Hei kotihoidontukea saavat, joilla lapsi kunnan järjestämässä kerhossa tai eskarissa!!!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kolmen äiti
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
K

kolmen äiti

Vieras
Hoidan kolmea lasta kotona. Nuorin on vain kotona, keskimmäinen käy kaupungin päivähoitopalvelujen järjestämässä kerhotoiminnassa, vanhin esikoulussa. Kävin Kelassa ja olin melko yllättynyt, että täti tiskin takana ei tiennyt vaikuttaako esikoulu kotihoidontukeen (sanoi että eskarilaisesta ei saa sitä 60 euron lisää). Ja arveli, että kai kerhossa käyminenkin voi poistaa sen 60 euroa siitä toisesta lapsesta. Kelan puhelinpalvelussa sanottiin että mun kuuluisi saada kotihoidon tukea kaikista lapsista (siis noista kahdesta vanhemmasta 60+60 euroa). Aiemmin maksettiin vain nuorimmasta (oma hakuvirhe), ja nyt kai maksetaan siitä kerholaisestakin. (Joudunko siis maksamaan sen takaisin?). Vai kuuluisiko saada eskarilaisestakin?

AAAAPPPPUA, mä en tajua näitä juttuja. Miten ne voi olla noin epäselviä noille virkailijoillekin? Luulis että ovat ihan perusjuttuja?????????

No mulla on vanhin eskarissa (muuten kotihoidossa) ja keskimmäinen käy kerhoa kaksi kertaa viikossa ja nuorin on mun kanssa kotona. Ja kyllä - saan kotihoidontuen normaalisti sekä sen 60e noista molemmista isommista. Eskari EI poista sitä eikä mikään kerhokaan. Harvinaisen tyhmä kelan virkailija ollut.

Jos eskarilainen menee eskarin lisäksi hoitoon niin sitten siitä ei saa sitä 60 eruoa.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
No mulla on vanhin eskarissa (muuten kotihoidossa) ja keskimmäinen käy kerhoa kaksi kertaa viikossa ja nuorin on mun kanssa kotona. Ja kyllä - saan kotihoidontuen normaalisti sekä sen 60e noista molemmista isommista. Eskari EI poista sitä eikä mikään kerhokaan. Harvinaisen tyhmä kelan virkailija ollut.

Jos eskarilainen menee eskarin lisäksi hoitoon niin sitten siitä ei saa sitä 60 eruoa.

Näin se menee! Kaikenlaisia tampioita siellä töissä...ei se ihme kun ei hommat toimi!

Kiitos! Juuri tätä tietoa kaipasin. Eli haen molemmista isommista myös takautuvasti sit.

Alkuperäinen kirjoittaja kolmen äiti:

Kiitos! Juuri tätä tietoa kaipasin. Eli haen molemmista isommista myös takautuvasti sit.

Muutenkin kun haet Kelasta noita kotihoidontuki juttuja niin sen kun läiskit rasteja vaan joka kohtaan. Saat sitten sen mitä sulle kuuluu ja mitä ei kuulu niin et saa. Näin mulle kelan virkailija neuvoi kerran,e ttä turha sitä asiakkaan on miettiä että mihin on oikeutettu. Riittääk un hakee.

Yhteistyössä