Hei. Kuinka vauvan jauheliha valmistetaan?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
Keittämälläkö? Koskaan ennen en ole keittänyt joten kertokaas kuinka se toimii.

Olen siis aloittamassa vauvan ruokavaliossa noi lihat.

Kaapista löyty bataattia joten ajattelin tehdä tälläisen:

bataatti
herne
riisi
jauheliha
sipuli

Tuleeko tosta mitä?

Kertokaas millaisia muunlaisia lihasoseita ootte vauvalle tehnyt?

tostahan tulee hyvä .) jauheliha joo keitetään. ei mtn erikoisia, normaaliin tapaan keität kuin mitä tahansa, pudotatha varmaan jauhikset keittoveteen kypsymään samallalailla.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
tostahan tulee hyvä .) jauheliha joo keitetään. ei mtn erikoisia, normaaliin tapaan keität kuin mitä tahansa, pudotatha varmaan jauhikset keittoveteen kypsymään samallalailla.

Niin se voi vaan sellaisena kokonaisen klönttinä sinne veteen pistää?

kauanhan mahtaa kiehua?

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Niin se voi vaan sellaisena kokonaisen klönttinä sinne veteen pistää?

kauanhan mahtaa kiehua?

Murustele nyt vähän, ei sitä kokonaisena kimpaleena kannata veteen laittaa. Maustamattomia broilersuikaleita voi myös keitellä, samoin mitä tahansa kalaa. Lohi oli meillä aika yleinen. Ota aina keitinvettä talteen, jotta saat sillä tarvittaessa löysennettyä sosetta. Noi lihat ja kanat soseutuvat paremmin, jos joukossa on myös vihanneksia.

Esikoisen kanssa vielä keitin, mut vihasin sitä puuhaa, siis lihojen keittelyä. Nyt kuopuksen kanssa oon aina paistanu, ottanu pannulta pikkusen erilleen ja sit muille maustanut/mitä oon tehnytkään. Sama muille lihoille/kanoille/mille vaan.

Alkuperäinen kirjoittaja bud:
Esikoisen kanssa vielä keitin, mut vihasin sitä puuhaa, siis lihojen keittelyä. Nyt kuopuksen kanssa oon aina paistanu, ottanu pannulta pikkusen erilleen ja sit muille maustanut/mitä oon tehnytkään. Sama muille lihoille/kanoille/mille vaan.

miks?

Alkuperäinen kirjoittaja vihasit?:

miks?

No musta oli älytöntä keittää lihaa pieni määrä erikseen, kun sen voi valmistaa normaalin ruuan valmistuksen yhteydessä tavalliseen tapaan. En oo koskaan tehnyt ruokaa, jossa liha keitetään.

Alkuperäinen kirjoittaja vihasit?:

miks?

No musta oli älytöntä keittää lihaa pieni määrä erikseen, kun sen voi valmistaa normaalin ruuan valmistuksen yhteydessä tavalliseen tapaan. En oo koskaan tehnyt ruokaa, jossa liha keitetään.

pieni määrä?

Mä ainakin teen ihan isot satsit pakastimeen valmiiksi vauvalleni ruokia.

Kana on helpointa tehdä broilerin maustamattomasta rintafileestä/filepaloista. Rintafileen paloittelet kuutioiksi ja keität pienessä vesimäärässä ja hienonnat sauvasekoittimella. Kannattaa pakastaa kuutioina ja laittaa rasiaan. Sieltä on helppo aina lisätä se jonkin perunan, riisin tms kaveriksi.

Possunfileen saa kanssa helposti samalla lailla soseeksi ja naudan jotain paistiakin olen käyttänyt. Ei tule mitään jänteitä ja muuta, uppoaa paremmin sihtikurkullekin.

Mä en jauhelihoista muutenkaan perusta; ovat omasta mielestä liika jänne-kakkaa..

Oon aina ostanut maustamattomana nautaa, possua tai broileria. Leikannut+nuijinut pihvin ihan ohueksi. Maustanut paprikajauheella, yrteillä, ripauksella pippuria, currya, sipulijauheella jne. Ihan millä vaan, paitsi suolalla. Sitten olen paistanut pihvin, jäähdyttänyt, pieninyt ja pakastanut. Pakasteesta aina sopiva pala sulamaan ja valkosipulinpuristimen kautta lapsen ruokaan. Tulee hienoa muhjua. Ostin tarkoitusta varten ihan erillisen valkosipulinpuristimen, jossa kuitenkin melkoisen isot reiät.

Yhteistyössä