Hei äidit voiko tämmönen oikeesti toimia? Suomessa? :D

Kärppänä heinälatoon

Tunnettu jäsen
27.04.2007
14 912
42
48
Törmäsin tämmöseen eilen illalla ja rupesin miettimään, voisko tuo ollakin vaihtoehto tuplille. Möin jo meidän esikoisen vanhat pois, kun ajattelin ostaa semmoset, joihin saa sisaristuimen kätsysti ja sen jälkeen jäljelle jää yksösrattaat. Mutta rupesin miettimään, että voisko tämmönen oikeesti toimia. Voiskin ostaa lähes mitkä vain yhdistelmät + tommosen.. Kertokaa edes mielipiteitä, vaikkei olis omaa käyttökokemusta. :D

Vauvamaailma

Alkuperäinen kirjoittaja KiviäkinKiinnostaa;22429139:
Varmaan aika veemäiset työnnettävät.

Mietin kans, et mitenhän tuo vaikuttaa työnnettävyyteen... Vetääkö vinoon ja toisaalta kun tuo on kasattuna, painaakohan tuossa sivussa vaunuja ihan toispuoleiseksi. Löysin huutiksesta vanhan kohteen, jossa jollakin oli tommonen käytettynä myynnissä ja kaupaksi oli mennyt. Eli ainakin JOLLAKIN ois tosta käyttökokemusta, mutta ei käyne niin hyvä säkä, että sattuis linjoille. :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja KiviäkinKiinnostaa;22429139:
Varmaan aika veemäiset työnnettävät.

Varsinkin loskassa..

Toinen mikä mietityttää on se että saa olla aika siro sisarus että voi kulkea tarvittavan ajan kun max 15kg on painoraja. Onhan niitä siroja lapsia mutta ihan yhtälailla on tukeviakin jotka painaa 2,5v:nä 18kg. Mutta tosin, tietäähän sen omasta lapsestaan sen painonkehityksen että meneekö 15kg rikki ennen käytön loppumista.

Mä olen ainakin kerran nähnyt Turussa (ajoin autolla ohi) vaunut, jotka oli tuplat ja joiden kylkeen oltiin kiinnitetty kolmas vaunuosa...lieko kolmoset kyydissä? :)

Jotta kaipa ne toimii?

Nykyiiset lastenkuljettimet eivät rakenteellisestii kestä enää sisaristuimia eikä niitä ole suunniteltu kuin yhden käytettäviksi. Sen takia on ne tuplat niin yleisessä käytössää :(

Ei tuo painoraja ole mitenkään merkittävä. Nykyäänhän noissa matkaratastyyppisissä ratkaisuissa on aina tuo 15 kg rajana, ennen EU:ta oli toinen. Eli joku direktiivihomma siis koko painoraja :)

Mielenkiintoisen näköinen systeemi. Voi kun joltain löytyisi kokemuksia, googlekaan ei oikein osannuta auttaa.

Minä tutustuin asiaan pari vuotta sitten lukemalla isot läjät englanninkielisiä nettifoorumeita, ja päädyin olla ostamatta. Kannattaa siis katsella netistä käyttäjäkokemuksia ja muodostaa sitten mielipide.

Meillä pärjättiin vauva-aika vauva kantoliinassa ja taapero rattaissa, myöhemmin tuli tuplillekin käyttöä mutta nykyään lyhyelle kaupunkireissulle laitan tavallisten matkarattaiden selkänojan makuuasentoon ja lapset siihen peräkkäin istumaan, jos isompi ei kävele.

Varsinkin loskassa..

Toinen mikä mietityttää on se että saa olla aika siro sisarus että voi kulkea tarvittavan ajan kun max 15kg on painoraja. Onhan niitä siroja lapsia mutta ihan yhtälailla on tukeviakin jotka painaa 2,5v:nä 18kg. Mutta tosin, tietäähän sen omasta lapsestaan sen painonkehityksen että meneekö 15kg rikki ennen käytön loppumista.

Mun mielestä pramworldin sivustolla oli sanottu, että painoraja on 20 kg. Mut saatan muistaa omiani.. Sielläkin ton siis näin.

Mutta sama painoraja on tossa sisaristuimessa, jonka oon hankkimassa. On se mietityttänyt, mutta toisaalta meidän tyttö painaa nyt 12 kg ja myyjän kanssa taas tota sisaristuinta katottiin, että on vähän jenkkityyliin vedetty painoraja alakanttiin. Noissa toisissa tulee se niin tukevasti kiinni siihen vaunuun, että meinasin kyllä käyttää muutaman kilon tuon 15 ylikin.. Jos tarvii. Jos tytön painokehitys jatkuu tämmösenä, se on 3 ennen kuin on 15 kg. =)

Mut löysin itse asiassa yhden toisen sivuston, jolla tota haukuttiin jonkin verran. Just noiden juttujen vuoksi, jotka itseäkin mietitytti. :D Eli tuolla babyworld - product reviews - Buggypod

Ehkä pelaan varman päälle ja otan ennemmin ne Baby joggerit, jotka olin suunnitellukin. =)

[QUOTE="Minä";22429183]Minä tutustuin asiaan pari vuotta sitten lukemalla isot läjät englanninkielisiä nettifoorumeita, ja päädyin olla ostamatta. Kannattaa siis katsella netistä käyttäjäkokemuksia ja muodostaa sitten mielipide.

Meillä pärjättiin vauva-aika vauva kantoliinassa ja taapero rattaissa, myöhemmin tuli tuplillekin käyttöä mutta nykyään lyhyelle kaupunkireissulle laitan tavallisten matkarattaiden selkänojan makuuasentoon ja lapset siihen peräkkäin istumaan, jos isompi ei kävele.[/QUOTE]

No meillä on Plikot ja niissä on itsessään seisomalauta, jolla esikoinen tykkää nyt jo jonkin verran seisoskella. Joten sinänsä kaupunkikäyttöön en ees välttämättä niin tarvitse... ehkä. Toisaalta just kauppoihin tarvitsisin paikan, johon rauhottaa tuon hulivilin, ettei juokse ympäri ämpäri ja ulos kaupasta ennen kuin ehdin perään.

No jaa, eniten tarvinnen lenkeille eli työnnettävyys ois tärkeää. Ei taida olla meidän juttu tuo..

[QUOTE="hormonihirviö";22429178]Nykyiiset lastenkuljettimet eivät rakenteellisestii kestä enää sisaristuimia eikä niitä ole suunniteltu kuin yhden käytettäviksi. Sen takia on ne tuplat niin yleisessä käytössää :([/QUOTE]

Niin en tiiä, miten on ihan tavallisten kanssa ja tommosen buggypod-viritelmän, mut luulis, et kun kerran noita Baby Joggereita (jotka olin meinannut) nimenomaan myydään semmosina, et sen niiden oman istuimen saa siihen kiinni, niin kai se toimiskin.. En tiiä, käytiin kyllä liikkeessä tesmaamassa ja tykästyttiin. :) Sen enempää en oo vielä päässy niitäkään testaamaan.

Yhteistyössä