Hei kaikki! Yksinhuoltajista asiaa.

  • Viestiketjun aloittaja hox
  • Ensimmäinen viesti
hox
Olen aika uusi palstalla ja vaikka olen jo huomannut yleisen sävyn aika negatiiviseksi, yllätyin silti hieman kun sain tänään lukea ilkeilyä siitä, että olen "valinnut lapseni isäksi" hulttion. (http://kaksplus.fi/keskustelu/t1642638) Muistuttaisin arvon rouvia, että yksinhuoltajuus ei aina ole valintakysymys. Tai olisinhan minä voinut antaa lapseni adoptioon, mutta se ei ehkä ole niin yksinkertainen asia...

Tilanteeni on siis tämä: Tapasin 15-vuotiaana mielestäni aivan ihanan nuoren miehen. Hän oli silloin 20v. Tapailimme muutaman viikon kunnes hän ehdotti minulle seksiä. Ensimmäinen kerta oli ihana, mies huomaavainen jne. Jo toisella kerralla hän halusi olla ilman kortsua. Sanoin tietenkin, että ei käy. En halunnut ruveta käyttämään mitään hormonaalista ehkäisyä niin nuorena. Varsinkin, kun poikaystäväni ei ollut koskaan käynyt sukupuolitautitesteissä, en halunnut luopua kortsusta... Poikaystäväni kuitenkin jatkoi ehdottelua aikansa.

Jossakin vaiheessa menkat jäivät pois, tein testin ja *TA-DAA* olin raskaana. Menin poikaystäväni luokse itkien. Ihmettelin, miten se oli mahdollista kun mehän käytimme ehkäisyä. No, exä sitten erehtyi paljastamaan, että itseasiassa emme olleet oikeastaan käyttäneet ehkäisyä. Olin hämilläni; minähän näin kun hän laittoi kumin päälle! Usein se oli minä jonka sen laitoin! Selitys oli aika mielenkiintoinen. Meinasin pyörtyä kun kuulin mitä hän oli tehnyt.

Nyt tulee hieman intiimejä yksityiskohtia, herkimmät sulkekoot silmänsä ;D Eli jos panimme takaa päin, oli poikaystäväni ottanut kortsun pois muutaman kerran "koska se vaan tuntuu paremmalta". Hänellä oli aikeena vetäytyä ulos ennen siemensyöksyä mutta ilmeisesti epäonnistui pari kertaa. Minä vain luulin tulleeni keskimääräistä märemmäksi niillä kerroilla. Aina toimituksen jälkeen, exä hipsaisi äkkiä viemässä korstun roskikseen jne joten en huomannut mitään ihmeellistä, ts siemennesteen puuttumista kortsusta.

Eli hän käytännössä teki päätöksen tehdä minusta äidin =) Toki olisin voinut jättää harrastamatta seksiä, mutta voin valaista, että nykyään yli 50% 16 vuotiaista tytöistä ovat menettäneet neitsyytensä. Eli toivottavasti arvon rouvat olette armeliaampia tyttäriänne kohtaan kuin minua. Ja toivottavasti opetatte pojillenne, että ehkäisy kuuluu sekä miehelle, että naiselle.

Kun raskaustesti näytti positiivista, paljastui miehen todellinen luonne... Hän sanoi, ettei hän aio olla mukana, että hän haluaa juhlia jne, että minun pitää tehdä abortti ja hän aikoo kertoa kaikille, että minä jätin pillerit syömättä tahallaan ja siksi tulin raskaaksi. Mies, nyt 23v, jatkaa piletystään ja on huhujen mukaan alkoholisoitunut aika rankasti. Meidän seurusellessa hän lähinnä humaltui viikonloppuisin. Erottuamme mies alkoi käyttämään satunnaiseti huumeitakin ja juomaan paljon rankemmin. Liekö omatunto joka kolkuttaa...

