Hcg yli testien "ymmärryskyvyn"?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja epäilevä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

epäilevä

Vieras
Olen kuullut että jossain vaiheessa testit alkaa näyttää negatiivista vaikka olisi raskaana, eli kun hcg nousee niin suureksi niin testi ei enää pysty mittaankaan sitä. Muistaako kukaan missä vaiheessa näin käy?

Mulla oli yhdet kuukautiset tammikuun lopulla mutta seuraavia ei ole näkynyt.. reilu viikko sitten rfsu:n liuska kuitenkin puhdas nega. Normaalisti aina säännöllinen kierto. Varmaan ihan turhaa toiveajattelua että ne viime menkat oiskin ollu ns. valekuukautiset ja jotain ois jääny sisälle.. ihmetyttää vaan että mikä sitten on vikana.

mäkin haluaisin tietää voiko käydä noin että jos raskaus jo vähän pidemmällä niin testi näyttäisi negaa.. Mulla on ihan samanlainen olo ku tosta esikosta rv10-12 tienoilla..

Kierto voi myös venaähtää, esim. ovulaatio voi olla paljon oletettua myöhemmin. Itselläni luomukierto ollut yleensä 33-35pv, maks 5 päivän heitto suuntaa tai toieen on välillä ollut. No kuitenkin tästä kolmosesta sain haamujen haamun testiin kp 58, selvä plussa tuli kp 62. Ja sikiö vastasi testin mukaan tehtyjä viikoja (eli oletin, että testi näytti plussa rv 4). Jos edellisistä menkoista olisi laksettu, niin olisi pitänyt haamujen hetkellä olla jo rv 8+. Ja nega-testeja tein aika monta :D

Mulla on kyllä menkat tullu suht normaalisti (ei kuitenkaan ole samanlaiset ku ennen esikoista) ja tuo meidän vauveli siis nyt 6kk.. Imetän, muuta ehkäsyä ei ole. SIlti mietin et voinko olla raskaana ku tuntuu ihan sille??!!

Alkuperäinen kirjoittaja m:
Mulla on kyllä menkat tullu suht normaalisti (ei kuitenkaan ole samanlaiset ku ennen esikoista) ja tuo meidän vauveli siis nyt 6kk.. Imetän, muuta ehkäsyä ei ole. SIlti mietin et voinko olla raskaana ku tuntuu ihan sille??!!

Ja testit näyttää negaa? Kannattaa varmaan mennää ottamaan verinäyte, josta katsottaisin onko hgc koholla, jos kerran niin paljon epäilet.

Ja mullakin olivat menkat erilaiset synnytyksen jälkeen kun ennen synnytystä. Se lienee ihan normaalia.

Alkuperäinen kirjoittaja epäilevä:
Olen kuullut että jossain vaiheessa testit alkaa näyttää negatiivista vaikka olisi raskaana, eli kun hcg nousee niin suureksi niin testi ei enää pysty mittaankaan sitä. Muistaako kukaan missä vaiheessa näin käy?

Tuo on jo todellista toiveajattelua... ei millään pahalla. :) Jos pississä on hcg se näkyy testissä vaikka sitä olisi paljonkin. Rv 12 jälkeen hcg rupeaa laskemaan mutta pysyy koholla vielä pitkään (siis raskauden loppuun saakka).

Alkuperäinen kirjoittaja Kata-76:
Alkuperäinen kirjoittaja epäilevä:

Tuo on jo todellista toiveajattelua... ei millään pahalla. :) Jos pississä on hcg se näkyy testissä vaikka sitä olisi paljonkin. Rv 12 jälkeen hcg rupeaa laskemaan mutta pysyy koholla vielä pitkään (siis raskauden loppuun saakka).

