Meillä ollut 3, 4, 4S ja 5 iPhonet. Eli jonkin verran kokemusta ko. laitteista löytyy, tosin itse olen käyttänyt vain 4S ja nyt tuota 5. Mutta joku jo mainitsikin niin 4 ja 4S antenneissa on huomattava ero. Meillä siis miehen kanssa sama operaattori. Mulla oli 4S lähes missä vain liikuimme 3G:ssä ja miehellä oli tosi paljon katveita. Samoin muussakin gsm-kuuluvuudessa oli eroja. Olen ihan tavallinen harrastelija kuvaaja ja 4 ja 4S kameraeroja en juurikaan huomanut, jotain pientä muistaakseni. Tässä uudessa on sitten parempi kamera. Ja tuo 8 Gt vai 16 Gt riippuu juurikin siitä paljonko kamaa laitteeseen tallennat. Minäkin aina sanon, että vähemmällä pärjää, mutta niin sitä vain salaa aina kertyy.
Nyt tämä uusin 5 on mielestäni aivan susi ja nyt pari viikkoa taskussa on ollut myös ensimmäinen Lumia. Meillä on uusi tiivis talo selektiivi-ikkunoilla ja tämä tarkoittaa käytännössä sitä, että signaalin allonpituus ei enää tahdo tulla seinästä läpi ja selektiivi-ikkunat estävät myös. Tämä ongelma tuli nyt tämän aidon 4G puhelimen myöstä iPhone 5 versiossa. 4 ja 4S ei tätä ongelmaa ollut. Tämä talojen tiiviys, uudet rakennusmääräykset, selektiivi-ikkunat tuovat sellaiset ominaisuudet, jotka ovat osottautuneet iPhone 5 ongelmaksi, tämä sama ongelma pitäisi siis olla myös muissakin 4G puhelimissa, kuten Lumiassa, mutta eipä silti ole. iPhone 5 tuli mulle vuoden vaihteessa ja sen jälkeen olen ollut ihan ongelmissa sen kanssa tai siihen liittyvien "ominaisuuksien". Tämä ei ehkä liity alkuperäiseen kysymykseen, mutta kuitenkin.
Tietojen siirto iPhonesta Lumiaan onnistui ihan ongelmitta. Meillä ei ole ollut yhdenkään iPhonen kestävyyksien kanssa ongelmia, vaikka ovat olleet myös pikkulasten käsissä riitakapulana ja pelikoneena. Tämä uusin sammuu herkäsi pakkasella, mutta edes sitä ei edellisissä versioissa ole ollut. Mutta tuo 4 ja 4S välinen kuuluvuusero oli aika merkittävä