Hei miksi tuo pesukone jättää pyykit ihan likomäriksi?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Lakanapyykkiä koneessa, oli pessyt ohjelman ihan kauniisti loppuun. Pyykit olivat kuitenkin aivan litisevän märkiä, joten laitoin linkousohjelman päälle. Sekin ohjelma meni ihan kauniisti läpi, mutta pyykit edelleen vettä tippuvia. Miksi?

[QUOTE="vieras";27794184]Jos siellä on joku sihti tukossa?[/QUOTE]

Sitä mäkin mietin, mutta sen pitäis hälyttää jos siinä jotain vikaa ois. Viimeksi kun sihti oli tukossa, niin antoi virhekoodin ja sen sihdin putsaamisesta on nyt kuukausi tai kaksi aikaa. Ei luulin näin nopeesti uudelleen tukkeentuvan? Ja siis koneessa ei ole vettä, vain pyykit ihan litimärkiä.

[QUOTE="vieras";27794196]Sitä mäkin mietin, mutta sen pitäis hälyttää jos siinä jotain vikaa ois. Viimeksi kun sihti oli tukossa, niin antoi virhekoodin ja sen sihdin putsaamisesta on nyt kuukausi tai kaksi aikaa. Ei luulin näin nopeesti uudelleen tukkeentuvan? Ja siis koneessa ei ole vettä, vain pyykit ihan litimärkiä.[/QUOTE]

Meidän koneessa kävi muuten ihan sama juttu vähän aikaa sitten, aukaistiin kaikki röörit mitä itse voitiin, löytyi kolikko ja sitten kone alkoi toimia, mutta koneellinen tai kaksi myöhemmin kerran jätti pyykit märiksi. En kyllä tiedä miksi. Sitten taas on toiminut hyvin.

Onko se nukkasihti se, joka on siellä koneen alaosassa edessä? Se on putsattu jokin aika sitten ja viimeksi kun se oli tukossa niin jätti vedet koneeseen ja antoi sen virhekoodin. Nyt ei jätä vettä koneeseen, mutta pyykit on märkiä. Ja linkousohjelma ainakin meni läpi, joten kai se sitten linkoaa? (Enpä jäänyt seuraamaan viereen kun ajattelin että jos siinä jotain vikaa niin alkaa hälyttää)

pyöriikö rumpu normaalisti pestessä/kuivatessa...anoppilan kone just meni vaihtoon,kun tehot loppu (rumpu pyöri epätasaisesti ja liian hiljaa) ja korjaus olis tullu kalliiksi.

Ettei olisi hihna poikki? Eli kone ei pyöri ollenkaan. Vesi pumppautuu ja "vaattee peseytyy" niin hyvin ne nyt pyörimättä voi peseytyä. Meillä kävi pari vuotta sitten näin. Uusi hihna maksoi n. 10€ ja mies vaihtoi sen hetkessä, eikä hän edes ole mikään superhandyman joka osaa korjata kaiken.

Jos on liian paljon pyykkiä koneessa, kone ei linkoa tai linkoaa liian vähän, jotta rumpu ei mene rikki. Rumpu ei kestä hajoamatta, jos yrittää lingota ihan tosi painavaa pyykkiä. Eli pyykkimäärä pienemmäksi. Mä olen tehny silleen, että olen lingonnu kahdessa erässä sitten erikseen. Ja oppinu, että en tunge konetta liian täyteen, koska silloin käy noin eikä ilmoita kuitenkaan mitään vikakoodia.

Yhteistyössä