En ole minäkään koskaan kuullut moisesta ilmiöstä, että testit eivät tietyn hcg:n määrän ylittyessä enää näyttäisi positiivista tulosta... Eiväthän nuo yleisimmät kotitestit varsinaisesti mittaa hcg-arvoa vaan reagoivat, kun virtsassa on vähintään tietty määrä hcg:ta.

http://keskustelu.plaza.fi/ellit/perhe/odotusaika/1716706/ivf-icsi-pas-plussat/sivu11/

"Meillä on tänään rv 7+0 ja silti edelleen olen tehnyt raskaustestejä. Se on vaan niin vaikea uskoa viiden vuoden odotuksen jälkeen että tämä raskaus on totta. Eilen tekemääni testiin sain todella haalean viivan ja maailma romahti siihen. Koko yö meni itkiessä ja aamulla julkisella puolella sanottiin että keskenmenolta kuulostaa ja vuoto alkaa varmaan kohta. Päästiin sit kuitenkin yksityiselle heti ultraan ja sieltä löytyikin vauvanalku ja sydämensyke :)

Syy tuohon haaleaan raskaustestiin oli kuulemma se että niitä ei ole tarkoitus tehdä enää näillä raskausviikoilla. Raskaushormonia on niin paljon että se menee jo yli raskaustestin ymmärryksen."

???????

Tää kuulostaa jo niin kummalliselta, että tekisi mieli tehdä testi, olen nyt rv 12+5. Harmi, että ei ole enään yhtään testia tallessa, pitäisiköhän ihan piruttain mennään hakemaan ja kokeilemaan :D
Mutta mites joskus toiset saavat yllättäen plussan tikkuun ja ultrassa selviäkin, että ovat jo rv 10+? Toimiko heidän kohdalla se testi sitten jotenkin eri tavalla.

Ja tohon, että viivan haaleus ennustaa keskenmenoa: olihan kommentti, varsinkin lääkäriltä! Testin ohjeessakin sanotaan, että viivan tummuudella ei ole merkitystä, plussaa se näyttää jos jonkunlainen viiva tulee. Ja en ole ikinä kuullut, että raskasutesti pystyisi ennustamaan, milloin raskaus menee keske.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
http://keskustelu.plaza.fi/ellit/perhe/odotusaika/1716706/ivf-icsi-pas-plussat/sivu11/

"Meillä on tänään rv 7+0 ja silti edelleen olen tehnyt raskaustestejä. Se on vaan niin vaikea uskoa viiden vuoden odotuksen jälkeen että tämä raskaus on totta. Eilen tekemääni testiin sain todella haalean viivan ja maailma romahti siihen. Koko yö meni itkiessä ja aamulla julkisella puolella sanottiin että keskenmenolta kuulostaa ja vuoto alkaa varmaan kohta. Päästiin sit kuitenkin yksityiselle heti ultraan ja sieltä löytyikin vauvanalku ja sydämensyke :)

Syy tuohon haaleaan raskaustestiin oli kuulemma se että niitä ei ole tarkoitus tehdä enää näillä raskausviikoilla. Raskaushormonia on niin paljon että se menee jo yli raskaustestin ymmärryksen."

???????

No toi nyt on ihan kukkua. Tuossahan testi on näyttänyt haaleaa viivaa = positiivista, eli testi on näyttänyt aivan oikein. Ei mikään mene yli testin "ymmärryksen", koska testillä ei ole ymmärrystä. Se on pahvinpala/muovitikku, johon imeytetyt aineet reagoivat raskaushormoniin vaihtamalla väriä. Tietty määrä hormonia aiheuttaa reaktion, joka ei millään lailla "kumoudu" siitä että tietty määrä ylittyy huomattavasti. Ei se testi mitään pohdintaa suorita ja hämmenny ylimääräisestä mitattavasta.

Oiskohan tuon tekstin kirjoittaja käsittäny vaikka väärin lääkärin vitsailun siitä että jospa on niin paljon hormonia että menee yli testin ymmärryksen.

Vanha ketju, mutta vastaan silti.
Ei tasan lakkaa testi näyttämästä plussaa missään vaiheessa raskautta.
Kyllä sitä hormoonia siellä koko raskauden on niin paljon, että testit plussaa näyttää.

Mutta voiko niin olla, että testi alkaa jossain vaiheessa näyttämään haaleampaa viivaa johtuen siitä, että sitä hormoonia on niin paljon, että testi menee jotankin "sekaisin".

Mulla meinaan rv 7+0 haaleampi se testiviiva, kun pari vk aikaisemmin.:-o
Ja miksi testasin. No ihan huvikseen, kun noita testejä muutama oli jäljellä.
Huolettaa kyllä!!

Yhteistyössä