Hei, sinä ihana neuletaitoinen ihminen :)

...jeesaisitko mua :)?

Eli ongelmani on seuraava : tahtoohaluun tehdä neuleen, missä on käytetty eripaksuista lankaa kuin mistä minä sen tahtoisin tehdä.

Onko missään olemassakaan mitään muuntotaulukkoa, mistä vois nähdä miten vois suhteuttaa eripaksuiset langat toisiinsa?

Vai onko sulla jo olemassa niksi tuohon:)? Ja ei, ratkaisuksi ei käy oikeanlaisen langan hankkiminen kun mie tahtoonhalluun just nää :D

Kiitos jo etukäteen pähkäilyavustasi :)
 
vierailija
...jeesaisitko mua :)?

Eli ongelmani on seuraava : tahtoohaluun tehdä neuleen, missä on käytetty eripaksuista lankaa kuin mistä minä sen tahtoisin tehdä.

Onko missään olemassakaan mitään muuntotaulukkoa, mistä vois nähdä miten vois suhteuttaa eripaksuiset langat toisiinsa?

Vai onko sulla jo olemassa niksi tuohon:)? Ja ei, ratkaisuksi ei käy oikeanlaisen langan hankkiminen kun mie tahtoonhalluun just nää :D

Kiitos jo etukäteen pähkäilyavustasi :)

Kudo mallitilkku, 10cmx10cm, sileää neuletta, tai lue vyötteestä vastaavat silmukkamäärätiedot. Vertaa sitä ohjeen langan tietoihin. Laske muuntokerroin (todellinen silmukkamäärä/10cm jaettuna ohjeen silmukkamäärällä/10cm) . Kerro tällä kertoimella neuleohjeen silmukkamäärä. Tee sama muunnoslaskenta myös kerrosten suuntaan.
(Eikös?)
 
  • Tykkää
Reactions: FreezeCat
vierailija
Kaikista langoista ei tule onnistumaan ja riippuu mallistakin.

Ainoa kunnon niksi on neuloa mallitilkku ja laskea sen antamien silmukka ja kerrosmäärien avulla tarvittavat silmukkamäärät. Isoja kuvioneuleita voi olla mahdotonta saada menemään nätisti, kun mallikerta vaatii tietyn määrän silmukoita. Samaten langan tyyppi voi muuttaa neuleen aivan toisenlaiseksi, ettei siitä tule oletetunlainen.

Itse olen noita täysin eri langalla neulomuksia harrastanut pitkälti "kaavan" mukaan eli olen seurannut kappaleen mallikuvan mittoja, missä kohden aletaan kaventamaan tai leventämään yms.
 
  • Tykkää
Reactions: FreezeCat
...tässä ennenkään olla ikinäkoskaanmilloinkaan mitn mallitilkkuja väsätty *varovaisen epäileväisenä* :D

Aattelin että jos ois olemassa ns. suora tie onneen ja autuuteen :D...eli Joku ois tehnyt tutkivaa lankaoperointia*hamuilee varpaitaan*

Mutta joo, sutta ja sekundaa pukkaa eli kokeilemallahan tuo selviää :), onneksi ei sentäs ole mistään kuvioneuleesta kyse*ufopääkkösenä* - ihan ei tämän käpälän taidot moisiin hienouksiin riitä :)

Kiitti teille :), mä lähden tekemään eittämättä mielenkiintoista väkerrystä :D
 
vierailija
...tässä ennenkään olla ikinäkoskaanmilloinkaan mitn mallitilkkuja väsätty *varovaisen epäileväisenä* :D
Jos luottaa omaan käsialaansa, niin sitten katsoo vaan molempien lankojen vyötteistä silmukkamäärät ja laskee niiden suhteella uudet lukemat;)

(ja sitten väliin purkaa tuotoksensa, kun ei se sitten sillä kertaa pitänytkään paikkaansa :whistle:)

Ja jos mallitilkun päätyy tekemään, niin kannattaa tehdä yli 10 cm leveä, että saa ne oikeat mitat, naftissa reunat kuitenkin rullaantuu ja mitat on mitä sattuu.
 
  • Tykkää
Reactions: FreezeCat
Jos luottaa omaan käsialaansa, niin sitten katsoo vaan molempien lankojen vyötteistä silmukkamäärät ja laskee niiden suhteella uudet lukemat;)

(ja sitten väliin purkaa tuotoksensa, kun ei se sitten sillä kertaa pitänytkään paikkaansa :whistle:)

Ja jos mallitilkun päätyy tekemään, niin kannattaa tehdä yli 10 cm leveä, että saa ne oikeat mitat, naftissa reunat kuitenkin rullaantuu ja mitat on mitä sattuu.
...ei mun toinen nimi sattumalta oo syherö:D...eli langat kikkuralleen vaan!

...ja taijan mä hiukan malttamatonkin olla...ja montaa muutakin huttua :D

Katotaan, miten akan käy :)!
 

Yhteistyössä