Hei kaikki te jotka jaksatte muistella sellaista ketjua parin kuukauden takaa, jossa kerroin meidän aikeista Provinssiin pienen vauvan kanssa

  • Viestiketjun aloittaja Mimmu
  • Ensimmäinen viesti
ellapuu
no mutta miksi ei voisi lähteä vauvan kanssa reissuun??jos kerran asuvat hotellissa,eivät dokaa,ja eivät vie vauvaa kamalaan meluun (kuulosuojaimet) niin mikä ettei,kyllä sinne voi lähteä!
Ja onnea pikkumiehestä :D:D

 
vanha vieras
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
hei älkääs nyt heti olko tuomitsemassa, nyt vasta oli jossain vauva tai meidän perhe tms. lehdessä juttu perheestä jotka käyneet festareilla ihan vauva ikäisen kanssa ja siitä tais joku täälläkin yhtenä päivänä jotain mainita
on mekin oltu kaustisella vauvan kans joka oli 3 viikon ikäinen. oltiin yötä sukulaisten luona :)
tosin varmaan vähän eri asia kuin provinssi :)
 
Cycadeen
Eikö sua pelota, että joku känninen kaatuu sun ja vauvan päälle? Lieköhän tuo nyt ihan lapsen etujen mukaista viedä juhlivien humalaisten keskelle kamalan melun keskelle??
Itse festareilla käyneenä en ikinä veisi lapsiani sinne. Se ei ole lapsen paikka. Mutta jokainen asettakoon asiansa oikeaan arvojärjestykseen.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Mimmu:
Juu voin tulla kyllä kertomaan silläkin uhalla että sitten vasta kaikki päälle tuleekin:)
Hei tuosta sateesta tuli mieleen, että otanko kylmän sade ilman varalle kevyemmän lämpöpussin vai paksumman nutun pikku kundille? Sadesuoja menee niihin rattaisiin sillain hyvin,että sen "tuuliaukonkin"saa suojattua sateelta!
Olitteko?

 
apua
ihan oikeastiko jotkut vievät vauvansa festareille vaan sitä varten että itse pääsevät?
eiköhän sinne festareille pääse vaikka sitten seuraavana vuonna ja lapselle se hoitaja kotiin ettei tarvitse lasta ottaa sinne kuuntelemaan rokkia ja tönittäväksi.
HUI mihin tämä maailma on menossa :(
 
Ilosaari
Mahtaa ne nauraa teille, kun sosiaaliviranomaisille soittelette tehtyänne näköhavainnon äidistä lapsineen jollakin festareilla... Minusta on uskomatonta, että yleisesti uskotaan koko elämän loppuvan siihen kun lapsi syntyy. Oletteko ajatelleet, että reipas ja sosiaalinen lapsi voi oikeasti nauttia festarifiiliksistä? Ilmeisesti ette. Siellä se oleminen on lomaa, jossa vanhempi on koko ajan läsnä ja lapsen käytettävissä. Letkeää yhdessäoloa, valmista ruokaa, aurinkoa (tai vesisadetta), piknikkiä, hyvää musaa. Mahtavaa! Me mennään ainakin taas tulevana kesänä, joten kaivakaahan numerot valmiiksi, mammat!
 
