hei sairaanhoitajat

Hei kaikki hoitsut! Haluaisin joskus alkaa keikkaileen sunnuntaisin, kun mies on silloin vapaalla eli silloin onnistuis PÄÄSTÄ välillä töihin. Osaako kukaan sanoa, kuinka paljon tienaa yhdestä sunnuntaipäivästä aamu/tai iltavuorosta sairaanhoitajan palkalla? Eli kuinka paljon jäis käteen suunnilleen rahnaa yhdestä päivästä kun verot on vähennetty?

Myös olis mukava kuulla miten teillä pienten lasten äitinä on onnistunut sovittaa työ/perhe? Oletteko kolmivuorotöissä? Onko työnantajat pystyneet järkkäämään esim. että voisi mahdollisesti tekemään vain päivätyötä. Mietityttää tässä itsellä töihin lähtö, että kuinka saa arjen luistamaan... ;)
 
Valitettavasti en tiedä paljonko jää käteen kun itse saan kk-palkkaa kun töihin palaan.

Mutta jälkimmäiseen kysymykseen: teen kolmivuorotyötä ja hyvin on onnistunut kun mies tekee päivätyötä ja vain arkisin. Ja jokaisen lapsen kanssa mies on jäänyt hoitovapaalle kun itse palaan töihin. Jokatapauksessa kolmivuorotyötä tekevän puolisolta vaaditaan todellista sitoutumista perheeseensä!
 
Minäkin olen palannut töihin kolmivuoroon ja mies vuorostaan hoitovapaalla (lapset 4v ja 1,5v). Nyt ei mitään ongelmaa kun mies kotona mutta mietityttää entä sitten kun molemmat olemme töissä. Meillä kun on molemmilla kolmivuorotyö, mies ei tosin ole hoitoalalla..
 
mie
Palkka asiaan en minäkään vastata osaa, mutta...

Meillä tuo työhön paluu sujui ihan hyvin. Mieheni kanssa tosin nähdään vähän harvemmin, mutta lasten kannalta on mennyt joustavasti. Mies tekee päivätyötä ja pysyy joustamaan työajoissa. Tein tarhaan sopimuksen 16 pv/kk ja se on riittänyt kaikkina kuukausina. Kun olen aamuvuorossa niin mies vie ja minä haen, kun olen iltavuorossa niin toisin päin. Yöt ja viikonloput eivät tietenkään ole ongelmia kun mies on kotona. Sitoutumistahan se mieheltä vaatii ja aluksi tarvitsi minulta luottoa siihen että hommat hoituvat vaikka en kotona olisikaan. Itse kun oli hoitanut lapsia kotona neljä vuotta ja tehnyt kaikki ruuat ja katsonut vaatteet. Aluksi tyhmänä katselin aina kaikki valmiiksi iltaa ja seuraavaa päivää varten ja stressasin itseäni, mutta kun kerran sitten päätin että se on loppu niin se oli sitten loppu. Mies osasi hoitaa kaiken ihan hyvin, omalla tavallaan. Ja oikeata ja väärää tapaa kun ei ole laittaa ruokia ja vaatteita. Koti on joskus kuin rähähdyksen jäliltä, mutta siihenkin tottuu. Siis kaikki menee hyvin kun sovitaan yhteisistä pelisäännöistä ja molemmat sitoutuvat olemaan täysipainoisia vanhempia.
 
Viimeksi kun tein arkipäivän keikkaa 7.5 h brutto oli 97 e.

Olen hoitovapaalla itse ja teen tässä vaiheessa keikkaa miehen vapaapäivinä. Keikkaahan riittää yltäkyllin eli tässä vaiheessa tämä on todella näppärää ja helppoa, kun saa itse valita, mitä vuoroja tekee ja mitä jättää tekemättä.
 
Hei, B) ihan hyvin jäis kyllä yrimääräistä kotihoidon tuen lisäksi, jos joskus vähän tekis keikkaa. Olis niin ihana kuitenkin vielä hoitaa lasta kotona ja keikkailla vain viikonloppuisin, toivottavasti töitä vain sit olisi, viikonloput taitaa olla aika suosittuja kun niistä hyvin tienaa. No onhan täällä sairaala & vanhainkodit, joten toivotaan että töitä riittää... :heart:
 
Heippa! Olen kuukausipalkkainen sh, mutta palkkakuitin mukaan perustuntipalkaksi muodostuu 11.26e. Eli sunnuntainahan palkka on kaksinkertainan, tekee kahdeksan tunnin vuorossa 180e miinus verot. Keikkalaisena veroprosenttisi ei varmaan ole paljoa.

Aloitin puoli vuotta sitten sh:na, kaksi pientä lasta ja mies päivätöissä. Kerroin heti alussa, etten halua tehdä iltoja koska lapset kärsii. Aika hyvin on toiveet toteutuneet, puolen vuoden aikana kolme iltavuoroa. Tosi teen öitä ja viikonloppuja.

Nyt haen aktiivisesti muita töitä. Rakastan työtäni sairaalassa, mutta tässä kohtaa lasten ja koko perheen etu ajaa omani edelle. Mielestäni on nyt tärkeämpää että perheellä on säännöllinen rytmi ja molemmat vahhemmat kotona illat ja viikonloput. Ei ole minusta fiksua, että ollaan miehen kanssa "vuorotellen" töissä, vaikkakin tarhamaksuissa säästääkin.

Arvoistahan tässä on loppujen lopuksi kysymys. Teen rakastamaani työtä sitten kun lapset ovat isompia eikä perheen yhteinen aika ole enää niin oleellista kuin nyt. :heart:
 
Olen keikkaillut viime keväästä asti ja ihan kivasti vuoroja järjestynyt sillä tavoin että aluksi lapsi hoidettiin kotona, nyt syksyllä meini pph:le. Tällä osastolla järjestyi hyvin lähes vain päivätyönkin tekeminen. Mulla ollut paljon vuoroja 8-16 jolloin siellä suurin tarve työntekijöille, silloin tällöin muutama ilta. Mut siis aluksi tein pari kk ihan vaan miehen työvuorojen puitteissa noita vuoroja ja ihan kivasti sekin järjestyi, tietty oh:sta kiinni.
 

Yhteistyössä