Hei onko jollain i`coo Platon 6air rattaat?

  • Viestiketjun aloittaja touhu tenava
  • Ensimmäinen viesti
touhu tenava
Siis jos joltain löytyy nuo ostikossa mainitsemani rattaat tupla versiona. (Näissä istuimet tulevat peräkkäin). Niin minä olisin vailla niiden mittoja etenkin pituus kahdella istuimella kiinostaa. Mutta muutkin mitat tarpeen.
Olen nimittäin miettinyt ostavani tuollaiset, mutta liikun paljon jukisilla ja silloin rattaiden koko on merkitsevä tekijä ostopäätöksessä.

Kiitos sille/niille ihanille ihmisille, jotka vaivautuvat rattaitaan mittailemaan. :flower:
 
Kiitos hei!

Joitain mittoja tosiaan noilta sivuilta löytyi. Mutta ei juuri sitä mitä kaipaan. Eli se pituus niin et on kaksi istuinosaa rungossa kiinni.

Nyt olen jo jopa nähnyt luonnossa kyseiset rattaat yhdellä istuimella. Ovat melkoisen tyylikkäät. B) Mutta pitkän miinuksen kyllä anna hinnasta-kalliit. :eek:

 
Tuplarattaita etsivä
Hei!

Me tilasimme Saksasta nuo i´coot ja vaunuilla on nyt muutaman viikon aikana (minkä ovat siis meillä olleet) liikuttu tosi paljon.

Mittasin tuossa pituuden, kun molemmat istuimet ovat paikoillaan. n. 1m 30 cm on mitta suunnilleen, kun etummaisen jalkatuki on ala-asennossa. Rattaat ovat kätevät käsitellä. Kaupoissa niillä kääntyy tosi näppärästi, peruuttaminen piti vaan opetella. Mielestäni ne ovat tuplina helpommat käsitellä kaupoissa, kun emmaljungan edget, jota meillä oli ennen vaunuina. Meillä vanhempi lapsi painaa n. 15 kiloa (1,8v,) ja vaikka hän istuu edessä, rattaat kulkevat kuin unelmat :)

Asumme kaupungissa, joten bussillakin olen matkustanut rattailla. Hyvin on sujunut. Miinuksena noissa vaunuissa on erittäin hankalasti lastattava tavaratila, kun rattaat ovat tuplina. Reppua olen pitänyt selässä, jos olen ruokaostoksia tehnyt lähikaupasta, vaatekassit kyllä saa tavarakoriin pujoteltua liiankin hyvin :) Ehdotonta plussaa on, että rattaista saa varsin helposti yhden istuttavat (meillä käytetään lähes päivittäin rattaita sekä yhden että kahden lapsen kanssa)

Hinta on kyllä iso miinus. Tosin kannattaa muistaa, että ne ovat varsin monikäyttöiset. Hieman säästöä tulee, kun ostaa menopelit Saksalaisesta verkkokaupasta. Itse tilasin ne www.kidsroom.de. Vajaa kaksi viikkoa kesti toimitus ja rattaat olivat kotiovella ;) Hintaa niille tuli n. 730 Euroa ja liike lupasi ilmaisen palautuksen, jos rattaat eivät miellytä. (14 päivää aikaa palauttaa ne). Liikkeen omistaja vastaili meileihin mukavasti ja luottokortilla maksettiin tilaus. Takuu on 2 vuotta ja pienempiä varaosia lähetetään postitse Suomeen. Jos jotain isompaa tulee, rattaat pitää lähettää Saksaan.
 
touhu tenava
Kiitos Tuplarattaita etsivä!

Sinulta hiukan tietoa toivoinkin kun luin tuolta vanhoista ketjuista jotta olet nämä kyseiset rattaat ostanut. B) Ja vieläpä netin välityksellä saksasta.

Ja juuri tuo pituus oli se tärkeä mitta. Joten nyt voin todeta ettei ne tosiaankaan kovin paljon pidemmät ole kahdella kuin yhdelläkään istuimella. Sillä mittasin niitä yhdessä liikkeessä myyjän kanssa yhdellä istuimella. Ja mittaa niille saatiin n.110cm eli hiukan pidemmät kuin nuo vanhat Emmaljugnan Kimit. (siis ikivanhat)

Elikkäs kiitos vielä tiedoista. Nyt kun vielä saan tuonne toiseen aloittamaani ketjuun tietoa Quinnyn rattaista niin pääsen hiukan vertailemaan.
Tosin nuo Quinnyt vaikuttivat kuvasta päätellen heppiosemmilta.
 

Yhteistyössä