Minttu
Alkuperäinen kirjoittaja Ilosaari:
Mahtaa ne nauraa teille, kun sosiaaliviranomaisille soittelette tehtyänne näköhavainnon äidistä lapsineen jollakin festareilla... Minusta on uskomatonta, että yleisesti uskotaan koko elämän loppuvan siihen kun lapsi syntyy. Oletteko ajatelleet, että reipas ja sosiaalinen lapsi voi oikeasti nauttia festarifiiliksistä? Ilmeisesti ette. Siellä se oleminen on lomaa, jossa vanhempi on koko ajan läsnä ja lapsen käytettävissä. Letkeää yhdessäoloa, valmista ruokaa, aurinkoa (tai vesisadetta), piknikkiä, hyvää musaa. Mahtavaa! Me mennään ainakin taas tulevana kesänä, joten kaivakaahan numerot valmiiksi, mammat!
No mut miksei sitä lasta voi antaa hoitoon niin sais itsekin nauttia paremmin niistä fiiliksistä. Ja mä luulen että vauvalle sellainen väkijoukko ja melu on enemmänkin kaoottista kuin nautintoa antavaa, vauvat kun voi kokea asiat vielä vähän eri tavalla. Muutenkin vältän viimeiseen asti viemästä lapsia paikkoihin joissa on yhtään humalaisia ihmisiä. Itsekästä on pientä lasta viedä festareille vaikka sen miten perustelis.

Eikä elämän pidä loppua siihen kun lapsi syntyy, mutta tottakai lapsi pitää ottaa huomioon. Ei kukaan sua sinne kiellä menemästä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ilosaari:
Mahtaa ne nauraa teille, kun sosiaaliviranomaisille soittelette tehtyänne näköhavainnon äidistä lapsineen jollakin festareilla... Minusta on uskomatonta, että yleisesti uskotaan koko elämän loppuvan siihen kun lapsi syntyy. Oletteko ajatelleet, että reipas ja sosiaalinen lapsi voi oikeasti nauttia festarifiiliksistä? Ilmeisesti ette. Siellä se oleminen on lomaa, jossa vanhempi on koko ajan läsnä ja lapsen käytettävissä. Letkeää yhdessäoloa, valmista ruokaa, aurinkoa (tai vesisadetta), piknikkiä, hyvää musaa. Mahtavaa! Me mennään ainakin taas tulevana kesänä, joten kaivakaahan numerot valmiiksi, mammat!
:LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja nöppönen:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
joo ja tossa sen ap:n ekassa ketjussa palstan yks musta nikki uskaltautui sanomaan näin:

Kotona Kirves Kädessä: En nyt ihan vauvan kanssa, mutta lapset olleet pienestä 3-4v asti
No tän ikästen kaa on kyllä haastavampaa tuolla oleminen kun pienen vauvan!! aika outoa että esim ap:ta moititaan 10-0 eikä esim tälläseen kommenttiin kuka sano mitään lienee johtunee siitä että tämä on mustan nikin heitto....
mä kysyin et miten hän uskaltaa? mut eipä siihen tässäkään ketjussa kukaan tullut vastaamaan. en mä tiedä, mut en mä hirviäis viedä noita nappuloita tuollaiseen paikkaan.

tai sit muut ei oo ollut pikkuisten kanssa festareilla..
Mihin ne nyt siellä olis kadonnu? Eihän ne oo hukkaan menneet kaupungillakaan

:D
 
mä olen edelleen sitä mieltä että KAIKKI festarit pitäisi olla k-18, koska mun mielestä alaikäisillä ei ole sinne mitään asiaa!! Olis järjestäjillekin helpompaa, kun ei tarvisi olla anniskelu alueita erikseen!
 
Boogyman
Huoh, on sitä kierretty festaria jos jonkinmoista ja vauvatkin olleet mukana. Niin ja juu...ollaan oltu myös leirintäalueilla vauvan kanssa kun rinkat selässä kierrettiin eurooppaa....Ihme kun mitään ei saisi enää tehdä kun vauva syntyy.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ilosaari:
Mahtaa ne nauraa teille, kun sosiaaliviranomaisille soittelette tehtyänne näköhavainnon äidistä lapsineen jollakin festareilla... Minusta on uskomatonta, että yleisesti uskotaan koko elämän loppuvan siihen kun lapsi syntyy.
110-prosenttinen peesi!

Aika uskomattomia kommentteja täällä on tosiaan heitetty. Todella moni tuntuu ajattelevan, että normaali eläminen loppuu saman tien, kun lapsi putkahtaa maailmaan.. Ja että lapsen kanssa ei voi tehdä mitään samoja asioita, mitä lapsettomat tekee.

