Hei koiraihmiset, apua ton pennun kanssa.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja NeitiNasu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

NeitiNasu

Aktiivinen jäsen
01.04.2004
15 255
0
36
Meillä on sellanen juttu. Tai parikin. Ensinnäkin: millä ihmeellä mä saan ton tajuaan että myös hihna kaulassa voi käydä kakalla? Se tekee kakat nykyään pääsääntöisesti kyllä ulos, mutta vain vapaana, ei hihnassa vaikka selvästi näkyy että on hätä.

Ja toinen juttu: se oli hoidossa pari päivää mun systerillä viikko sitten, ja tuntuu että sen jälkeen on unohtanut kaikki perusjutut, mitkä tähän asti on osannut. Ei enää pyydä ulos tarpeilleen, pöydille hyppii ihan huvikseen sieltä mitään varsinaisesti hakematta, kerjää, retuuttaa tota pikkukoiraa jnejne.
Miksi? Mitä mä voin tehdä? Aloittaa alusta? :/

Hommaa eka sellanen fleks hihna vai mikähän se nyt oli.
Ja toiseksikin, käske sun siskoa pitämään sille kuria.
Tossa vaiheessa pentu oppii vielä vaikka mille tavoille, ja sun siskolla se oppi sitten vissiin oleen miten haluaa.

sun pitää kävellä sen kanssa johonkin ryteikköön tai mihin nyt tykkää kakata vapaana ja jankata sille "tee pian kakka tee". meidänkin haukut uhmaa minua kokeilemalla kaikennäköistä kun tulevat jostain hoidosta. pitää vaan pitää komento ja toisaalta antaa ekstra paljon aikaa koirille kun tollasella osittain näyttää että on ollut äitiä ikävä ja haluaa huomiota. mukavaa syksyä!

Mulla oli koiralla pienenä flex ja ihan hyvin se menee normi hihnassa nyt. Sekin on vaan koulimiskysymys.

Syömisen jälkeen ei mennä varsinkaan heti lenkille koska voi aiheuttaa todella helposti vatsalaukun kiertymisen.

Paras tapa on palkita koira hyvästä lenkistä ruualla. Sitten se pääseekin sitä sulattelemaan.

Meillä kanssa tuon tyylistä kakkaongelmaa pennun kanssa, eli vapaana ollessaan kakkaa kyllä ja mielellään juuri jonnekin syrjäisempään ryteikköön. Hihnassa vaikeampaa ja usein saan itse mennä perässä aika pitkälle niin että pääsee tarpeeksi syrjään tarpeilleen.

Fleksiä mietin kanssa mutta en ainakaan vielä uskalla kun toisinaan innostuessaan alkaa kiskomaan hihnassa. Sitten eri asia kun osaisi kulkea ihan asiallisesti hihnassa, mutta toisaalta toivon että silloin kakkaamisetkin sujuvat helpommin. Pennulla ikää nyt 5kk.

Voisit pyytää teille koirakavereita, kun teidän koira näkee, että muutkin menevät naru kaulassa kakalle, niin saa siitä hyvän mallin. Sitten olethan ystävällinen, ja käytät kakkapusseja?

Meillä on toinen koira, jo aikuinen, joten kyllä se mallia saa..
Siskolla on ongelmakoira, jonka kanssa ovat pitäneet kovaa kuria ja kasvatustaistoa enkä jaksa uskoa että systeri on antanut tuon kohmottimenkaan siellä pöydille kyllä hyppiä. :D

Flexiä ei meille tule: tolla on elopainoa yli 20 kiloa, ja tarkoitus on myöskin oppia kulkemaan hihnassa vierellä ja asiallisesti ettei tarvii muiden kanssa kulkijoiden koiraa pelätä..

Ja: me oltiin taas just lenkillä sen kanssa: oikein vietettiin aikaa pidemmän kaavan mukaan puskissa ja heinissä, eikä kakkaamiseta tietoakaan. :/ En kyllä päästänyt sitä irtikään tarpeilleen, ett kohta ne on varmaan sisällä.. :|

Yhteistyössä