Hei auttakaa valinnassa, nyt äkkiä!

Mä hain kaikkiin mahdollisiin aikuiskoulutuksiin (amk) ja nyt tuli kirjeet kaikkiin niihin mihin olin hakenut
siis pääsykokeisiin.

kertokaa mielipiteenne: Kumpiko olisi parempi tulevan työpaikan saannin kannalta, Sairaanhoitaja amk vai sosionomi amk??? mulla on sairaaanhoitajakoulutusta jo 100op tehtynä mut sosiaalialakin kiinnostaa.
Eli kumpi kannattais?
 
Mep
Sinuna miettisin, millaista työtä HALUAT tehdä tulevaisuudessa...
Hoitaa sairaita sairaalassa/ yksityisellä asemalla vai työskennellä nuorison/lasten parissa, ehkä ongelmaistenkin/vammaisten?

Eihän me täällä voida tietää.....molemmat vuorotyötä paitsi jos pääsee yksityisille.
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";27340581]Tee nyt ihmeessä sairaanhoitajaopinnot loppuun.[/QUOTE]
Osoittaa suoraselkäisyyttä ja sitkeyttä, jos haet sosiaalipuolen hommiin, että et ole jättänyt edellistäkään koulutusta kesken. Sosiaalipuolen työhön on vaikeampi työllistyä "hyviin hommiin". Iso osa työstä on paljon huonommin palkattua kuin sairaanhoitajalla. "Emmä sit tykännytkään sairaista, nuoret on enempi mun juttu" ei ole valtti työnhaussa.
 
Riippuu ihan siitä mitä haluat tehdä.

Sosiaalialalla huonommat mahdollisuudet hyvään työhön ja hyvään palkkaan. Sairaanhoitajana voit opiskella vaikka psykiatriseksi ja tehdä päivätyötä toimistossa asiakkaiden kanssa. Tämä siis yhtenä esimerkkinä.
 
"alkup"
Seamk ja tamk aikuispuolen sh koulutus (oon ollu ä.lomalla ja joudun hoitovapaan takia hakemaan "takaisin" ja Vaasaan sosionomipuolelle. noi oli siis ne hakupaikat.

Kai tää joku 3-kympin kriisi on kun ajatelin, et nyt jos koskaan, on se aika vaihtaa alaa jos jotain muuta haluaisin. Mulla ei paljoa sh-opinnoista puutu eli järki käskee lukemaan ton loppuun. Se kun en tiedä oikeastaan mitään sosiaalialasta niin se houkuttelee... Sh alalta tiedän, että haluan teholle, ensiapuun tai ambulanssiin töihin. 10 vuotta hoitoalalla eh-alalla ollut lähihoitajana joten tiedän mitä se on... :/ mut tää valinnan vaikeus. kai mä sit käyn kaikissa noissa pääsykokeissa ja katson sit tilannetta :D
 
"vieras"
Lue nyt se sh loppuun. Ikinä ei tiedä mitä elämässä käy ja valmiissa tutkinnossa on turva. Sosiaalipuoli ei sovi kaikkien päälle. Se on istuskelua ja "hengen asioiden" kanssa pähkäilyä. Sh:n työssä rankkojakin asioita pääsee karkuun käytännön puuhasteluun.
 

Yhteistyössä