Nyt olen 17v, täytän ihan kohta 18 ja minulla on maailman kaunein pieni tyttö. Käyn lukiota, teen vähän töitä ja hoidan lapseni. En kaipaa kuittailuja siitä, miten olen mokannut. Minä tiedän itse varsin hyvin mihin soppaan olen itseni pistänyt ja minä kannan vastuun tekosistani elämäni loppuun asti. Ihmettelen, miksi toisilla on tarve kuittailla kanssaihmisten vaikeuksista.

Ugh.
 
bdt
Jep. Hyvin kirjoitettu ja hyvin ajateltu. Elämässä sattuu ja tapahtuu. Säälin minäkin niitä jotka toisia mollaamalla tuntevat itsensä hetken elämässään onnistuneeksi.
 
2+3
Alkuperäinen kirjoittaja juu juu:
joo , mut , olit alaikäinen ,ja ihme kiire oli panotouhuun. että olet ihan itsekkin syyllinen. . vailla vastuuntuntoa.
Mitä ihmettä tarkoitat? Mielestäni, jos ap kasvattaa lapsensa tasapainoiseksi aikuiseksi, niin hän on kantanut vastuunsa.
 
Yksinhuoltajuutta ei varmaan sinänsä tuomita mutta muut sosiaaliset ongelmat jotka siitä seuraa suoranaisesti.
http://yle.fi/uutiset/kotimaa/2007/09/yksinhuoltajien_lapset_parjaavat_muita_huonommin_249868.html

Isättömyyskin on lapselle aina sosiaalinen ongelma. Ymmärrän kuitenkin hyvin ettei sinun tapauksessa isä voinut jäädä kuvioihin ja ei edes sopisi isäksi kirjoituksesi perusteella.
 
miuku
Alkuperäinen kirjoittaja juu juu:
joo , mut , olit alaikäinen ,ja ihme kiire oli panotouhuun. että olet ihan itsekkin syyllinen. . vailla vastuuntuntoa.
Täysi-ikäinen mies panee lapsen paksuksi vilunkipelillä ja sä syytät lasta? No jopas on.

Ap:lle kaikkea hvää. Toivottavasti exäsi joskus aikuistuu jotta voisi myös kantaa vastuunsa yhteisestä lapsestanne.
 
Hyvää Jatkoa sulle ap. Ei kannata ottaa itseensä negajutuista joihin palstalla törmää. Paras jättää huomioimatta. Mä ainakin tyydyn vaan ihmettelemään ihmisiä, jotka saavat tyydytystä polkemalla muita alas.

*muoks* tai yritän tyytyä, kyllä mä oikeesti aika usein provosoidun väittelemään.
 
Se on kato niin kauan ne "vinoilee" kunnes omalle kohalle käykin niin ja hups keikkaa jo loppuu halveksunta;)

Kovasti tsemppiä teidän pienelle perheelle ja erittäin paljon onnea siitä että olet tuollainen selviytyjä!
Olen ehdottomasti sitä mieltä että yh-äideille muutenkin pitäisi antaa mitalit jaksamisesta! Ja vielä sinun tilanteessa myöntäisin suuremman pokaalin!:D
Ja tarkennettakoon vielä että en ole yh-äiti ja sellaiseksi tulevakaan (vaikka ennustaja en ole, mutta toistaiseksi kaikki ollut erittäin hyvin) joten en hae mitään omaa etua tällä!
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja mun muru:
Yksinhuoltajuutta ei varmaan sinänsä tuomita mutta muut sosiaaliset ongelmat jotka siitä seuraa suoranaisesti.
http://yle.fi/uutiset/kotimaa/2007/09/yksinhuoltajien_lapset_parjaavat_muita_huonommin_249868.html

