Hei kaikki kotiäidit?

  • Viestiketjun aloittaja minä
  • Ensimmäinen viesti
.
Vanhin käy päivittäin eskarissa, ei muita harrastuksia.
Keskimmäinen käy 2krt viikossa päiväkerhossa, ei muita harrastuksia.
Nuorimmaisen kanssa emme ole käyneet kerhoissa.
Ja minulla ei ole mitään harrastuksia, ei onnistu, kun mies tekee niin pitkiä päiviä... harmi!
 
ei
Ole lapsella lainkaan ulkopuolisia harrastuksia, eikä tule ennen 8 vuoden ikää. Menee ensi syksynä hoitoon, on tuolloin 2 vuotias. Mulla on samat harrastukset, kun ennen lastakin.
 
kolmen äiti
Vanhin käy eskaria ja sen lisäksi kerran viikossa urheilukoulua ja yleensä kerran viikossa uimassa.

Keskimmäinen käy kaksi kertaa viikossa kerhoa sekä kerran viikossa baletti + se uinti myös.

Kuopus käy perhekahvilassa minun kanssani, jos ehditään/jaksetaan ja lisäksi vauvauinnissa kerran viikossa.
 
about
Pienenä perhekerho kerran viikossa. 4-vuotiaasta lähtien tyttö on harrastanut jumppaa. Äiti ei harrasta säännöllisesti mitään. Kavereita tavataan päivisin lasten kanssa ja iltaisin lapsilla tai ilman satunnaiseen tahtiin.
 
ap
Tässä meidän oma viikko-ohjelma:

Maanantaisin illalla miehen tultua töistä ensin vanhemman lapsen harrastukseen kuljetus ja sitten oma harrastus. Olen poissa kotoa käytännössä klo17-22.
Tiistaina on aamulla vanhemman tytön päiväkerho klo 9-11. Vien ja haen kävellen nuoremman kanssa yhteensä matkaa kertyy 8km.
Keskiviikkona taas illalla oma harrastus n. 3 tuntia.
Torstaina perhekerho.
Perjantaina aamulla vanhemman lapsen päiväkerho klo 9-11. Illalla oma harrastus 2 tuntia.

Eli joka arkipäivälle on jotain säännöllistä menoa.
Kyselin tätä lähinnä siksi, että monet sanovat, että eivät jaksa olla pelkästään lasten kanssa kotona ja lähtevät siksi töihin. Itselläni on siitä ihanteellinen tilanne, että mies tekee säännöllistä päivätyötä, niin pääsen itsekin harrastamaan.
 
samaa kuin muut
Eli meillä esikoispoika 3,5v ja tyttö 1v3kk.

Poika käy 2x vkossa kerhossa ja alkuun käytiin lisäksi perhekerhossa mut on jouduttu jättään pois. Kolmena aamuna kiireellä painaminen kerhosta kotiin oli liikaa.

Kuopus siis ei käy missään virallisissa harrastuksissa.

Ja mun omat harrastukset: käsityöt ja muu taiteilu tapahtuu kotona.

Lisäksi nähdään vaihteleva määrä perhetuttuja viikottain ja käydään satunnaisesti uimassa, retkillä ja muuta pientä jaksamisen mukaan.
 
3v ja 5v
Aamupäivällä on tarha 9-12. Meillä päin kaikki lapset menevät tarhaan kolmivuotiaina. ja n. 85% äideistä meidän lasten tarhassa on kotirouvia (oli ihan pakko lisätä, kun suomalaiset äidit tahtoo nähdä punaista, kun puhutaan "virikehoidosta";) ). Sitten kerran viikkoon on harrastus ja meillä on usein lapsi vieraita tai sit omat lapset menevät kylään kavereilleen.
 
Meillä on joka arkipäivälle oikeastaan joku harrastus. Aikataulu menee suunnilleen näin:

Ma Perhekerho 9:30-11:30
Aikuinen-lapsijumppa 17:15-18
Ti Lapsien kerho 9-12
Äidin tanssitunti 20:30-21:30
Ke Toisen lapsen jumppa 16:45-17:30
To Lapsien kerho 9-11
Pe Muskarit 9:50-11:10 (molemmilla omansa vuorollaan)
La ---
Su Äidin tanssitunti 17:30-19:00
 

Yhteistyössä