Kiitos kohteliaisuudestasi.

Minulle puhuminen ja kirjoittaminen on sama asia.
Yle aamussa puhuttiin dementoituneiden vanhusten väkivallasta.
Ikääntynyt hoitokodin naisasukas oli mennyt vahingossa väärästä ovesta sisään kohtalokkain seurauksin. Olen ehkä jo monta kertaa kertonut tällä palstalla vastaavanlaisesta tapauksesta.
Yli vuosi sitten menin vahingossa ovikoodilla väärästä ulko-ovesta sisään, ja sovittelin sitten avainta lukkoon. Ovi avautui ja tuntematon mies osoitti minua aseella.
Sain asiani selväksi horjuvalla kielitaidollani. En traumatisoitunut asiasta, mutta läheiseni ottivat asian hyvin vakavasti.
Koen, että nimimerkittömänä, harmaana eli vierailijana lörpöttely perhepalstalla on harmitonta ajankulua. Osaan jo seuloa jyvät akanoista, eli en hankkiudu hankaluuksiin ikävien kirjoittajien kanssa.
Tiedän mielentervysasioista liikaa, ja yritän päästä niistä keskustelunaiheista eroon. Tämä viikko on ollut hauska ja värikäs. Seinän takana on hiljaista. Luultavasti naapuriasunnon pitkään jatkunut kylpyhuoneremontti on loppusuoralla.
Seiskassa on kiva artikkeli Ukrainan presidenttiparista, jos palstan lukijoilla/kirjoittajilla on lukemisesta puutetta. Alan selailla paperista Helsingin Uutiset-lehteä. Elämässä tärkeintä on osata nauraa itselleen. Sen taidon olen aina osannut, ja huvittanut sillä minut tuntevia.