Isättömyyskin on lapselle aina sosiaalinen ongelma. Ymmärrän kuitenkin hyvin ettei sinun tapauksessa isä voinut jäädä kuvioihin ja ei edes sopisi isäksi kirjoituksesi perusteella.
Ymmärrän tuon varsin hyvin. Tiedän myös syitä miksi yhden vanhemman perheillä on vaikeampaa. Tänäänkin minä jouduin tekemään kompromissin lapsen kanssa siitä syystä, että olen yh: Jouduin menemään itse sairaana, lapsi sairastumassa, kauppaan myöhään illalla koska kukaan muu ei sitä tee puolestani. Jos meitä olisi kaksi, olisin voinut rauhassa levätä kotona miehen käydessä kaupassa. Kun tämmösiä pikkujuttuja kasaantuu, niin onhan se selvää, ettei keskimääräisellä yvp-lapsella ole yhtä hyvää kasvatusta kun kahden vanhemman perheen muksuilla. Kun pitää kokoajan tehdä kompromisseja ja jaksaminen on kovilla.

Siltikään en näe syytä minulle kettuilla siitä, kuinka olen mokannut. Vittuilijat varmaan ymmärtävät, että sitä arkea elävänä minä tiedän kyllä, että minulla olisi helpompaa ja lapsella paremmat oltavat jos olisin muutaman vuoden vanhempi ja vierelläni olisi puoliso. Ei tuntemattomien tarvitse sitä minulle kertoa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja miuku:
Alkuperäinen kirjoittaja juu juu:
joo , mut , olit alaikäinen ,ja ihme kiire oli panotouhuun. että olet ihan itsekkin syyllinen. . vailla vastuuntuntoa.
Täysi-ikäinen mies panee lapsen paksuksi vilunkipelillä ja sä syytät lasta? No jopas on.

Ap:lle kaikkea hvää. Toivottavasti exäsi joskus aikuistuu jotta voisi myös kantaa vastuunsa yhteisestä lapsestanne.
16v ei ole lapsi. 16v on täysin normaali ikä seksin harrastamiseen. Ja tässä tapauksessa nuori naisen alku vielä harvinaisen fiksu ollut, kun tarkkana ehkäisyn kanssa(EI TODELLAKAAN OLETETTAVAA NYKYTEINEILTÄ!).
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja mun muru:
Yksinhuoltajuutta ei varmaan sinänsä tuomita mutta muut sosiaaliset ongelmat jotka siitä seuraa suoranaisesti.
http://yle.fi/uutiset/kotimaa/2007/09/yksinhuoltajien_lapset_parjaavat_muita_huonommin_249868.html

Isättömyyskin on lapselle aina sosiaalinen ongelma. Ymmärrän kuitenkin hyvin ettei sinun tapauksessa isä voinut jäädä kuvioihin ja ei edes sopisi isäksi kirjoituksesi perusteella.
Ymmärrän tuon varsin hyvin. Tiedän myös syitä miksi yhden vanhemman perheillä on vaikeampaa. Tänäänkin minä jouduin tekemään kompromissin lapsen kanssa siitä syystä, että olen yh: Jouduin menemään itse sairaana, lapsi sairastumassa, kauppaan myöhään illalla koska kukaan muu ei sitä tee puolestani. Jos meitä olisi kaksi, olisin voinut rauhassa levätä kotona miehen käydessä kaupassa. Kun tämmösiä pikkujuttuja kasaantuu, niin onhan se selvää, ettei keskimääräisellä yvp-lapsella ole yhtä hyvää kasvatusta kun kahden vanhemman perheen muksuilla. Kun pitää kokoajan tehdä kompromisseja ja jaksaminen on kovilla.

