Mä sanoin eilen illalla tytölle, ett tänään ennen mummille lähtöä huone on siivottava: käytiin pitkä keskustelu siitä, miten oli eilen jättänyt hommansa tekemättä (meillä on sääntö, että pikkutavarat kuten kinderylläriukot, barbien kengät, pyyhekumit, pelimerkit jne kerätään joka ilta omille paikoilleen oottamaan, muutoin saa yhden leikin jättää yön yli oottamaan) ja sovittiin ihan yhteisymmärryksessä, että kerta nyt on ton huoneen kanssa mennyt vähän surkeasti viime päivinä, siivoaa sitten kunnolla koko huoneen ja aloittaa leikit uudelleen sitten, kun se siivous näyttää maistuneen ensin. Perjantaina keräsin jo osan leluista vekka, kun lähti isälleen eikä silloinkaan siivonnut huonettaan, ja kynät takavarikoin viime viikolle kun a) niitä löytyi pitkin huushollia minne neiti oli jäljiltään ne jättänyt ja b) oli piirtänyt päiväpeittonsa, nukkensa, pöytänsä, tuolinsa jne. No tulin tänään töistä: neiti tuli mummin kanssa ovella vastaan. Kysyin ett mitäs huone. Tyttö vaan nauroi ja juoksi tiehensä. Huusin perään että niin, onks se huone nyt ok? Tyttö siihen: äiti, mä jätin sen sulle. Sä siivoot. Kysyin ett ai, mitäs sinne jäi (joskus nostelen isoimpia pois, laittelen kirjat jne) Vastasi, ett no vähän. Sanoin että okei, mä katon sitt kun pääsen sisälle mikä on se vähän.
Äsken avasin huoneen oven. Sänky on täynnä pikkuhiluja, lattia täynnä tavaraa: nekin, mitkä eilen vielä oli jossain, on nyt revitty pitkin sänkyä, sohvaa, lattiaa. Mitään ei ole kerätty. Soitin miehelle että muistutitko siivouksesta. Muistutti, moneen kertaan, ja oli antanut tiedon, ett ellei tapahdu me kerätään kaikki mitä jäi menemättä paikoilleen pois.
Mulla on säkki siellä jo siis valmiina. Mutta tilannehan on nyt se, että kaikki lelut paria lukuunottamatta on sitten sinne säkkiin menossa. Teenkö sen?
Ottaa aivoon: nykyään aina sama juttu.
Äsken avasin huoneen oven. Sänky on täynnä pikkuhiluja, lattia täynnä tavaraa: nekin, mitkä eilen vielä oli jossain, on nyt revitty pitkin sänkyä, sohvaa, lattiaa. Mitään ei ole kerätty. Soitin miehelle että muistutitko siivouksesta. Muistutti, moneen kertaan, ja oli antanut tiedon, ett ellei tapahdu me kerätään kaikki mitä jäi menemättä paikoilleen pois.
Mulla on säkki siellä jo siis valmiina. Mutta tilannehan on nyt se, että kaikki lelut paria lukuunottamatta on sitten sinne säkkiin menossa. Teenkö sen?
Ottaa aivoon: nykyään aina sama juttu.