hei pph:t! tärkiä kysymys!

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ypph
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Y

ypph

Vieras
olen siis yksityinen pph ja minulta läksi varahoidosta 3 lasta muualle hoitoon (itsestäni riippumattomista syistä, osa ei vain tarvinnut ja osa halusi lähemmäs) jouduin palkkaamaan itselleni työntekijän (olen siis ryhmispph) ja nyt kun tulot vähenivät niin työntekijän palkkaaminen on tietysti minulle vain tappiota. saanko noista 3 lapsesta sen 2 viikon palkan kuitenkin koska minulle tuli sijoitusmääräykset yms ja he lopettivat kesken kaiken hoidon?
 
Alkuperäinen kirjoittaja hyhhyh:
Tästä taas huomataan, että pph:lle tärkeintä on ainoastaan raha. Sen takia en halua lastani IKINÄ pphlle...

No kai nekin rahaa tarvitsee? Jollainhan heidänkin on elettävä.. *voi taivas jonkun järjenjuoksua*
 
Alkuperäinen kirjoittaja Black Dahlia:
Alkuperäinen kirjoittaja hyhhyh:
Tästä taas huomataan, että pph:lle tärkeintä on ainoastaan raha. Sen takia en halua lastani IKINÄ pphlle...

No kai nekin rahaa tarvitsee? Jollainhan heidänkin on elettävä.. *voi taivas jonkun järjenjuoksua*

Tietysti. Juoruilua ja rahaa, mitäs sitä pph muuta tarviikaan ;)
 
Alkuperäinen kirjoittaja hyhhyh:
Tästä taas huomataan, että pph:lle tärkeintä on ainoastaan raha. Sen takia en halua lastani IKINÄ pphlle...

Eikö se ole selvää, että raha on tärkeää? Hulluahan se olisi töitä tehdä ja varsinkin yrittäjäksi alkaa ihan hyväntekeväisyyttään.
 
Alkuperäinen kirjoittaja hyhhyh:
Tästä taas huomataan, että pph:lle tärkeintä on ainoastaan raha. Sen takia en halua lastani IKINÄ pphlle...

saakeli. en ole pph, mutta takuulla täällä kuule ihmiset käyvät töissä sen rahan takia. ei ole sun lapsi kenellekään ilo eikä ihanuus, vaan raakaa duunia.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vierailija:
Siis mitkä sijoitusmääräykset? Jos olet yksityinen pph?

niin kaupunki ostaa palvelun ja meille tuli siis sijoituspäätös että lapsi x ja lapsi y on sijoitettu kesähoitoon meille ja nyt ilmoittivat ettei tulekkaan ja olen palkannut itselleni työntekijän etten hoida ylisuuria ryhmiä, nyt kun ei ole enää ylisuuri ryhmä, en tarvitsisi sijaista mutta hän kieltäytyi toisesta työpaikasta tämän vuoksi joten on miusta reilua että hän saa olla edes vähän aikaa.

ja nyt kysäsen tälläistä että miten sitten kaupunkia laskutan tästä asiasta...
 
Alkuperäinen kirjoittaja hyhhyh:
Alkuperäinen kirjoittaja Black Dahlia:
Alkuperäinen kirjoittaja hyhhyh:
Tästä taas huomataan, että pph:lle tärkeintä on ainoastaan raha. Sen takia en halua lastani IKINÄ pphlle...

No kai nekin rahaa tarvitsee? Jollainhan heidänkin on elettävä.. *voi taivas jonkun järjenjuoksua*

Tietysti. Juoruilua ja rahaa, mitäs sitä pph muuta tarviikaan ;)

 
Alkuperäinen kirjoittaja ypph:
Alkuperäinen kirjoittaja vierailija:
Siis mitkä sijoitusmääräykset? Jos olet yksityinen pph?

niin kaupunki ostaa palvelun ja meille tuli siis sijoituspäätös että lapsi x ja lapsi y on sijoitettu kesähoitoon meille ja nyt ilmoittivat ettei tulekkaan ja olen palkannut itselleni työntekijän etten hoida ylisuuria ryhmiä, nyt kun ei ole enää ylisuuri ryhmä, en tarvitsisi sijaista mutta hän kieltäytyi toisesta työpaikasta tämän vuoksi joten on miusta reilua että hän saa olla edes vähän aikaa.

ja nyt kysäsen tälläistä että miten sitten kaupunkia laskutan tästä asiasta...

Jos sinulla on kaupungin kanssa ostosopimus, niin kai siinä on määritelty ehdot peruutusten varalta?
 
Alkuperäinen kirjoittaja vierailija:
Alkuperäinen kirjoittaja ypph:
Alkuperäinen kirjoittaja vierailija:
Siis mitkä sijoitusmääräykset? Jos olet yksityinen pph?

niin kaupunki ostaa palvelun ja meille tuli siis sijoituspäätös että lapsi x ja lapsi y on sijoitettu kesähoitoon meille ja nyt ilmoittivat ettei tulekkaan ja olen palkannut itselleni työntekijän etten hoida ylisuuria ryhmiä, nyt kun ei ole enää ylisuuri ryhmä, en tarvitsisi sijaista mutta hän kieltäytyi toisesta työpaikasta tämän vuoksi joten on miusta reilua että hän saa olla edes vähän aikaa.

ja nyt kysäsen tälläistä että miten sitten kaupunkia laskutan tästä asiasta...