Siltikään en näe syytä minulle kettuilla siitä, kuinka olen mokannut. Vittuilijat varmaan ymmärtävät, että sitä arkea elävänä minä tiedän kyllä, että minulla olisi helpompaa ja lapsella paremmat oltavat jos olisin muutaman vuoden vanhempi ja vierelläni olisi puoliso. Ei tuntemattomien tarvitse sitä minulle kertoa.
Mielestäni ET ole mitenkään mokannut.
Sinä huolehdit ehkäisystä.
Mies ei.
Onneksi tässä on positiivinen puoli nyt ja sinulla on se maailman ihanin lapsi.
Ja voit olla itsestäsi ylpeä.
Samaa ei voi USEAMMASTAKAAN äidistä sanoa! Vaikka olisi "muutaman vuoden" vanhempi tai enemmänkin tai vaikka olisi mies ja rahaa ja autoa jne.
 
<3
Mielestäni olet kyllä vastuusi kantava äiti. Itse olin pari vuotta yh, tosin 7 vuotta vanhempana, ja ei se ollut helppoa. Nyt olen kuitenkin naimisissa hyvän miehen kanssa, joka pitää lastani omanaan vaikka meillä on nyt myös virallisesti yhteinen lapsi.
Olet vielä nuori, ja uskonkin että sinunkin elämäsi helpottaa! Jaksamisia kuitenkin, ja yritä olla välittämättä paskanpuhujista, niitä riittää sekä täällä palstalla, että ehkäpä jopa "kaveri"piirissä.
 
juujuu
Alkuperäinen kirjoittaja tiiru:
Alkuperäinen kirjoittaja miuku:
Alkuperäinen kirjoittaja juu juu:
joo , mut , olit alaikäinen ,ja ihme kiire oli panotouhuun. että olet ihan itsekkin syyllinen. . vailla vastuuntuntoa.
Täysi-ikäinen mies panee lapsen paksuksi vilunkipelillä ja sä syytät lasta? No jopas on.

Ap:lle kaikkea hvää. Toivottavasti exäsi joskus aikuistuu jotta voisi myös kantaa vastuunsa yhteisestä lapsestanne.
16v ei ole lapsi. 16v on täysin normaali ikä seksin harrastamiseen. Ja tässä tapauksessa nuori naisen alku vielä harvinaisen fiksu ollut, kun tarkkana ehkäisyn kanssa(EI TODELLAKAAN OLETETTAVAA NYKYTEINEILTÄ!).
ap kertoi 15v. aloittaneen seksin. ,ei pakotettu. eli vastuuntunnoton kakara. kun tietää mitä tekee. myös kaveri yhtä lapsellinen. . niin ei käynyt mulle eikä mun lapsille että juu.
 
miuku
Alkuperäinen kirjoittaja tiiru:
Alkuperäinen kirjoittaja miuku:
Alkuperäinen kirjoittaja juu juu:
joo , mut , olit alaikäinen ,ja ihme kiire oli panotouhuun. että olet ihan itsekkin syyllinen. . vailla vastuuntuntoa.
Täysi-ikäinen mies panee lapsen paksuksi vilunkipelillä ja sä syytät lasta? No jopas on.

Ap:lle kaikkea hvää. Toivottavasti exäsi joskus aikuistuu jotta voisi myös kantaa vastuunsa yhteisestä lapsestanne.
16v ei ole lapsi. 16v on täysin normaali ikä seksin harrastamiseen. Ja tässä tapauksessa nuori naisen alku vielä harvinaisen fiksu ollut, kun tarkkana ehkäisyn kanssa(EI TODELLAKAAN OLETETTAVAA NYKYTEINEILTÄ!).
Eikös ap ollut 15v? Mielestäni tässä tuo "mies" pitäisi panna jotenkin vastuuseen (tosin miten? ei lasta sentään voi tuollaiselle pistää...) Siis 20-vuotias mies laittaa 15-vuotiaan paksuksi ja sitten tämä nuori neiti saa ottaa kaiken p*skan vastaan vastuuntunnottomana ja typeränä. Minä siis nyt puolustan ap:ta, vaikka hän ei varmaan itse halua kutsuttavan lapseksi. Minun mielestäni 15v on vielä lapsi ja hänet laittanut mies pitäisi haukkua maanrakoon typeryydestään.
 
