Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Ei sitä tarvinnut, löytää - asia nyt on muutenkin täysin selvä. Hain tuon linkin vain "todisteeksi". Mantelin kukka on tyypillinen hyönteispölytteisen kasvin kukka terälehtineen. Tuulipölytteisillä kasveilla ei ole mitään syytä satsata näkyvään/näyttävään kukkaan, ajattele nyt vaikkapa koivun tai timotein kukkaa.
Ja eihän tuossa linkissäsi mitenkään esitetty mantelin olevan tuulipölytteinen, päinvastoin kerrottiin hyönteispölytyksen olevan välttämätön mantelille: "Joillekin kasveille pölyttäjät ovat täysin välttämättömiä eikä satoa ja siemeniä tule ilman pölyttäjiä. Tällaisia ovat mustikka, puolukka ja manteli."
Hyvänen aika miten kaunis tuo ruusumantelin kukka on!
Niin on, mun täytyy vinkata tuosta kyllä kaikille tutuille jotka asuu rivarissa tai omakotitalossa!Se on! Upea kerrassaan ja kun siihen aikaan eivät muut puskat vielä kuki niin se herättää huomiota.
Niin on, mun täytyy vinkata tuosta kyllä kaikille tutuille jotka asuu rivarissa tai omakotitalossa!
Siis edellyttäen että kasvaa täälläpäin Suomea...
Olen joskus tuota vesivärinsivellin-pölyttäjää leikkinyt. Ei vaadi suuria ponnisteluja, eli ihan ok-ratkaisu.Mä olin selkeästi lukevinani toisin.
Pitänee hankkia lukulasit.![]()
Mutta siis, jos tuota nyt haluaisi viher/kasvihuoneessa suomen olosuhteissa kasvattaa niin pitäisi hankkia satsi pölyttäjiä tai leikkiä itikkaa maalisivellin kädessä niinko teen chileille.
Täytyy kattoo että seuraavassa asunnossa parveke on niin iso, että sinne mahtuu tollanen ihanuus...nykyinen on täysin mitättömän pieni.Veikkaan, että voisi menestyä isossa lämpöeristetyssä ruukussa vaikka parvekkeella. Ja silloinhan se olisi helppo vaikka suojata harsolla/nostaa sisälle keväällä jos pakkanen yrittää purra huonoon aikaan.
Se on! Upea kerrassaan ja kun siihen aikaan eivät muut puskat vielä kuki niin se herättää huomiota.
Niin on, mun täytyy vinkata tuosta kyllä kaikille tutuille jotka asuu rivarissa tai omakotitalossa!
Siis edellyttäen että kasvaa täälläpäin Suomea...
https://www.plantagen.fi/ruukku-iqbana-ø32-cm-6058201.htmlVeikkaan, että voisi menestyä isossa lämpöeristetyssä ruukussa vaikka parvekkeella. Ja silloinhan se olisi helppo vaikka suojata harsolla/nostaa sisälle keväällä jos pakkanen yrittää purra huonoon aikaan.
Siemenestäkö aiot kasvattaa?Täytyy kattoo että seuraavassa asunnossa parveke on niin iso, että sinne mahtuu tollanen ihanuus...nykyinen on täysin mitättömän pieni.
Siemenestäkö aiot kasvattaa?
Ei tuollaisen kerrottukukkaisen ruusumantelin kasvatus siemenestä onnistu. Voi ostaa runkoon vartettuna (samaan tapaan kuin runkoruusut) tai pikkupensaana.
Kasvihuoneessa?Jaa mantelilajike?
Naapurinmammalla kasvoi kääpiömanteli vuosikausia pihallaan. Ei siitä kyllä manteleita saanut.
Ne kukkivat parhaillaan espanjassa. Eipä taida sato ehtiä suomen olissa valmiiksi millään.
Kasvihuoneessa?
Nythän voit tuoda niitä alkuja tullessasKai ne kerätään elo- syys- lokakuussa. Eli kukinnasta korjuuseen menisi puoli vuotta vähintään.
Olen unohtanut tuonKokieilepa tahinia ja banaanisosetta yhdessä, ilman hunajaa![]()
Kauanko espanjassa se kausi satoon? Kasvihuoneessa varmaan olis lämpöä ja valoa riittävästi?
puutarha.net
Tarkistellaan kokeilemalla nyt. Valtavat versot on meidän joulupuuromantelilla ja niitä on montaMistä sä ton löysit kun mä onnistuin löytämään päinvastaisen tiedon.
![]()
Se on! Upea kerrassaan ja kun siihen aikaan eivät muut puskat vielä kuki niin se herättää huomiota.
TodellakinMistä sä ton löysit kun mä onnistuin löytämään päinvastaisen tiedon.
![]()
Vanhat kylmälaukut käyttöönVeikkaan, että voisi menestyä isossa lämpöeristetyssä ruukussa vaikka parvekkeella. Ja silloinhan se olisi helppo vaikka suojata harsolla/nostaa sisälle keväällä jos pakkanen yrittää purra huonoon aikaan.