Hei,neuvokaa,lohifileestä!!!!!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja toivoton kokki
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
mä oon ruukannu tehä lohifileen niin, että oon pessy sen ja laittanu päälle sitruunapippuria ja suolaa. Sitte laittanu uuniastiaan kuoripuoli ylöspäin ja kaatanu astiaan ruokakermaa. Kala saa olla uunisa noin 30 minuuttia ja lämpötila on 200 astetta. Sit ku kala on valmista otat kuoren pois siitä haarukalla (lähtee tosi helposti)
On tullu omasta mielestä aika helposti ja on hyvää!

-Huuhtele se huolella. Mausta pinta (ei nahkapuolta) suolaa, pippuria, valkopippuria tilliä
-Laita vuokaan sipuliperuna-sekoitusta, suolaa, pippuria, kermaa ja hillosipuleita
-Laita kalafile nahka ylöspäin perunoiden päälle
-Uuniin 175astetta n. 30min tai kun kala on kypsää ja nahka irtoaa helposti
-Lisää vielä lopuksi katkarapuja
-Tarjoile rapean salaatin, suolakurkun ja punajuuren kanssa
:p

Itte laitan pintaan merisuolaa ja sitruunapippuria.Uunipellille nahkapuoli ylöspäin.N.10min kuluttua vedän nahan pois ja jatkan kypsennystä toiset 10min.Nami!!!

Kalan kanssa laitan kylmän kermaviilikastikkeen ja keitettyä pottua. Tai muussia. Sitruunaa kannattaa puristaa lohelle.

Mä laitan niin, että lihapuolelle suolaa, sitruunapippuria ja tilliä ja sitten nahkapuoli ylöspäin vuokaan ja uuniin. Siinä vaiheessa kun on sen verran kypsää, että nahka irtoaa, otan lohen pois, nahka mäkeen ja puristan 5 valkosipulin kynttä siihen ja päälle reilusti kermaa ja takaisin uuniin. Nautitaan keitetyn kukkakaalin ja salaatin kera. Ja vie kielen mennessään!

Mikrossa helposti:
- Fileeseen suolaa, sitruunapippuria, tilliä ja voipaloja pinnalle
- Mikroon noin 10-15 minuuttia
- Lisäksi riisiä tai perunaa
Valmista ja hyvää on nopeasti!

Tai

Pannulla:
- Fileeseen suolaa ja pannulle
- kun nahka irtoaa voi ottaa nahan pois
- lisäksi sipulikuutiot kypsymään
- smetanaa purkillinen ja kermaa pikku purkki sekaan
- maustetaan valkopippurilla ja mustapippurirouheella
- annetaan kypsyä ja tarkistetaan makua (ja lisätään tarvittaessa mausteita)
Ja hyvää tulee näinkin! =)