HCG rv 4-5

Heips! Minulla siis viikkoja kasassa jotakuinkin 4+5 tms. (plussatestin tein siis viime perjantaina). Keskenmenohistorian vuoksi menin hcg-mittaukseen ja tulos oli 582. Lääkäri kommentoi, että arvo niin huono, ettei aloita tukilääkitystä (lugesteron), kommentoi, että luget vain pitkittää pahimmassa tapauksessa vuodon alkamista.

Millaisia kokemuksia teillä on hcg:stä näin alussa ja jatkuiko raskaus?
 
Minä Dadan kanssa samoilla linjoilla, miten se lääkäri voi noin sanoa!! Minusta näytät menevän ihan viitearvojen mukaan!! Toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos nuo lekurin sanat, sanon minä! Sinuna en vielä luovuttaisi, otetaanko hcg uudestaan!?
 
Kiitos kovasti teille tsemppaajille. Lääkäri sanoi, että viikon kuluttua, koska aiemmin on melko turhaa. Yritin kysyä, enkö voisi aloittaa lugesteronia "varmuuden vuoksi". Tähän hän tosiaan totesi, että pahimmassa tapauksessa lääkitään huonoa raskautta. Kyllä pelottaa ihan tosissaan. Kysyin, paljonko lääkäri olisi toivonut arvon olevan ja hän totesi, että nelinumeroinen luku olisi ollut ok.

Kamalaa odottamista.. :eek:
 
Mulla oli hcg 3+5 42, 4+1 169 ja 4+5 861 ja 5+1 3552. Ja nyt olen siis 35+2. Mutta ei yhdellà hcg-arvolla ole merkitystà, vaan sillà, tuplaantuuko se 48-72 tunnin kuluessa. Eli oudolta kuulostaa tuo lààkàrin kàytòs, miksei hàn mààrànnyt heti kaksoistestiin, kun ei yhdestà arvosta voi oikein mitààn pààtellà?

Tsemppià ja vauvaliimaa :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja dada:
onko sua ultrattu? eli mitä se alkio vastaa?
Eli tilanne lyhykäisyydessään. Olen käynyt muutamia kertoja syksyn aikana gynellä vuotohäiriöiden ja ovuloimattomuusen vuoksi. Nyt viime viikolla, torstaina menin "loppukierron" seurantaultraan tarkoituksenani aloittaa ensi kiertoon clomit.

Perjantaina olin huonovointinen ja tein aivan tosi haalean plussatestin (oikeammin eka testi oli sellainen, että n. 30 min. kuluttua hädin tuskin jotain viivaa erotti, illalla testasin 5 h rakkopissalla haalean, mutta selvän plussan) Testasin vielä su, jolloin sain selvät viivat.

Torstain gynekäynnillä ei näkynyt muuta kuin ohut ja huonokuntoinen limakalvo (en enää muista, taisi olla 3-4mm, kun pitäisi olla n. 8) Eli, ei parhaat mahdolliset lähtökohdat.

Ovulaatiosta ei tietoa, en ole testannut, kun olen ollut varma, etten ovuloi.

Eli siis viime torstain ultra oli joka tapauksessa liian aikaisin, koska perjantaina sain sen roskishaamun.

Olen siis perustanut siis rv-arvioni plussatestiin, jolloin olisi ollut rv 4..

:D :D käsi ylös, moniko jaksoi lukea loppuun?

On tämä tuskaa..
 
Alkuperäinen kirjoittaja lentoemo-76:
Mulla oli hcg 3+5 42, 4+1 169 ja 4+5 861 ja 5+1 3552. Ja nyt olen siis 35+2. Mutta ei yhdellà hcg-arvolla ole merkitystà, vaan sillà, tuplaantuuko se 48-72 tunnin kuluessa. Eli oudolta kuulostaa tuo lààkàrin kàytòs, miksei hàn mààrànnyt heti kaksoistestiin, kun ei yhdestà arvosta voi oikein mitààn pààtellà?

