hei naiset, äidit

Meidän perheessä käytetään aina kypärää, käytetty jo monta vuotta. Lapsetkin oppivat luontevasti kypärän käytön eikä tule myöhemmin mitään "en halua pitää kun äitikään/isäkään ei pidä". Sitä paitsi, turvallisuuden lisäksi kypärä on ihan siisti asuste, ja pian huomaa, ettei osaa pyöräillä ilman kypärää B)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.10.2006 klo 20:13 Oinas kirjoitti:
Meidän perheessä käytetään aina kypärää, käytetty jo monta vuotta. Lapsetkin oppivat luontevasti kypärän käytön eikä tule myöhemmin mitään "en halua pitää kun äitikään/isäkään ei pidä". Sitä paitsi, turvallisuuden lisäksi kypärä on ihan siisti asuste, ja pian huomaa, ettei osaa pyöräillä ilman kypärää B)
Ok, osaatko sanoa suurenpiirteim kinka kauan oleette käyttäneet? merkisä kypäriä?
 
En käytä pyörää enkä kypärääkään, mutta jos pyöräilisin niin käyttäsin. Poikani on käyttänyt kypärää jo heti ekan (ainoo) kolmipyöräsen saatuaan 1 vuotiaana eikä lähdeilman kypärään fillaroimaan tai oikeesti äitihä sitä fillaria työntää :\|
 
Sinttura harmaana
Mä olen käyttänyt kypärää yli kymmenen vuotta ja suosittelen muillekin!

Vaikka kuinka luulee ettei minulle käy mitään ja vaikka kuinka on varovainen niin muut ei aina ole.

Ensin yksi auto kääntyi yllättäen eteeni keskikaupungilla. Auto oli kääntymässä vasemmalle, minä tulin edestä. Auton olisi pitänyt väistää minua. Eli ei syyni. Törmäsin auton kylkeen. Selvisin mustelmilla.

Pari vuotta myöhemmin auto hyökkäsi pyörätielle pensasaidan takaa suoraa eteeni. Ehdin juuri ja juuri väistää mutta törmäsin kaiteeseen joka erotti pyörätien ajotiestä. Vasemman käden etusormi murtui.

Muutama vuosi myöhemmin törmäsin toiseen pyöräilijään tullessani alikulkutunnelista. Minä tulin oikealta ja hiljaa, hän ei katsonut yhtään tunneliin eikä hiljentänyt vauhtia. Vasen olkapää sijoiltaan. Kaatuessani ehdin sen verran ajatella, että toivottavasti en lyö päätäni maahan. Sen takia kai olka menikin kun varoin päätäni ja ehdin kääntyä olka edellä maahan.

Seuraavana päivänä menin ostamaan kypärän.

Miettikää ihmiset. Elämä on pienistä teoista kiinni.

Tunnen yhden naisen joka kapakkaillan päätyttyä (no, oma vika tietty kun kännissä polkee) lähti ajamaan, kaatui ja sen jälkeen on ollut kaulasta alaspäin halvaantunut. Kypärä olisi saattanut estää halvaantumisen.

Mä en panisi pahakseni vaikka se tulisi pakolliseksi. No, kampaus kärsii mutta se on pientä.
 
Mun mielestä nykyään pyöräilykypärä kuuluu pyöräilyyn ja ilman kypärää pyöräilevät näyttävät vähän junteilta, jos saa käyttää näin jyrkkää ilmaisua.

Tämä taitaa olla nyt kolmas kysely lyhyen ajan sisään, kun kysytään kypärän merkkiä eikä keskustelu ole ottanut tulta alleen. Onkohan täällä joku kypärämyyjä liikkeellä? B) Itselleni pyöräilykypärien merkit on aivan pimennossa, ulkonäkö ratkaisee. Tosin tuo kypärä mikä mulla nyt on, on jo aika vanha, musta. Katselin kaupassa uusia malleja, mutta näyttivät olevan edelleen ihan samannäköisiä.
 
vaimolle vaan kypärä päähän.
Mulla ei merkkillä väliä, kun vaan on riittävästi tuuletusaukkoja, pää hikoaa niin julmetun paljon aina. Nyt mulla on kai joku Belle tai sinne päin, en muista enään ku en ole pariin vuoteen käyttäny, ku pyörä varastettiin. Uusi ehkä ensi keväänä sitten..
 
Lapset käyttää meillä vanhemmat juntteja eli emme käytä, perustelu; muissakin asioissa aikuisilla on erivapauksia. Ja tiedän että olis hyvä vakuutus ja suoja. Olemme juntteja, myönnän. :ashamed: :ashamed: :ashamed:
 

Yhteistyössä