Hei sinä vanhempi, joka et osaa kasvattaa lastasi..

Jos lapsesi rikkoo kirppiksellä jotain, laitako vain tavaran vähin äänin takaisin hyllyyn, vai korvaatko vahingon?

Mua niin riepoo... hain kirppikseltä tavarat takaisin, myyntiä oli kivasti n.160?, mutta yhdeltä nukelta oli pää revitty irti, ja vain laitettu takaisin hyllyyn. Ärsyttää. Sillä jos minä/lapseni jotain rikotaan kaupas tmv paikassa, korvaan sen kyllä.

näin minä tekisin
tietysti korvaan..Toistaiseksi ei oo tarvinnut, mut jos lapseni rikkoo toisen omaisuutta niin iästä riippuen joko minä korvaan tai lapsi korvaa rikkomansa tavaran omista viikkorahoista

Mä muuten kerran vasikoin kirppiksen myyjälle yhden ärrrrrsyttävän äidin, jonka piltti juoksenteli kuin raivopää pitkin liikettä, törmäili ihmisiin, ja lopulta hajotti yhden vaasin. Myyjä tuli paikalle, kysyi että kukas tämän rikkoi, ja minä+pari muuta osoitettiin sitä muksua, jonka äiti nosti tottakai äläkän ja inisi ettei voi maksaa sitä kun "ei oo rahaakaan mukana". Mitäs läksi :saint:

Mä voisin tässä samassa pinossa vinkata, että kahvilassa kurkkusuorana KIRKUVA ja ympäriinsä joukseva lapsi ei ole mukava juttu. Korviin sattuu ja saa varoa astioitaan. Ihan kiva että sinä äiti, istuit rauhallisena siemailemassa omaa latteasi.

ärsyyntynyt
Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:
Jos lapsesi rikkoo kirppiksellä jotain, laitako vain tavaran vähin äänin takaisin hyllyyn, vai korvaatko vahingon?

Mua niin riepoo... hain kirppikseltä tavarat takaisin, myyntiä oli kivasti n.160?, mutta yhdeltä nukelta oli pää revitty irti, ja vain laitettu takaisin hyllyyn. Ärsyttää. Sillä jos minä/lapseni jotain rikotaan kaupas tmv paikassa, korvaan sen kyllä.
Siis miten tämä liittyy lapsen kasvattamiseen??? Jos vaikka kolmivuotias ottaa käteensä jotain ja se menee rikki, onko lapsi silloin huonosti kasvatettu???Ja mistä tiedät, että lapsi nukkesi rikkoi???Jos sinun lapsesi vahingossa rikkoo jotain niin oletko lapsesi huonosti kasvattanut?

Alkuperäinen kirjoittaja Phoebs:
Mä voisin tässä samassa pinossa vinkata, että kahvilassa kurkkusuorana KIRKUVA ja ympäriinsä joukseva lapsi ei ole mukava juttu. Korviin sattuu ja saa varoa astioitaan. Ihan kiva että sinä äiti, istuit rauhallisena siemailemassa omaa latteasi.
Hui :|
Mahtoi olla nautinnollista...

Mä jouduin kerran ravintolassa sanomaan eräälle äidille, että jos haluaisin pöytäseurakseni nelivuotiaan ja jos haluaisin jakaa limpparini lapsen kanssa, niin olisin ottanut omani mukaan :kieh:

Tähän kuuluu hyvänä mustana ja aitona palstamammana, että KORVAISIN! :saint:
Mutta ne jotka ei palstaile tai harmaat :snotty: Ne on varmaan niitä sikoja, [/u]koska lastaan ei voi osata kasvattaa ilman palstan apuja!

Alkuperäinen kirjoittaja Platina:
Tähän kuuluu hyvänä mustana ja aitona palstamammana, että KORVAISIN! :saint:
Mutta ne jotka ei palstaile tai harmaat :snotty: Ne on varmaan niitä sikoja, [/u]koska lastaan ei voi osata kasvattaa ilman palstan apuja!

mie peesaan tätä :wave: :saint: :D

Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:

Mä jouduin kerran ravintolassa sanomaan eräälle äidille, että jos haluaisin pöytäseurakseni nelivuotiaan ja jos haluaisin jakaa limpparini lapsen kanssa, niin olisin ottanut omani mukaan :kieh:
:|

Mikä siinä on, että ei voi tehdä asialle mitään, jos lapsi alkaa ihan toden teolla huutamaan ja riehumaan, sitä mä en ymmärrä.

:eek: kyllä kai joku kuri pitäisi olla, ei sentään toisten pöytiin niin vaan mennä...
olisin sanonut varmaan samoin...

Mä voisin sanoa että: " Hei sinä joka annat lapsesi laskea korkean kallion päältä suoraan jalankulkijoiden sekaan. Turha tulla vollottomaan kun on pennun kallo halki. Tai jos joudut korvaaman kullanmurusi aiheuttamia vahinkoja".

P*rkele :kieh:

Alkuperäinen kirjoittaja ärsyyntynyt:
Siis miten tämä liittyy lapsen kasvattamiseen??? Jos vaikka kolmivuotias ottaa käteensä jotain ja se menee rikki, onko lapsi silloin huonosti kasvatettu???Ja mistä tiedät, että lapsi nukkesi rikkoi???Jos sinun lapsesi vahingossa rikkoo jotain niin oletko lapsesi huonosti kasvattanut?

Meinaatko, että nukelta irtoaa pää vahingossa? Vahinko on ihan eri asia, kuin tahallinen rikkominen. Ja jos mun lapsi tahallaan repii nukelta pään irti, se on merkki huonosta kasvatuksesta.

Mä muuten kerran vasikoin kirppiksen myyjälle yhden ärrrrrsyttävän äidin, jonka piltti juoksenteli kuin raivopää pitkin liikettä, törmäili ihmisiin, ja lopulta hajotti yhden vaasin. Myyjä tuli paikalle, kysyi että kukas tämän rikkoi, ja minä+pari muuta osoitettiin sitä muksua, jonka äiti nosti tottakai äläkän ja inisi ettei voi maksaa sitä kun "ei oo rahaakaan mukana". Mitäs läksi :saint:
Oon ollut samassa tilanteessa joskus, mut menin sanoon kassalle et tuon naisen tenava hajotti. Jäivät siihen sit kinasteleen, en tiedä maksoiko vaiko ei.

Ja juu, kyllä todellakin maksan jos jotain hajottaa! |O

EntinenEkspertti
Mä tunnustan et olin ihan HELVETIN HYVÄ kasvattaja ja tuomitsija ennen kuin musta tuli äiti.. nyt likka on 1v 3kk, kova touhuamaan, mut ei kyllä tottele mitään tai melkein mitään. joskus se on pakko otta kauppaan mukaan ja kädet ylettyy joka paikkaan. Ja kun kieltää, alkaa tietty huutamaan. Se että joku ei kestä sitä lapsen huutoa, ei estä mua sitä lasta komentamasta. olen myös komentanut muiden;jopa vieraiden lapsia jos juoksevat tai huutavat jossai ihmisten ilmoilla. Raja kulkee mun mielestä siinä kohtaa et missä iässä lapsen oletetaan ymmärtävän miten käyttäydytään..

Yhteistyössä