hei karppaajat, mitä leivotte?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja v
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ei leivota kovin usein. Pala tummaa suklaata tai leipäjuusto lakoilla riittää herkutteluun.

Kahvilassa voin joskus ottaa palan sacherkakkua, mun mielestä karpit leivonnaiset missä on käytetty makeutusjauheita ja mantelijauhoa ovat kertakaikkisen kamalia.

Mieluusti vähän jotain oikeaa ja hyvää, kuin makeutusainekorvikkeita.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Ei leivota kovin usein. Pala tummaa suklaata tai leipäjuusto lakoilla riittää herkutteluun.

Kahvilassa voin joskus ottaa palan sacherkakkua, mun mielestä karpit leivonnaiset missä on käytetty makeutusjauheita ja mantelijauhoa ovat kertakaikkisen kamalia.

Mieluusti vähän jotain oikeaa ja hyvää, kuin makeutusainekorvikkeita.

Kiitos vastauksesta. Aika vähältä kuulostaa himoleipurin mielestä :(

http://karppaus.info/resepti/resepti_laji.php?id=9

En ole kyllä mikään himoleipoja, ennen olin, mutta kun noissa karppiherkuissa on just aika paljon makeutusaineita jne. niin ei kauheasti innosta. Ihan perinteiset leivonnaiset kun ei kovin karppeja ole.

No joo, käyhän neki, toisaalta onhan niissä yleensä keksipohja, ja sokerin voi korvata makeutusjaiheella tai vähentää ohjeen määrästä. Mutta eihän se niin pahasta oo jos joskus syö vähän jotain missä on sokeria tai jauhoja :) Mutta nyt kun on ollu 3 viikkoa syömättä mitään sokeria tai muuta niin söin yks päivä vähän jäätelöä niin sekin maistui jo ällämakealle.

Ja vielä tosta sokerista: tein juustokakkua mihin olisi pitänyt laittaa 1,5dl sokeria, laitoin 0,5dl niin siltiki oli makea. Että jos ei halua makeutusaineita käyttää niin laittaa vaan vähemmän sokeria.

Yhteistyössä