Mulla ei vielä ole lapsia, mutta olen nyt jo päättänyt, että jos jossain vaiheessa saan lapsen, yritän pitää elämäni mahdollisimman samanlaisena kuin se on ollut ilman lapsiakin, esimerkiksi juuri rokkikonserttien ja muiden vastaavien tapahtumien osalta. Ihan oman mielenterveyteni ja henkisen hyvinvointini takia. Joihinkin tapahtumiin voisin ottaa lapsen mukaan, toisia varten yrittäisin hommata lapselle hoitajan, jotta voisin paremmin keskittyä itse tapahtumaan.

Olen käynyt Porin Jazzeilla vanhempieni kanssa alle 1-vuotiaasta asti, enkä näe siinä mitään ongelmaa, että vauvan tai pikkulapsen ottaa mukaan festareille tai rokkikonserttiin, kunhan pikkuisen kuulo suojataan asianmukaisesti ja toimitaan muutenkin hänen ehdoillaan. Niin Ankkarockissa, Kivenlahtirockissa kuin isoilla stadionkeikoillakin (mm. Bruce Springsteen) on tullut vastaan vauvoja, taaperoita ja pikkulapsia, ja ihan hyvin viihtyviltä kaikki ovat näyttäneet.

Jokainen toteuttaa vanhemmuutta omalla tavallaan. Toiset on vanhemmuutensa suhteen konservatiivisempia, toiset taas vähemmän konservatiivisia ja enemmän oman tiensä kulkijoita.

Alkuperäinen kirjoittaja Boogyman:
Huoh, on sitä kierretty festaria jos jonkinmoista ja vauvatkin olleet mukana. Niin ja juu...ollaan oltu myös leirintäalueilla vauvan kanssa kun rinkat selässä kierrettiin eurooppaa....Ihme kun mitään ei saisi enää tehdä kun vauva syntyy.
Wow, sairaan siistiä =)

Ihan noin sissi mä en sentään taida olla, että lähtisin vauvan kanssa telttailemaan ja rinkkamatkailemaan.. :xmas: Mut se johtuukin lähinnä siitä, että en oo muutenkaan mikään telttailijatyyppi. :D Taidan olla liian vanha ja mukavuudenhaluinen semmoseen, tai jotain. :D Mutta good for you, varmasti on ollut todella hieno reissu ja mahtava kokemus! :heart:
 
älä mölö
Mutta kun aika usein käy niin että kun ne vanhemmat ajattelee että elää voi kuin ennenkin, ne pakkaa sinne rinkkaansa myös viinaa sen vauvan lisäksi. Kuten kävi tuskafestareille, ai niin, siellä ne boozit oli vaunuissa ja vauva kieri nurmikolla.
 
Boogyman
Alkuperäinen kirjoittaja Evenstar:
Alkuperäinen kirjoittaja Boogyman:
Huoh, on sitä kierretty festaria jos jonkinmoista ja vauvatkin olleet mukana. Niin ja juu...ollaan oltu myös leirintäalueilla vauvan kanssa kun rinkat selässä kierrettiin eurooppaa....Ihme kun mitään ei saisi enää tehdä kun vauva syntyy.
Wow, sairaan siistiä =)

Ihan noin sissi mä en sentään taida olla, että lähtisin vauvan kanssa telttailemaan ja rinkkamatkailemaan.. :xmas: Mut se johtuukin lähinnä siitä, että en oo muutenkaan mikään telttailijatyyppi. :D Taidan olla liian vanha ja mukavuudenhaluinen semmoseen, tai jotain. :D Mutta good for you, varmasti on ollut todella hieno reissu ja mahtava kokemus! :heart:
En ole minäkään mutta kaikkea pitää kokeilla ainakin kerran....ollaan suunniteltu, että seuraavaksi kierretään italia polkupyörillä....taitaa yhdessä rinkassa silloinkin olla vauva....saas katsoa nyt.
 
