Hei!! jos oon pamin jäsen ni kuulunko siihen työttömyyskassaan?

• Viestiketjun aloittaja "sunrise"
  • Ensimmäinen viesti
"sunrise"
ihan vasta siis nyt tuli mieleen kun lueskelin sen sivuja.
oon kuulunu pamiin jo vuosia ja palkasta menee aina osa sinne suoraan.
mihinkään kassaan en oo erikseen liittyny, pitääkö niin tehdä? en saanu mitään hakemuksia ainakaan siihen kun jäseneksi liityin.
mietin vaan jos nyt jäänkin työttömäksi enkä saakkaan rahaa sieltä vaikka niin luulin. en tosin oo työttömyysuhan alla.

Soitapa liiton jäsenpalveluun ja varmista asia. Työttömyyskassa ja liitto ovat eri asia, mutta kassaan liittyminen on usein samalla lomakkeella liittoon liittymislomakkeessa joten saatat hyvinkin olla myös kassan jäsen.

En minä oikein ymmärrä, mitä virkaa on maksaa liitolle joka ikinen palkkapäivä, jos sieltä ei kuitenkaan työttömyyden koittaessa tukea heru. En kyllä tiedä mitään faktoja, soita liittoon ja kysy?

muppa
Kassoista saat vaan ansiosidonnaista työttömyyden tullen ja sillä hyvä.

Liitosta saat (riippuen vähän tietysti liitostasi) työsuhdeneuvontaa, lakimiespalvelut työsopparien läpikäyntiin, riitatilanteissa työnantajan kanssa saat lakimiehen ja vielä liitto maksaa vielä oikeuskulutkin. Eli se on niinkuin vakuutus ja neuvontapalvelu työelämää varten. Ja sit on kaikkea palkkaneuvontaa, koulutus- ja uraneuvontaa, yms. Mun liitosta tulee myös tapaturma- ja matkavakuutus ja toki sit jotaan pientä alennusta jostain ja lehtiä ja sellasta.

Yhteistyössä