Heheee, laitettiin paketit jo kuusen alleja 10v oli heti hiplimässä ja arvailemassa et missä vois olla mitäkin

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kfkfkf
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vai niin";29367656]Vaikka lapset eivät enää uskoisikaan pukkiin, minusta lahjat ei silti kuulu joulukuusen alle ennen jouluaattoa. Eikä niiden hypistelykään kovin "juhlallista" ole, vaan lähinnä tyhmää. Siinähän ne nimenomaan se joulun odotus on jo pilattu, kun ei ole enää mitään odotettavaa (paitsi lahjojen avaaminen). Kyllähän fiksu lapsi tajuaa paketeista , että missä on mitäkin. Kyllä mun lapsuudessa ja nuoruudessa se joulun ilo oli juuri se jouluaatto, kun ODOTELTIIN niiden lahjojen SAAPUMISTA, syötiin, katsottiin jouluohjelmia jne. Mut sano sä mitä haluat, olen kanssasi TÄYSIN eri mieltä.[/QUOTE]

Miksi kaiken pitäisi tapahtua samana päivänä? Meillä ei tarvitse. Ensin odotetaan, että nähdään ne paketit, sitten odotetaan että ne saa avata.

• Tykkää
Reactions: Data
Mä olen nyt palstaa lukiessa miettinyt että pitäisikö meidänkin siirtyä perinteistä hiukan eteenpäin ja asetella ainakin osa lahjoista aiemmin kuusen alle. Kuusi laitetaan joko tänä iltana tai sitten huomenna aamusta. Yleensä ollaan vasta syömisen jälkeen sitten toimitettu lahjasäkki oven taakse, osa laitettu kuusen alle yllätykseksi ja hetken päästä avattu ne.
Olisi toisaalta kiva että ne sais olla ihailtavana kuusen alla kauemmin mutta mietin miten tuon käytännössä tekisi. Nuorin on vielä 4 että ainakin se tontun tuoma lahjasäkki olisi kiva järjestää oven taakse mutta jos laittelis osan lahjoista kuusen alle jo aiemmin niin menisköhän se ihan överiksi? Miten mä saan pidettyä malttamattoman pojan aisoissa ettei ala sit hikoilemaan niitten lahjojen avaamista heti??

Voi voi, minkähänlaisen käytännön tästä oikein kehittäisi :) Muistan kyllä itse lapsuudesta että oli kivaa kun kuusen alla oli lahjoja eikä niitä heti avattu.

Mä olen nyt palstaa lukiessa miettinyt että pitäisikö meidänkin siirtyä perinteistä hiukan eteenpäin ja asetella ainakin osa lahjoista aiemmin kuusen alle. Kuusi laitetaan joko tänä iltana tai sitten huomenna aamusta. Yleensä ollaan vasta syömisen jälkeen sitten toimitettu lahjasäkki oven taakse, osa laitettu kuusen alle yllätykseksi ja hetken päästä avattu ne.
Olisi toisaalta kiva että ne sais olla ihailtavana kuusen alla kauemmin mutta mietin miten tuon käytännössä tekisi. Nuorin on vielä 4 että ainakin se tontun tuoma lahjasäkki olisi kiva järjestää oven taakse mutta jos laittelis osan lahjoista kuusen alle jo aiemmin niin menisköhän se ihan överiksi? Miten mä saan pidettyä malttamattoman pojan aisoissa ettei ala sit hikoilemaan niitten lahjojen avaamista heti??

Voi voi, minkähänlaisen käytännön tästä oikein kehittäisi :) Muistan kyllä itse lapsuudesta että oli kivaa kun kuusen alla oli lahjoja eikä niitä heti avattu.

Kyllä ne hetken kiinnostaa, mutta sitten meillä on ainakin annettu pakettien olla ihan rauhassa :)
Huomenna syödään aamupuuro ja sen jälkeen saa avata paketit :)

[QUOTE="hhh";29367120]Samaa mieltä! Miksi ihmeessä niitä esille pitää nyt jo laittaa? Eikös jouluaattona kuuluisi vasta? Kiusataan lapsia tuollaisella suotta. Vai aikusetko ei malta olla laittamatta niitä esille?[/QUOTE]

LS-ilmo välittömästi :laugh:

Meillä vielä lapset pyysivät tätä kamalaa kiusaamista ihan itse :laugh:

Voi lapsi parkoja...

