Hedelmäpaastosta kysyttävää

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Tirsku
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Tirsku

Aktiivinen jäsen
03.07.2009
4 681
0
36
onko kukaan muu kokeillu ja missä muodossa? Mä testasin jokunen vuosi sitten ja kovasti tykkäsin. Painoa tipahti viikossa jonkun verran, mutta pääasiana pidin sitä, että kuonat ja nesteet lähti liikkeelle.

täyspaastoon en pysty, mutta tuo hedelmäpaasto tuntu sopivan mulle. mietiskelin tässä vaan, että joisinko kuitenkin veden sijaan vissyä tällä kertaa. jos viikon verran päästelis menemään ja jatkais vielä 3 päivää siihen päälle jos tuntuu vielä hyvältä

En ole kokeillut, mut viime aikoina paastosta on paljon puhuttu että sillä ei ole mitään vaikutusta kehonpuhdistumiseen tai siihen miten kuona-aineet liikkuu. Paasto onkin enemmän mielentila.

mä tein sen viimeks niin, että ruokavalioon kuulu pelkät hedelmät, pari kolme kuppia vihreää teetä (ilman sokeria tai muuta makeutusta), muuten nesteenä vesi, sitä niin paljon kun mieli teki. hedelmiä meni varmaan kilo päivässä. pari kolme ekaa päivää sai rampata vessassa jatkuvasti ja kaikki tuli liki nestemäisenä pihalle. hetken aikaa olin nuutunu, mutta kun siitä pääsi yli, niin olo oli mitä mainioin.

nyt ajattelin, että jos osan vedestä korvais vissyllä, esim. litra päivässä.

rasvaiset hedelmät (lähinnä avokado) jätin väliin, mutta muuten söin liki kaikkea mikä tuntui maistuvan, ja ehdottomasti tuoreena.

ja sanokoon kuka mitä hyvänsä, niin jostain sen paskan määrän oli tultava, eli takuulla sillä on puhdistava vaikutus.

Alkuperäinen kirjoittaja justjuu:
Mutta mitäs sitten, kun aloittaa syömään taas normaalisti? Paino tulee takas?

mä en paastoa laihtumisen takia, vaan puhdistumisen. paino palailee varmasti takas, jos jatkaa mässäämistä entisellä lailla. niinku mulle on käyny :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja Tirsku:
mä tein sen viimeks niin, että ruokavalioon kuulu pelkät hedelmät, pari kolme kuppia vihreää teetä (ilman sokeria tai muuta makeutusta), muuten nesteenä vesi, sitä niin paljon kun mieli teki. hedelmiä meni varmaan kilo päivässä. pari kolme ekaa päivää sai rampata vessassa jatkuvasti ja kaikki tuli liki nestemäisenä pihalle. hetken aikaa olin nuutunu, mutta kun siitä pääsi yli, niin olo oli mitä mainioin.

rasvaiset hedelmät (lähinnä avokado) jätin väliin, mutta muuten söin liki kaikkea mikä tuntui maistuvan, ja ehdottomasti tuoreena.

ja sanokoon kuka mitä hyvänsä, niin jostain sen paskan määrän oli tultava, eli takuulla sillä on puhdistava vaikutus.

Kannattaa vaihtaa vissyyn, ainakin mehupaaston aikaan täytyy pitää huolta että jostain saa suoloja.

Alkuperäinen kirjoittaja ---:

Kannattaa vaihtaa vissyyn, ainakin mehupaaston aikaan täytyy pitää huolta että jostain saa suoloja.
sillä mä sitä vissyä ajattelinkin, että niitä suoloja jostain sais. toinen vaihtoehto vois tietysti olla laimea kasvisliemi

huomenna pitää syödä oppilaille malliksi koulussa, samaten perjantaina. lauantaina ois tarkotus alottaa, kun ens viikolla ei tällä tietoa sijaisuuksia ole

ja sit jos yllättäen tulee töitä ens viikolle ni ompahan hyvä syy lopettaa paasto kesken :saint:

Alkuperäinen kirjoittaja Essi-:
huomenna pitää syödä oppilaille malliksi koulussa, samaten perjantaina. lauantaina ois tarkotus alottaa, kun ens viikolla ei tällä tietoa sijaisuuksia ole

ja sit jos yllättäen tulee töitä ens viikolle ni ompahan hyvä syy lopettaa paasto kesken :saint:

njää'h, kyllä mä sitten jatkan sen loppuun asti kun alotankin. alta viikosta ei oo mitään hyötyä

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kauanko olet hedelmäpaastolla?

viikon ny ainakin, 10 vois olla sellanen sopiva

Hmm, voisi kyllä kokeilla. Mä oon laihduttanut tässä puolisen vuotta, tuo voisi antaa lisäsysäyksen tähän. Paljonko sulla putosi painoa viimeksi?

voi apua, siitä on monta vuotta aikaa ku viimeks kokeilin. oiskohan siinä 10 päivässä tippunu 3-4 kiloa tai jotain niillä main. lähinnä nesteitä ja kuonaa, turvotus katos kasvoista ja kropasta, lihasmassa/läski ei oikeastaan muuttunu miksikään. mä elin sillon kyllä railakasta opiskelijaelämää ja sitä alkoakin sillon kulu ehkä turhankin paljon, en tiiä miten nyt sitten käy

hyi että, mulla oli kerran tarkoituksena jos pari päivää söisin pelkkiä hedelmiä (en siis paastomielessä vaan huvikseen) ja jäi kyllä siihen yhteen päivään :laugh: se hedelmäsokerin määrä oli jotenkin vaan niin liikaa, tuli tosi huono olo. Enkä siis syönyt mitään kilokaupalla, lounaalla esim oli lautasellinen missä oli banaania,eri meloneja,viinirypäleitä jne.

Ehkä vaan tein jotain väärin mutta kammo jäi pelkkään hedelmäruokavalioon :x

Yhteistyössä