Hei iPhoneista tietävät, osaisitteko vastata pariin kysymykseen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ostoa harkitseva hömelö :)
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

ostoa harkitseva hömelö :)

Vieras
Tarvitsisin uuden puhelimen ja olen harkinnut iPhone 4:n ostamista, saisin sellaisen kaverilta käytettynä kohtuuhintaan. :) Mulla ei ole ennestään yhtään Applen tuotteita joten olen niistä hiukan pihalla.

Ensinnäkin onko hölmöä ostaa iPhone 4, vai pitäisikö olla iPhone 4S?
Entä onko 8 Gt riittävästi vai pitäisikö olla 16 Gt (mihin se vaikuttaa)?

No mä en huomaa kyllä... Omassani (ekoja malleja) on vain sellainen ongelma, että valkoista kun kuvaa niin siihen saattaa tulla haalea vihertävä iso läikkä. Tämä vika oli juurikin näissä ensimmäisissä 4 malleissa.

Ja kiitos paljon teille tähän mennessä vastanneille! Jos iltavuorossa joku haluaa vielä kommentoida, olenko hassaamassa parisataa ihan turhaan kapistukseen, niin antakaa palaa! :)

No iphone on vähän tyhmien puheln, se ei moniaja, olet naimisissa Applen kauppapaikkaan, ei sd-korttipaikkaa, huonot bluetooth-tiedonsiirtomahdollisuudet, herkästi rikkoutuva jne.

KAKSISATAA EUROA monta vuotta vanhasta iPhonesta!!! Sairasta! Tuolla hinnalla saisit uuden Windows Phonen tai Androidin, jotka ovat (erityisesti WP) todella paljon modernepeja laitteita kuin iPhone. Varaudu iPhonen kanssa rikkoutumiseen ja kalliisiin huoltoihin!

[QUOTE="Nasse";28282946]KAKSISATAA EUROA monta vuotta vanhasta iPhonesta!!! Sairasta! Tuolla hinnalla saisit uuden Windows Phonen tai Androidin, jotka ovat (erityisesti WP) todella paljon modernepeja laitteita kuin iPhone. Varaudu iPhonen kanssa rikkoutumiseen ja kalliisiin huoltoihin![/QUOTE]

Täysin samaa mieltä.

Nää on aina niin hauskoja. Ei muka moniaja, rikkoutuu... ym.
Sidoksissa yhteen kauppapaikkaan. Eikös kaikki järjestelmät ole? Mitä applelta puuttuu mitä muilla on? Mun puhelin on lennellyt ihan vimmatusti eikä se ole huoltoa vielä kaivannut. Tämän nelosen puhelut ei kyllä pätki vaikka ajan paljon maantieajoa. Riippunee liittymästä jos ei kuulu. Bluetuutti on ihan vitsi, tai en oo kokeillut uusilla käyttisversioilla pariin vuoteen.

Saattaa olla että tarina olis ihan eri ilman tätä suojakuorta ja tämä vekotin olis jo kaatiksella, mutta tällä erää ei mitään valittamista. Isompaakaan en halua kun mulla on pienet kädet.

Meille lapsille ei kelvannut kuin 4s, koska parhaimmat sovellukset ei toimi nelosessa esim. videopuhelut ja musiikki ja valokuvat syö paljon muistia...
Toimiihan täs videopuhelut, musiikkipuoli tai vaikka spotify ja kuvat vie sen muistin mitä ne oli ne sitten puhelimessa tai kamerassa. Itse asiassa 4s enemmän kun siinä on tarkempi kamera.

Ettet nyt vaan ois lankaan mennyt :D

Meillä ollut 3, 4, 4S ja 5 iPhonet. Eli jonkin verran kokemusta ko. laitteista löytyy, tosin itse olen käyttänyt vain 4S ja nyt tuota 5. Mutta joku jo mainitsikin niin 4 ja 4S antenneissa on huomattava ero. Meillä siis miehen kanssa sama operaattori. Mulla oli 4S lähes missä vain liikuimme 3G:ssä ja miehellä oli tosi paljon katveita. Samoin muussakin gsm-kuuluvuudessa oli eroja. Olen ihan tavallinen harrastelija kuvaaja ja 4 ja 4S kameraeroja en juurikaan huomanut, jotain pientä muistaakseni. Tässä uudessa on sitten parempi kamera. Ja tuo 8 Gt vai 16 Gt riippuu juurikin siitä paljonko kamaa laitteeseen tallennat. Minäkin aina sanon, että vähemmällä pärjää, mutta niin sitä vain salaa aina kertyy.

Nyt tämä uusin 5 on mielestäni aivan susi ja nyt pari viikkoa taskussa on ollut myös ensimmäinen Lumia. Meillä on uusi tiivis talo selektiivi-ikkunoilla ja tämä tarkoittaa käytännössä sitä, että signaalin allonpituus ei enää tahdo tulla seinästä läpi ja selektiivi-ikkunat estävät myös. Tämä ongelma tuli nyt tämän aidon 4G puhelimen myöstä iPhone 5 versiossa. 4 ja 4S ei tätä ongelmaa ollut. Tämä talojen tiiviys, uudet rakennusmääräykset, selektiivi-ikkunat tuovat sellaiset ominaisuudet, jotka ovat osottautuneet iPhone 5 ongelmaksi, tämä sama ongelma pitäisi siis olla myös muissakin 4G puhelimissa, kuten Lumiassa, mutta eipä silti ole. iPhone 5 tuli mulle vuoden vaihteessa ja sen jälkeen olen ollut ihan ongelmissa sen kanssa tai siihen liittyvien "ominaisuuksien". Tämä ei ehkä liity alkuperäiseen kysymykseen, mutta kuitenkin.

Tietojen siirto iPhonesta Lumiaan onnistui ihan ongelmitta. Meillä ei ole ollut yhdenkään iPhonen kestävyyksien kanssa ongelmia, vaikka ovat olleet myös pikkulasten käsissä riitakapulana ja pelikoneena. Tämä uusin sammuu herkäsi pakkasella, mutta edes sitä ei edellisissä versioissa ole ollut. Mutta tuo 4 ja 4S välinen kuuluvuusero oli aika merkittävä

Yhteistyössä