vitsi mikä trendi
....mä mietin että onko se joku ihme muotivillitys lähteä vauvan kanssa kuuhun? Ihan kuin se oma kotipiiri ei riittäis. Sit mammat kilpailee ja pätee sillä kenen vauva on nuorin ja festareilla....no ,mäkin osaan: mun vauva oli viel masussa kun käytiin leffassa katsomassa hannibal! Että niin pienenä meillä aloitettiin!
 
Boogyman
Alkuperäinen kirjoittaja vitsi mikä trendi:
....mä mietin että onko se joku ihme muotivillitys lähteä vauvan kanssa kuuhun? Ihan kuin se oma kotipiiri ei riittäis. Sit mammat kilpailee ja pätee sillä kenen vauva on nuorin ja festareilla....no ,mäkin osaan: mun vauva oli viel masussa kun käytiin leffassa katsomassa hannibal! Että niin pienenä meillä aloitettiin!
Kyseinen trendi on ollut sitten voimissaan jo 60-luvulta lähtien tai jo aikaisemmin koska minun Ima on myös kierrellyt joka paikassa lapsena.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vitsi mikä trendi:
....mä mietin että onko se joku ihme muotivillitys lähteä vauvan kanssa kuuhun? Ihan kuin se oma kotipiiri ei riittäis. Sit mammat kilpailee ja pätee sillä kenen vauva on nuorin ja festareilla....no ,mäkin osaan: mun vauva oli viel masussa kun käytiin leffassa katsomassa hannibal! Että niin pienenä meillä aloitettiin!
Ei tosiaan ole mikään uusi juttu eikä muotivillitys, niin kuin Boogyman jo sanoikin. Johan niitä vauveleita ja pikkulapsia oli mukana Woodstockissakin vuonna 1969.

Omat Pori Jazz -visiittini aloitin tosiaan äiteen masussa kesällä -74 ja seuraavana kesänä jammailin jo vanhempieni mukana viltillä. Eikä siinä ollut mitään ihmeellistä, vanhempani kun olivat käyneet Jazzeilla jo ennen kuin olin edes "halkona" isäni silmäkulmassa. =) Itse olen käynyt festareilla ja rock-konserteissa noin 17-kesäisestä lähtien, joten minulle olisi sinänsä ihan luontevaa jatkaa festareilla ja keikoilla käymistä myös lapsen kanssa. Eri asia sitten on, haluaisinko ottaa lapsen mukaan vai en -- jos lapsi olisi mukana, en pystyisi keskittymään täysillä keikkaan, saati sitten yrittämään eturiviin pääsyä.

Kuten sanottu, toiset vanhemmat suhtautuu vanhemmuuteen vähemmän konservatiivisesti kuin toiset. He eivät näe lasta (teko)syynä lopettaa normaali eläminen, vaan sovittavat vauvan/lapsen mukaan tekemisiinsä ja menemisiinsä.
 
isä 40 v
Vauva voi lähteä sinne minne vanhempansakin. Suurinosa kommentoijista ei itse ole käynyt festivaaleilla ja siksi moralisoi. Kuppikuulokkeet, rintareppu ja vauva nukkuu hyvin mukana siinä missä kaupungillakin. Kokemukset Ankkarockissa ja hyvin meni puolivuotiaan kanssa.
 
isä 40 v
Vauva voi lähteä sinne minne vanhempansakin. Suurinosa kommentoijista ei itse ole käynyt festivaaleilla ja siksi moralisoi. Kuppikuulokkeet, rintareppu ja vauva nukkuu hyvin mukana siinä missä kaupungillakin. Kokemukset Ankkarockissa ja hyvin meni puolivuotiaan kanssa.
 

Yhteistyössä