Hei kaikille. Uusi paskempaa paskempi äiti esittäytyy. =)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja NeitiNasu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

NeitiNasu

Aktiivinen jäsen
01.04.2004
15 255
0
36
Mä sanoin eilen illalla tytölle, ett tänään ennen mummille lähtöä huone on siivottava: käytiin pitkä keskustelu siitä, miten oli eilen jättänyt hommansa tekemättä (meillä on sääntö, että pikkutavarat kuten kinderylläriukot, barbien kengät, pyyhekumit, pelimerkit jne kerätään joka ilta omille paikoilleen oottamaan, muutoin saa yhden leikin jättää yön yli oottamaan) ja sovittiin ihan yhteisymmärryksessä, että kerta nyt on ton huoneen kanssa mennyt vähän surkeasti viime päivinä, siivoaa sitten kunnolla koko huoneen ja aloittaa leikit uudelleen sitten, kun se siivous näyttää maistuneen ensin. Perjantaina keräsin jo osan leluista vekka, kun lähti isälleen eikä silloinkaan siivonnut huonettaan, ja kynät takavarikoin viime viikolle kun a) niitä löytyi pitkin huushollia minne neiti oli jäljiltään ne jättänyt ja b) oli piirtänyt päiväpeittonsa, nukkensa, pöytänsä, tuolinsa jne. No tulin tänään töistä: neiti tuli mummin kanssa ovella vastaan. Kysyin ett mitäs huone. Tyttö vaan nauroi ja juoksi tiehensä. Huusin perään että niin, onks se huone nyt ok? Tyttö siihen: äiti, mä jätin sen sulle. Sä siivoot. Kysyin ett ai, mitäs sinne jäi (joskus nostelen isoimpia pois, laittelen kirjat jne) Vastasi, ett no vähän. Sanoin että okei, mä katon sitt kun pääsen sisälle mikä on se vähän.

Äsken avasin huoneen oven. Sänky on täynnä pikkuhiluja, lattia täynnä tavaraa: nekin, mitkä eilen vielä oli jossain, on nyt revitty pitkin sänkyä, sohvaa, lattiaa. Mitään ei ole kerätty. Soitin miehelle että muistutitko siivouksesta. Muistutti, moneen kertaan, ja oli antanut tiedon, ett ellei tapahdu me kerätään kaikki mitä jäi menemättä paikoilleen pois.

Mulla on säkki siellä jo siis valmiina. Mutta tilannehan on nyt se, että kaikki lelut paria lukuunottamatta on sitten sinne säkkiin menossa. Teenkö sen?
Ottaa aivoon: nykyään aina sama juttu.

Alkuperäinen kirjoittaja kaisa:
Ehdottomasti lelut säkkiin. Tyttö ansaitkoon ne takaisin yksitellen hyvillä teoilla.

Äläkä anna periksi, vaikka kuinka vääntäisi itkua.

Näin. Kiinnostaa silti, kuinka vanha sun tyttö on?
Meillä poika 5v. jo osaa, 2,5v ei osaa.

Alkuperäinen kirjoittaja NeitiNasu:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Minkä ikäinen lapsi?

Täyttää 6.
Säkkiin vaan ja säkki piiloon, ettei tiedä, että on säästetty.
Sitten kuulkoon, että olet ostanut jonkin jutun uuden, kun ansaitsee sen ensin jotenkin.
Suosittelisin sua kuitenki jotenki lajittelemaan lelut jo valmiiksi rasioihin tai pienempiin pusseihin ennen sinne säkkiin laittoa, ellet oikeasti vie sitä jäteastiaan.

Ymmärrän ärsytyksen, mutta ehkä tyytyisin ottamaan osan tauolle ja siivoisin tytön kanssa yhdessä kädestä pitäen neuvoen. Itsellä kaksi esimurkkua ja heillekin yhä välillä vaikeaa siivoaminen, vaikka tosi kivoja nuoria ovatkin. (ja on siivoamiseen kyllä kasvatettu)

Minkä ikäinen lapsi?

Täyttää 6.
Säkkiin vaan ja säkki piiloon, ettei tiedä, että on säästetty.
Sitten kuulkoon, että olet ostanut jonkin jutun uuden, kun ansaitsee sen ensin jotenkin.
Suosittelisin sua kuitenki jotenki lajittelemaan lelut jo valmiiksi rasioihin tai pienempiin pusseihin ennen sinne säkkiin laittoa, ellet oikeasti vie sitä jäteastiaan.

En mä pysty sitä huijaamaan: se kyllä tunnistaa lelunsa. Eli aion kyll sanoa että ne on jemmassa, mutta en anna sen kuvitella, että oisin roskiin vienyt.

Meillä onpehmolelut jemmassa aina. Niitä on vaan muutama leikeissä ja kun haluavat uutta, pitää viedä niin monta tilalle jemmaan, kuin haluaa uusia käyttöön. Kaikki jotka on illalla levällään, menee automaattisesti jemmaan ilman, että tilalle tuodaan uusia. Pikkuhiljaa alkaa menemään paikoilleen ennen nukkumaan menoa.

Alkuperäinen kirjoittaja Liinuska74 käymässä:
Meillä onpehmolelut jemmassa aina. Niitä on vaan muutama leikeissä ja kun haluavat uutta, pitää viedä niin monta tilalle jemmaan, kuin haluaa uusia käyttöön. Kaikki jotka on illalla levällään, menee automaattisesti jemmaan ilman, että tilalle tuodaan uusia. Pikkuhiljaa alkaa menemään paikoilleen ennen nukkumaan menoa.
Etkä sä mikään paska äiti ole, sähän vaan kasvatat sun lastas. Sitten olisit paskaakin paskempi, jollet opettaisi tuollaisia perusasioita!
Ps. Puput voivat hyvin!