Mitä väliä sillä on onko ne paketit kuusen alla vai kaapissa piilossa, kun lapset kuitenkin tietävät että missä ne paketit on...

Sitä eroa, että odottaminen opettaa lapsille hieman kärsivällisyyttä. Eikä sellaista kaikki heti mulle asennetta. Miksi avaatte lahjat jo jouluaamuna?? EIkö ne jaksakkaan odottaa?

Sitä eroa, että odottaminen opettaa lapsille hieman kärsivällisyyttä. Eikä sellaista kaikki heti mulle asennetta. Miksi avaatte lahjat jo jouluaamuna?? EIkö ne jaksakkaan odottaa?

Kuka on sanonut, ettei mun lapset jaksa odottaa? Ei tule mieleen, että tällaiselle järjestelylle voi olla jokin ihan muu syy? No ei kyllä yhtään yllätä......
Mutta kun TEILLÄ tehdään jollain tietyllä tapaa, niin on varmaan aivan käsittämätöntä, että joillain tehdään eritavalla

Kuka on sanonut, ettei mun lapset jaksa odottaa? Ei tule mieleen, että tällaiselle järjestelylle voi olla jokin ihan muu syy? No ei kyllä yhtään yllätä......
Mutta kun TEILLÄ tehdään jollain tietyllä tapaa, niin on varmaan aivan käsittämätöntä, että joillain tehdään eritavalla

Järjestelyn syynä varmaan se, että jouluaattona vanhemmat saa olla rauhassa.
Kun lahjat avattu jo aamuna, ja kaikki se odotus on ohitettu. Sä et kyllä osaa laittaa itseäs pätkääkään lapsen asemaan. Muistatko omia lapsuuden joulujasi? Eikö se odottelu ollut kivaa?

Järjestelyn syynä varmaan se, että jouluaattona vanhemmat saa olla rauhassa.
Kun lahjat avattu jo aamuna, ja kaikki se odotus on ohitettu. Sä et kyllä osaa laittaa itseäs pätkääkään lapsen asemaan. Muistatko omia lapsuuden joulujasi? Eikö se odottelu ollut kivaa?

Just tälleenhän sen täytyy olla kun SINÄ niin sanot :headwall:

Et sitten MITÄÄN MUUTA keksinyt? Pistä ne kaks mutteria raksuttamaan ja mieti uudestaan...

"Meidän tapa pn parempi kuin teidän tapa, ootko vähän tyhmä kun et tajuu, häh?"

Siinä sitä viisautta on ihan muille jakaa ja joulumieltä.

Kaitpa se on se joulumieli jo valmiiks monella pilalla niin pitää täällä yrittää pilata sitten muidenkin mieli.

Aika säälittävää touhua.

Kaitpa se on se joulumieli jo valmiiks monella pilalla niin pitää täällä yrittää pilata sitten muidenkin mieli.

Aika säälittävää touhua.
Samaa mieltä!
Minusta on ollut hienoa lukea palstalta ihmisten/ perheiden erilaisista joulunvietto tavoista. Siinä on saanut hyviä uusia ideoita itselleenkin.

Aika säälittävää touhua.

Näinpä... Eiköhän niitä tapoja oo aika monta erilaista...
Jos meillä olis ihan ydinperhe, niin toimittais varmasti hieman eritavalla.. Näillä mennään (vai miten se oli)

Aika säälittävää touhua.

Tämä kfkf kaivaa kyllä ihan itse verta nenästään näillä aloituksillaan! Ja on aina oikeassa!

Samaa mieltä!
Minusta on ollut hienoa lukea palstalta ihmisten/ perheiden erilaisista joulunvietto tavoista. Siinä on saanut hyviä uusia ideoita itselleenkin.

Ja sieltä ilmestyi Wieruus taas komppaamaan, kuinka sattuikaan? Alkaa ihan oikeasti kohta ärsyttämään näiden kahden itsekeskeinen show. Olisi edes jotain sanottavaa. Ja joo,ei mullakaan ole, joten poistun.

Lapset on ihania! Meillä on lapsille yhtenä lahjana kivat lepotuolit niiden huoneisiin. Miehen mielestä se oli typerä lahja, koska se on vaan huonekalu, mutta tyttö oli kirjoittanut sen joululahjatoivelistaansa, kun on jo pitkään toivonut sellaista. Ne on tänään haettu jemmasta ja pitäisi miettiä, miten sellaiset voi edes paketoida.:D

Yhteistyössä