HCG-taso ja ovulaatio

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Kaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Kaa

Aktiivinen jäsen
17.07.2007
1 882
0
36
Heips!

Nyt olen ihan ymmälläni... kävin tänään km:n jälkitarkastuksessa ja lääkäri kertoi minulla olevan hyvinkin selvä ovulaatio meneillään. Tottahan toki ilostuin ja tämä tieto hyödynnettiin miehen tullessa töistä. Mutta nyt sitten mittasin itseltäni verestä tuon HCG-arvon ja laite antoi lukemaksi 48. Olen aina luullut, että ovulaatiota ei tapahtdu ennen kuin HCG on nollassa. Mites tämä on mahdollista sitten?

Eli kysymys kuuluu; miten matala HCG:m pitää olla, jotta ovuloi?

Munkin mielestä hcg:n kyllä pitäisi olla laskenut kokonaan, ennenkuin ovulaatio tapahtuu. Hcg:tähän alkaa erittymään kun alkion kiinnittyminen on tapahtunut, eikä raskauden aikana voi alkaa uutta raskautta. Tai voi, mutta se on kyllä hyvin harvinaista.

Onko varmasti kaikki raskausmateriaali poistunut kohdustasi edellisen keskenmenosi jälkeen?

Voi tietysti olla että olet taas uudestaan raskaana? Lääkäritkin voi erehtyä...

Melluli, lääkärin mukaan kohtu oli ok ja tyhjä ja raskaana ei pitäisi vielä olla... Tää on todella outoa... Seurailen tilannetta ja mittaa tuon HCG:n vielä uudenvuoden jälkeen. Jos se sitten on vielä koholla tai kohonnut entisestään, soittelen lääkärille.

Muumio
; työskentelen itse labrassa, joten mittaan tuon HCG: siellä. Luontaisedut kun muuten ovat hyvin vähäiset, niin edes tuo... :)

Yhteistyössä