Tsemppià ja vauvaliimaa :heart:
Kaikki tsempit ja liimat täällä tarvitaan, kiitos!! :hug:
 
Suzyanne
Täällä myös matalan hcg:n omannut odottaja. Rv 3+6 hcg 17, 4+2 67, 4+5 415, 5+5 7410. Nihkeästä alusta huolimatta kaikki mennyt hyvin, ja nyt rv 24+6.

Samaa mieltä kuin lentoemo-76, että enemmän merkitsee se, tuplaantuuko tuo arvo 48 tunnissa, kuin että kuinka korkea arvo on, arvohan on täysin yksilöllinen, eikä siitä voi paljoakaan päätellä, korkeilla arvoilla on paljon raskauksia epäonnistunut, ja matalilla onnistunut.

Toivotaan, että sinun raskautesi onnistuisi, isot tsemppihalit! :hug:

 
realmerkku78 hienostihan sun arvos on noussu, eli jos ois otettu vasta huomenna toi kontrolli näyte, ois reippaasti puolella noussut, kun sehän tuplaantuu noin joka toinen päivä!! Pakko käydä katselemassa miten sun arvot nousee!!! Siis minusta nuo sun arvot viittaavat normaaliin raskauteen!!
 
hei, missä te mittautatte noita hcg- hormoni lukuja? saako niitä kotona jotenkin mitattua, vai ravaatteko tosiaan terveyskeskuksessa verikokeissa noin usein? mä en ole ikään tiennyt noita lukujani, en sit minkään odotuksen aikana.
 
mä kävin tasan kerran sen jälkeen kun olin saanut testiin plussan, hormonitasohan kertoo siitä jonkin verran et onko raskaus tosiaan alkanut, tai onko kyseessä esim. tuulimuna.
mä kävin yksityisellä labrassa, koska ei mitään terveydellstä tms. syytä miksi kunnallisella tää olisi hoidettu, ei tarvinnut lääkärinaikaa vain sen labrakäynnin. ja halusin vaan mennä.. labra maksoi 35 euroa.
 
Eksyimpä varovaisesti tänne odottajat-puolelle......tein haalean plussatestin viime tiistaina ja sen jälkeen olen testannut ihan joka päivä ja viivat vain tummenee, eli eikös se kerro hCG:n noususta? Odotan jo viidettäni enkä ole koskaan kuullutkaan että arvoja mittaillaan, mutta nyt olen koko viikon (ma-pe) vuotanut niukasti verensekaista limaa ja ihana (aivan uusi kun olemme muuttaneet) neuvolaterveydenhoitaja varasi minulle ajan nyt maanantaiksi arvojen mittaukseen. Onko teillä tietoa siitä etä jos kyseessä on tuulimuna tai kohdun ulkoinen, niin miten nuo arvot silloin reagoi:eli ts. ovatko jotenkin matalampia vai eivätkö nouse vai eikö sitäkään voi tietää ennenkuin viikkoja on senverran että ultrassa voi asian todeta?


Voimia jokatapauksessa tällaisten asioiden kanssa painiville. Olen ollut aina jotenkin niin onnekas että positiivinen testi on tarkoittanut ihanaa uutta raskautta (paitsi viime kesänä kun odotin kaksosia joista toinen kuoli kohtuun ja jouduttiin molemmat kaapimaan), ja hakkaa kakka kalsareita joka pissakäynnillä, eli pelottaa ihan pirusti mitä pönttöön lirahtaa. On tämä. No, toivon meille kaikille SYDÄMESTÄNI :heart: onnelista vauva-aikaa.


Kassu ja toistaiseksi masulainen mukana
 
kassu kyllä niistä arvoista voi jotain päätellä jo ihan alkumetreillä, viite on aika laaja, mutta jos otattaa parikin verikoetta niin ammattilainen osaa sulle niistä arvion antaa..
toivotaan parasta sinne teillekin :hug:
 

Yhteistyössä