Jos sinulla on kaupungin kanssa ostosopimus, niin kai siinä on määritelty ehdot peruutusten varalta?

aaa! totta. hitsiläinen kun en ole työpaikalla vasta kun ensiviikolla... noooh, kai se selvenee,,,
 
Alkuperäinen kirjoittaja hyhhyh:
Tästä taas huomataan, että pph:lle tärkeintä on ainoastaan raha. Sen takia en halua lastani IKINÄ pphlle...

perhepäivähoitajalle ei voi olla tärkeintä raha, koska kukaan ei saa suomessa surkeampaa palkkaa eikä raskaampaa työtä ole. nostelevat pieniä lapsia, kaikki meisten työt sujuvat nykyään nappia painamalla, nosturit, ym koneet toimivat napista painamalla, mutta lasten persett pestään nostamalla, samoin heidtä nostellaan rattaisiin , syöttötuoliin jne.

helkutti kun jotku ei kunnioita pätkääkään toisia.
 
Kotiäiti, ihan varmasti on raskaampia töitä ja vielä surkeampipalkkaisia ammatteja kuin pph. Ainii, mut eihän kotiäiti tiedä oikeista töistä mitään kun makoilee kotona muiden elätettävänä ;)
 
Alkuperäinen kirjoittaja avaa silmät:
Kotiäiti, ihan varmasti on raskaampia töitä ja vielä surkeampipalkkaisia ammatteja kuin pph. Ainii, mut eihän kotiäiti tiedä oikeista töistä mitään kun makoilee kotona muiden elätettävänä ;)

Voi kristus sentään! Mä olen nyt kotiäitinä, mutta aiemmin olen kyllä käynyt ns "oikeissa töissä" ja kyllä siellä aina väliin helpommalla pääsee. Riippuen tietysti vähän hommista. PPH:ksi en kyllä alkaisi, se on oikeasti tosi raskasta hommaa ja huonosti palkattua. Bonuksena epäkiitolliset vanhemmat. Kiitos ja kumarrus vaan hoitajille, kaikista ei siihen(kään) työhön ole!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ei hoitoa tollasten lapsille:
Alkuperäinen kirjoittaja hyhhyh:
Tästä taas huomataan, että pph:lle tärkeintä on ainoastaan raha. Sen takia en halua lastani IKINÄ pphlle...

Tiedätkö, pph:t kiittää ettet vie heille lapsiasi. :D

Ja onneksi sä et oo kyenny lisääntymään ;) Siellä yks lapseton vinkuu ja puolustaa pph-ystäviään, söpöä :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja pph:
Millaistahan olisi pph:n työn taso, jos se perustuisi vapaaehtoisuuteen? Veisitkö oman lapsesi vapaaehtoisesti rahatta työskentelevälle ihmiselle?

Tosi kehnoa on hoidon taso, vaikka pph:t saa palkankin. Laiskoja lorvaajia, ei voi muuta sanoa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja hyhhyh:
Alkuperäinen kirjoittaja Ei hoitoa tollasten lapsille:
Alkuperäinen kirjoittaja hyhhyh:
Tästä taas huomataan, että pph:lle tärkeintä on ainoastaan raha. Sen takia en halua lastani IKINÄ pphlle...

Tiedätkö, pph:t kiittää ettet vie heille lapsiasi. :D

Ja onneksi sä et oo kyenny lisääntymään ;) Siellä yks lapseton vinkuu ja puolustaa pph-ystäviään, söpöä :)


:D Sori kultaseni, mulla on 3 lasta. :D

 
Alkuperäinen kirjoittaja Ei hoitoa tollasten lapsille:
Alkuperäinen kirjoittaja hyhhyh:
Alkuperäinen kirjoittaja Ei hoitoa tollasten lapsille:
Alkuperäinen kirjoittaja hyhhyh:
Tästä taas huomataan, että pph:lle tärkeintä on ainoastaan raha. Sen takia en halua lastani IKINÄ pphlle...

Tiedätkö, pph:t kiittää ettet vie heille lapsiasi. :D

Ja onneksi sä et oo kyenny lisääntymään ;) Siellä yks lapseton vinkuu ja puolustaa pph-ystäviään, söpöä :)


:D Sori kultaseni, mulla on 3 lasta. :D

Voi lapsraukkoja. Kai ne on sentään lastensuojelun tarkkailun alla? tollanen ääliö-äiti ja ihan varmaan viel yh. Kuka selväjärkinen mies ees jaksais katella tollasta ihraäässii?

 
Alkuperäinen kirjoittaja hah:
Alkuperäinen kirjoittaja Ei hoitoa tollasten lapsille:
Alkuperäinen kirjoittaja hyhhyh:
Alkuperäinen kirjoittaja Ei hoitoa tollasten lapsille:
Alkuperäinen kirjoittaja hyhhyh:
Tästä taas huomataan, että pph:lle tärkeintä on ainoastaan raha. Sen takia en halua lastani IKINÄ pphlle...

Tiedätkö, pph:t kiittää ettet vie heille lapsiasi. :D

Ja onneksi sä et oo kyenny lisääntymään ;) Siellä yks lapseton vinkuu ja puolustaa pph-ystäviään, söpöä :)


:D Sori kultaseni, mulla on 3 lasta. :D

Voi lapsraukkoja. Kai ne on sentään lastensuojelun tarkkailun alla? tollanen ääliö-äiti ja ihan varmaan viel yh. Kuka selväjärkinen mies ees jaksais katella tollasta ihraäässii?

:D :D :D
 

Yhteistyössä