaan ei huomautu, tosin ei käydäkkään kyl koskaan kirppareil
Miten se kirppari muka eroaa tavllisesta kaupasta?
Pulsumpaa tavaraa.
Ihmetyttääkin, että missä ajassa (viikossa??!!) ja millaisilla tavaroilla joltakin kirpparilla (yhdeltä pöydältä?) ehtii tulla liikevaihtoa n. 160 eur. Uskomatonta!

darkstarmama
No, kasvatukseni hyvyydestä en tiedä mutta poika ollessaan pienempi tiputti Oulun paljekirppiksellä pöydästä arabian uudenveroisia teemalautasia kasan lattialle. Maksoin kun niin olisin itsekin toivonut jonkun tekevän jos rikkoisi minulta vahingossa jotain. Kalliiksi tuli äidin ja pojan yhteinen kirppiskäynti, taisi jäädä muut ostokset silloin ostamatta. :LOL: :D
( nyt asialle voi jo nauraa)

Korvaisin.

Ärsyttää, kun luulin kirppiksellä kerran että lapseni rikkoi erään tavaran, ja ostin sen tavaran sitten sen vuoksi, vaikka se oli ihan skeidaa ja liian kallis siihen nähden. Mutta kotona selvisi isomman lapsen puheista ettei se nuorempi lapsi sitä ollut rikkonut, vaan se oli ollut jo valmiiksi rikki siellä kirpparipöydällä :headwall: :|

vieras
Olenko ainoa jolla kävi mielessä että vois olla isommasta ihmisestä kyse tuossa nuken rikkomisessa? Teini-ikäisestä vaikka, tai jopa aikuisesta. Ihan huvikseen. Onhan sitä luettu täältäkin kun ihan oman huvin takia on rikottu toisen omaa.

canislupus
Alkuperäinen kirjoittaja toinen vieras:
En korvaa jos kirpparilla se jtn hajottaa, kukaan ei huomautu, tosin ei käydäkkään kyl koskaan kirppareil
Pulsumpaa tavaraa.
Ihmetyttääkin, että missä ajassa (viikossa??!!) ja millaisilla tavaroilla joltakin kirpparilla (yhdeltä pöydältä?) ehtii tulla liikevaihtoa n. 160 eur. Uskomatonta!
Mulla oli siskon kanssa pöytä kirpparilla ihan oli kirjoja, videoita vaatetta, suksia, luistimia yms muuta kodin tavaraa ja viikolta tuli saldoksi 250 E, vaikka kallein tavara oli kuukauden käytetty kahvinkeitin 12 e, kyllä pienistä summista se kertyy...

Alkuperäinen kirjoittaja Platina:
Tähän kuuluu hyvänä mustana ja aitona palstamammana, että KORVAISIN! :saint:
Mutta ne jotka ei palstaile tai harmaat :snotty: Ne on varmaan niitä sikoja, koska lastaan ei voi osata kasvattaa ilman palstan apuja!
Ei tarvi olla edes hyvä, riittää että on tälläinen keskinkertainen palstamamma, korvaisin silti. :D

Pulsumpaa tavaraa.
No mä olen huomenna menossa hakemaan loput tavarani pois kirpparipöydästäni, mikäli siellä enää mitään on jäljellä.
Pöytä on ollut pari viikkoa ja tavaraa on mennyt niin paljon etten olis uskonutkaan.
Oman "kirjanpidon" mukaan ainakin 300 pitäis jäädä käteen pöytämaksun ja paikan provikan jälkeen.
Tietysti täytyy ottaa huomioon, että jotain on voitu varastaa ja jotain kulkeutua ihmisten käsissä toisiin pöytiin.

Mutta huomennahan se selviää. Hinnat kun on järkevät (lue: tarpeeksi matalat) ja tavara hyvää, niin kyllä sitä myyntiäkin tuntuu olevan! B)

EntinenEkspertti
Alkuperäinen kirjoittaja EntinenEkspertti:
Mä tunnustan et olin ihan HELVETIN HYVÄ kasvattaja ja tuomitsija ennen kuin musta tuli äiti.. nyt likka on 1v 3kk, kova touhuamaan, mut ei kyllä tottele mitään tai melkein mitään. joskus se on pakko otta kauppaan mukaan ja kädet ylettyy joka paikkaan. Ja kun kieltää, alkaa tietty huutamaan. Se että joku ei kestä sitä lapsen huutoa, ei estä mua sitä lasta komentamasta. olen myös komentanut muiden;jopa vieraiden lapsia jos juoksevat tai huutavat jossai ihmisten ilmoilla. Raja kulkee mun mielestä siinä kohtaa et missä iässä lapsen oletetaan ymmärtävän miten käyttäydytään..
Mä olen vieläkin helvetin hyvä kasvattaja, ja tuomitsija, ja mulla on ihan kaksinkappalein lapsia. Mutta olis lapsi minkäikäinen hyvänsä, ei ole vahinko repiä nukelta päätä irti, laittaa sitä takaisin hyllyyn, ja jättää korvaamatta.
Ei ja siksi kirjoitinkin seuraavaks heti tekstin et riippuen siitä minkä ikäinen lapsi on KUMPI SEN KORVAA äiti vai lapsi esim.viikkorahoistaan.

Alkuperäinen kirjoittaja canislupus:
Pulsumpaa tavaraa.
Mulla oli siskon kanssa pöytä kirpparilla ihan oli kirjoja, videoita vaatetta, suksia, luistimia yms muuta kodin tavaraa ja viikolta tuli saldoksi 250 E, vaikka kallein tavara oli kuukauden käytetty kahvinkeitin 12 e, kyllä pienistä summista se kertyy...

juu kyllä se äkkiä kertyy isoksi summaksi... mä sain kahdesta viikosta 670e tiliä... siinä oli kyllä yhdet 150e maksavat rattaat....

Salalala
Alkuperäinen kirjoittaja kl:
Niin mikä pointti? Meinaatko, että lapsella ei voi sattua vahinkoa ilman, että äiti tai isä siitä koskaan tulisi tietämään? Etko koskaan ite salannut mitään vahemmiltasi? Eikö mitään? Jos salasit, niin menikö vanhempiesi kasvatus pieleen?
se, että hyvin kasvatettu lapsi varmaan kertoisi? Mä en kyllä muista et äiti olis koskaan erikseen "opettanut" et tavaroita ei saa rikkoa.. Silti mulla ei oe tullut mieleen hajotella tavaroita ei niin kauan kuin muistan lapsena , eikä myöhemminkään. Barbin tukan leikkuita ym. ei lasketa.. Ja jos vahinko on käynyt,asia on korjattu.. Ja lapset matkivat vanhempiaan, sen kun huomaa jo ihan pienten kohdalla, niin eiköhän vanhempien esimerkki tällaisessakin tilanteessa vaikuta??

Yhteistyössä