Alkuperäinen kirjoittaja juujuu:
Alkuperäinen kirjoittaja tiiru:
Alkuperäinen kirjoittaja miuku:
Alkuperäinen kirjoittaja juu juu:
joo , mut , olit alaikäinen ,ja ihme kiire oli panotouhuun. että olet ihan itsekkin syyllinen. . vailla vastuuntuntoa.
Täysi-ikäinen mies panee lapsen paksuksi vilunkipelillä ja sä syytät lasta? No jopas on.

Ap:lle kaikkea hvää. Toivottavasti exäsi joskus aikuistuu jotta voisi myös kantaa vastuunsa yhteisestä lapsestanne.
16v ei ole lapsi. 16v on täysin normaali ikä seksin harrastamiseen. Ja tässä tapauksessa nuori naisen alku vielä harvinaisen fiksu ollut, kun tarkkana ehkäisyn kanssa(EI TODELLAKAAN OLETETTAVAA NYKYTEINEILTÄ!).
ap kertoi 15v. aloittaneen seksin. ,ei pakotettu. eli vastuuntunnoton kakara. kun tietää mitä tekee. myös kaveri yhtä lapsellinen. . niin ei käynyt mulle eikä mun lapsille että juu.
Niin, tiesi mitä tekee kondomin kanssa. KONDOMIN KANSSA.
 
miuku
Alkuperäinen kirjoittaja juu juu:
täällähän taitaa olla kaikki alaikäisenä jakorasioina olleet ,ja sitten syyttää jokainen miestä, kun ite ovat kakaran kans jääneet. loukkuun,vaille vapautta.
Miten sä kehtaat syyttää ilmeisen hyväksikäytön uhriksi lapsena joutunutta? Haloo. Hyvä ihminen. Nyt pysähdyt jamietit mitä sieltä näppikseltä syydät. Kiusaat nuorta tyttöä siitä, että hänet petettiin erittäin iljettävällä tavalla.
 
Alkuperäinen kirjoittaja juu juu:
täällähän taitaa olla kaikki alaikäisenä jakorasioina olleet ,ja sitten syyttää jokainen miestä, kun ite ovat kakaran kans jääneet. loukkuun,vaille vapautta.
Hohhoijaa. Mä olen 20v ja NEITSYT, eli ei koske ainakaan mua. :whistle: Minä henk.koht olen sitä mieltä, että 15-vuotias on liian nuori harrastamaan seksiä (kyllä, olen kalkkis :saint: ), mutta en ymmärrä ap:n lynkkausta, tuo mieshän tässä idiootti on ollut. 20v sekaantuu alle 16-vuotiaaseen lapseen ja vielä temppuilee kortsun kanssa. |O Ap:lle nostan hattua siitä, että on kantanut hienosti vastuun lapsestaan. :) :flower:

 
Alkuperäinen kirjoittaja vakava sosiaalitapaus:
Alkuperäinen kirjoittaja juu juu:
täällähän taitaa olla kaikki alaikäisenä jakorasioina olleet ,ja sitten syyttää jokainen miestä, kun ite ovat kakaran kans jääneet. loukkuun,vaille vapautta.
:hug: Sulla taitaa olla asiat paljon huonommin kuin ap:lla. Kuulostat ainakin kovin katkeralta.
Samaa mieltä :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja tiiru:
Alkuperäinen kirjoittaja vakava sosiaalitapaus:
Alkuperäinen kirjoittaja juu juu:
täällähän taitaa olla kaikki alaikäisenä jakorasioina olleet ,ja sitten syyttää jokainen miestä, kun ite ovat kakaran kans jääneet. loukkuun,vaille vapautta.
:hug: Sulla taitaa olla asiat paljon huonommin kuin ap:lla. Kuulostat ainakin kovin katkeralta.
Samaa mieltä :D
Minä myös. :D

 

Yhteistyössä