Toi oiskin muuten hyvä. Niit pehmoi on meilläkin ihan tuhottomasti, eikä se niillä edes leiki..

Etkä sä mikään paska äiti ole, sähän vaan kasvatat sun lastas. Sitten olisit paskaakin paskempi, jollet opettaisi tuollaisia perusasioita!
Ps. Puput voivat hyvin!

Arvaa vaan, kun tyttö huomaa mitä mä olen mennyt tekemään. Voi olla, että tästä illasta tulee riemukas. B)

Alkuperäinen kirjoittaja Yön Musta Ninjapinja:
Soitin miehelle että muistutitko siivouksesta. Muistutti, moneen kertaan, ja oli antanut tiedon, ett ellei tapahdu me kerätään kaikki mitä jäi menemättä paikoilleen pois.

Kyllä minä tekisin kuten aioit, kun kerran varoitus on jo annettu
:)

Aivan. Jos jotain sanoo niin se on myös tehtävä. Näin lapsi uskoo että sanomiset pitää ottaa todesta. Nyt lapsi on tottunut että äiti siivoaa jäljet pois.

Meillä 7 vuotiaalla on lelujen raivaus ehdoton, kun taas alle viisivuotiaalta ei vielä vaadita.

Alkuperäinen kirjoittaja Yön Musta Ninjapinja:
Soitin miehelle että muistutitko siivouksesta. Muistutti, moneen kertaan, ja oli antanut tiedon, ett ellei tapahdu me kerätään kaikki mitä jäi menemättä paikoilleen pois.

Kyllä minä tekisin kuten aioit, kun kerran varoitus on jo annettu
:)

Aivan. Jos jotain sanoo niin se on myös tehtävä. Näin lapsi uskoo että sanomiset pitää ottaa todesta. Nyt lapsi on tottunut että äiti siivoaa jäljet pois.

Meillä 7 vuotiaalla on lelujen raivaus ehdoton, kun taas alle viisivuotiaalta ei vielä vaadita.

En mä olen kerännyt sen puolesta vaan olla tehty sitt yhdessä hammasta purren molemmat, sekä äiti että lapsi. Mutta nyt on mun mitta täynnä.

Vähän hankala tilanne...
Mie en tiiä, onko ihan ok kerätä leluja pois ilman, että tyttö on itse näkemässä seuraukset.
Alunperinkin mie oisin vatinut ensin huoneen tarkastusta, ennenkun ois lähdetty minnekkään.
Mie ehkä jättäisin huoneen sinälleen ja huomenna (jos paluu on illalla myöhään) otettas uusiks. Tyttö joko siivoaa, tai katsoo kun äiti / isi kerää tavarat talteen.
Mie varmaan menisin kaveriksi keräämään, ja koittaisin keksiä jotain "helpotusta" siivoukseen... Esim. pikkuhilpetöörit yhteen koriin, nukkeleikki yhteen jne, ja sit tytön kanssa sovittais, että jätetään pari leikkikoria esille, ja viedään muut vaihtoaitioon... josta saa sit vaihdossa aina korin yhden tilalletuodun tilalle.

Meil oli joskus sama tilanne. 2 isompaa ei millään suostuneet siivoamaan ja nauroivat vaan! Uhkasin että jos ne lelut ei mene paikoilleen niin minä siivoan kaiken lattialla olevan jätesäkkiin ja vien pois.
Nauru vaan jatkui ja vielä hetken aikaa sittenkin kun jo säkkiin tavarat mätin. Kun hoksasivat että äiti onkin nyt ihan tosissaan ja rakkaimmat lelut katos säkkiin, alkoi kauhea parku ja rupes loput lattialla lojuvat lelut menemään aika liukkaasti paikoilleen!
Isot oli silloin 4,5 ja 6,5v.

Sen jälkeen ei ole tarvinnut kuin vähän vilauttaa jätesäkkiä kun onkin jo lelut paikoillaan :D

Alkuperäinen kirjoittaja Aurinkokunta:
Vähän hankala tilanne...
Mie en tiiä, onko ihan ok kerätä leluja pois ilman, että tyttö on itse näkemässä seuraukset.
Alunperinkin mie oisin vatinut ensin huoneen tarkastusta, ennenkun ois lähdetty minnekkään.
Mie ehkä jättäisin huoneen sinälleen ja huomenna (jos paluu on illalla myöhään) otettas uusiks. Tyttö joko siivoaa, tai katsoo kun äiti / isi kerää tavarat talteen.
Mie varmaan menisin kaveriksi keräämään, ja koittaisin keksiä jotain "helpotusta" siivoukseen... Esim. pikkuhilpetöörit yhteen koriin, nukkeleikki yhteen jne, ja sit tytön kanssa sovittais, että jätetään pari leikkikoria esille, ja viedään muut vaihtoaitioon... josta saa sit vaihdossa aina korin yhden tilalletuodun tilalle.
Tuon lapsen suurin ongelma tässä siivouksessa on se että se on niin leveäpiirteinen... Sen mielestä se on siivonnut, kun on heitellyt kamat lattialta sohvalle ja suunnilleen joihinkin koreihin, mitkä eteen sattuvat. Sillä on siis tietyille leikeille tietyt korit, mutta homma ei toimi: ei kerää tavaroita sinne, minne ne kuuluvat. Huomennna ei oo mahiksia tehdä enää mitään: on vappu ja kaikkea hommaa mistä ollaan sovittu. Siksi piti tehdä tänään. Ja mä painotin illalla, että vaikka mä en ole kotona näkemässä tätä tilannetta täällä tänään, se huone on siivottava ennenkö lähtee: mä tarkistan kun tulen töistä. Ja sillä puheella luulin että homma toimii. :/

Yhteistyössä