HEI AUTTAKAA! Huijaako pankki minua?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja eppuepätoivo
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja ihmettelijä:
Koska laina on nostettu?

15. joulukuuta ja korko on sen mukaan 6kk euribor + 0,5 marginaali. Aluksi oli op-prime, mutta vaihdoimme sen euriboriin ennen lainan nostamista (ja maksoimme siitä)

...nyt näyttää että nettipankissa on tiedot muuten ihan oikein euriborin mukaan, mutta erät on laskettu tuolla op-primella (oli silloin 5,5)
Näin mä olen nyt järkeillyt. Eli kyllä mun mielestä tässä on nyt pankin puolelta jotain pielessä?! Eikö vain?

No tuossahan se ratkaisu on, eli jostakin syystä korkoperuste on nyt pankin tiedoissa edelleen väärin. Tämä varmasti ratkeaa soittamalla pankkiin.

Alkuperäinen kirjoittaja poikia3:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja ihmettelijä:
Koska laina on nostettu?

15. joulukuuta ja korko on sen mukaan 6kk euribor + 0,5 marginaali. Aluksi oli op-prime, mutta vaihdoimme sen euriboriin ennen lainan nostamista (ja maksoimme siitä)

...nyt näyttää että nettipankissa on tiedot muuten ihan oikein euriborin mukaan, mutta erät on laskettu tuolla op-primella (oli silloin 5,5)
Näin mä olen nyt järkeillyt. Eli kyllä mun mielestä tässä on nyt pankin puolelta jotain pielessä?! Eikö vain?

No tuossahan se ratkaisu on, eli jostakin syystä korkoperuste on nyt pankin tiedoissa edelleen väärin. Tämä varmasti ratkeaa soittamalla pankkiin.

Jos asia on noin niin voikohan siitä tahtoa jotain hyvitystä? =D

Jos laina on nostettu 15.12, sinulla ei mene huomenna vielä yhtään mitään, koska maksettavaa tulee vasta kuin lainan nostosta on kulunut jotain 25 päivää. Näin ollen katsot nyt tammikuun lopussa erääntyvää erää verkkopankissa, jolloin siinä on korkoa 1,5 kuukaudelta.

Mitä sulla velkakirjassa lukee? On siinä kuukausi erä sinusta liian suuri? Koska se on allekirjoitettu? Jos on allekirjoittettu esim tämän kuun alussa eräpäivä velkakirjassa voi olla viimeinen päivä, koska siinä tulee 25 pv täyteen. Lisäksi korko on laskettu allekirjoitushetken mukaan eikä koron muutos muuta kuukausierää ellei teillä ole lyhennystapana muuttuva annuiteetti.

Yksi arvaus on vielä, että koron muutoksesta johtuva kulu tulee nyt maksettavaksi.

Alkuperäinen kirjoittaja Luulen tietäväni:
Jos laina on nostettu 15.12, sinulla ei mene huomenna vielä yhtään mitään, koska maksettavaa tulee vasta kuin lainan nostosta on kulunut jotain 25 päivää. Näin ollen katsot nyt tammikuun lopussa erääntyvää erää verkkopankissa, jolloin siinä on korkoa 1,5 kuukaudelta.

Mitä sulla velkakirjassa lukee? On siinä kuukausi erä sinusta liian suuri? Koska se on allekirjoitettu? Jos on allekirjoittettu esim tämän kuun alussa eräpäivä velkakirjassa voi olla viimeinen päivä, koska siinä tulee 25 pv täyteen. Lisäksi korko on laskettu allekirjoitushetken mukaan eikä koron muutos muuta kuukausierää ellei teillä ole lyhennystapana muuttuva annuiteetti.

Yksi arvaus on vielä, että koron muutoksesta johtuva kulu tulee nyt maksettavaksi.

Koron muutos ollaan jo maksettu, sekään ei ollut kuin 40?. Velkakirjassa on se ensimmäinen korko eli op-prime 5,5. Sen mukaan kuukausierä on oikea, mutta pitäähän sen muuttua pienemmäksi kun ollaan kerran ostettu pienempi korko.

Ja nettipankkiinkin on muutettu korko kohtaan lukemaan euribor 6kk ja sen määrä eli 3,7...jotain. Ainoa mitä ne ei ole siellä muuttaneet on nuo erät...ne on edelleen tuo primen mukaan...

Minen tykkää tästä yhtään!

Anteeksi mutta onkohan sua pissitetty noin muuten.. Meillä op:ssä eka "koron vaihto" on ilmainen. Ja viel ennen lainan nostamista vaihdoitte! Aika kiltisti olette moisen turhan summan maksaneet. Tarkista ihmeessä noi maksut. Meillä oli yhteenl ainatarjoukseen laskettu erät kanssa ihan väärin. Tosin se oli alakanttiin, eli karu totuus ois ollu noin 200? kk:ssa enemmän. Kun tajusin (laskin niin lainalaskurilla kuin ruutupaperilla) niin paniikki meinas iskeä.

Yhteistyössä