Hei! Neuvokaa/auttakaa...kertokaa mulle

meillä on yks 5-wee lapsi ja toista ollaan yritety jokusen vuoden.... oon käyny lääkäreillä ei mitää ny menin sit yksityiselle määräs terot+clomifeni ei mitään .... mitä on jäljellä???tai kuinka sä oot tullu raskaaksi.... ekan kanssa ei ollut mitään ongelmia ja nyt on kertyny tätä massaa ympärille nii lääkärit vetoo siihen ...... ja oon laihtunu jo n. 8kiloo mut ei mitää
 
Riippuu ihan siitä mikä on vialla... Joskus sekotetaan kipossa siittiöt muniksen kanssa ja odotetaan jakaantumista, sitten tujautetaan ne kohtuun. Jos on endometrioosia, endo könttejä voidaan hoitaa laparoskopialla. Onko ovulaatiota? lääkkeillä vai ilman?
Jos ylipainoa on, niin ruokavalio oikeesti! kondikseen ja nauttimaan pihalle ja metsiin elämästä. Ja terveyskeskuksen kautta pääsee kunnalliseen hakemaan lapsettomuustutkimuksia/hoitoja.
Oikotietä onneen ei ole, pitää nähdä vaivaa hoitaa ittensä kuntoon, että on fyysistä ja henkistä selkärankaa selvitä raskaudesta ja lapsen kasvatuksesta aikuiseksi saakka.
 
Nellustiina: Kuvauksesi on niin epätarkka, että sitä on hankala kommentoida.

Eli missä on tutkittu ja mitä? Julkisella vai yksityisellä? Lapsettomuuteen perehtyneellä lääkärillä vai yksityisen aseman yleislääkärillä? Mikä on diagnoosi? Onko sinulle tehty kierron seuranta? Ovuloitko siis todistettavasti? Onko sinulle tehty munajohtimien aukiolotutkimus? Onko endo epäilyä? Sanoit laihtuneesi? Paljonko sinulla on ylipainoa? (BMI yli 25= ylipaino) Onko PCO epäilyä?

Onko 1. lapsi yhteinen nykyisen miehesi kanssa? Onko miehen siemenneste tutkittu?

Tällä palstalla on mieletön asiantuntemus kun osaa kysyä oikeat kysymykset. Onnea yritykselle! :heart:
 
Meillä on myös 5-vuotias lapsi joka sai alkunsa heti. Nyt yritetty toista kaksi vuotta. Meillä on kaikki niin hienosti kuin olla voi, munasolut, siittiöt ym. Mutta ei ole onnistunut clomeilla eikä keltarauhashormoonilla. Nyt 1. inssi takana.

Tuntuu todella väärältä ja oudolta kun tähän saakka raskautuminen onnistunut ihan helposti ( 2 keskenmenoa takana myös).

Miä sain lähetteen terveyskeskuksesta sairaalaan. Kaikki mahdolliset verikokeet ym. perustutkimukset on tehty ja kaikki on kuin ihanne oppikirjasta. Silti sitä kakkosta edelleen odotellaan...
 

Yhteistyössä