Hei,nyt nopsaan jos joku tietää!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ApiNa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

ApiNa

Jäsen
04.08.2007
118
0
16
Että,jos jää hoitovapaalle ja toinen lapsi syntyy nyt vaikka (kuvitellusti) ens vuonna. Niin,minkä perusteella maksetaan äitiyspäivärahaa? Kelan sivuilta sain sen selvää,että jos eka lapsi on alle 3 vee niin vanhempainraha voidaan laskea niinku samoista työtuloista kuin ekan lapsen aikana. Että päteekös se sitten siihen äitiyspäivärahaanki?
Tajuskohan kukaan... :D Kelan sivuilta en kertakaikkiaan löytäny vastausta tähän kysymykseen!

Kylläpätee myös äippärahaan,itse juuri jäin äitiyslomalleja esikoinen on reilu 2v.Sain siis saman äitiyspäivärahan kun esikoisen kanssa joka on huimasti parempi kun minimi :D

Mä oon ehkä vähän huono vastaamaan tähän, mutta oon aina purnannut sitä vastaan, että tulot laskee, mitä enemmän lapsia tekee.

Siis eka lapsen mukaan äitiyspäiväraha laskettiin palkkani mukaan ja toisen lapsen kohdalla saamani äitiyspäivärahan mukaan. Elikkä tulot putosi aikalailla..

Mutta joo, niin ku sanoin, oon huono vastaamaan tähän, ku tästä mun tapauksesta on sentään jo hirmusesti aikaa....

Mutta vastasinpa kuites =) Ja ihan mielenkiinnolla kuuntelen, miten asiat nykyään on....

Yhteistyössä