Hei piilolinssitietäjät!

• Viestiketjun aloittaja mii
  • Ensimmäinen viesti
mii
Mulla on toinen silmä -2.0 ja toinen 2.5, nyt haluaisin testata värillisiä linssejä, olisiko järkeä tilata vain yksi paketti voimakkuudella 2.25?

Haluaisin säästää ja siksi tilata vain yhden paketin (10 kertislinssiä) enkä kummallekin silmälle omaa.

Käythän ensin optikolla varmistamassa että piilarit joita suunnittelevat tilaavasti istuvat silmään! Piilareidenkin kaarevuudessa ja istuvuudessa on eroja. Eli katso merkki jota aijot tilata ja soittele sitten optikot lävitse keillä näitä piilareita on tarjolla.

no sen verran on mulle sanottu että piilarit voi hyvin (jopa mielellään) olla sen piikin (0.25) heikommalla vahvuudella kuin näkö on, mutta siitä ei kyllä ole kokemusta millainen se liian vahva linssi on sitten siinä "paremmassa" silmässä..? eihän se ero kyllä iso ois sulla kumpaankaan suuntaan..

mii
Alkuperäinen kirjoittaja Narsiscus:
Käythän ensin optikolla varmistamassa että piilarit joita suunnittelevat tilaavasti istuvat silmään! Piilareidenkin kaarevuudessa ja istuvuudessa on eroja. Eli katso merkki jota aijot tilata ja soittele sitten optikot lävitse keillä näitä piilareita on tarjolla.
Olen käyttänyt eri merkkisiä tavallisia kertis piilareita, samoilla tiedoilla (8.6 & dia 13.8), uskon et ei noi värilliset kai niin paljon niistä perus linsseistä eroa?

Todennäköisesti ei, mutta mä kyllä vaikka soittaisin optikolle ja vamistaisin. Itse olen piilareita käyttänyt yli 10v ja oppinut tosi tarkaksi näissä asioissa. Silmille kun voi aiheuttaa ihan pysyvää haittaa helposti.

mii
Alkuperäinen kirjoittaja Narsiscus:
Todennäköisesti ei, mutta mä kyllä vaikka soittaisin optikolle ja vamistaisin. Itse olen piilareita käyttänyt yli 10v ja oppinut tosi tarkaksi näissä asioissa. Silmille kun voi aiheuttaa ihan pysyvää haittaa helposti.
Kehtaanko soittaa kun en sieltä kuitenkaan niitä tilaa vaan halvemmalla netistä? Tuntuis vähän hyväksikäyttämiseltä... :/

Kyllä puhelimessa voi ihan hyvin kysyä, sitä vartenhan niillä on se ammattitaito. Jä mä käyn ihan kerran vuodessa tarkistuksessa ja joka kerta kerron et tilaan piilarit netistä. Ihan hyvin on ainakin mun vakio optikko suhtautunut asiaan.

Mummo
Tuossa kirjoituksessa on käyty läpi miksi värillisiä linssejä ei kannata hirveästi testailla omatoimisesti.

http://www.piilolinssioptikko.net/varilliset-piilolinssit/varilliset-piilolinssit-netista/

Yhteistyössä