Hcg:n lasku

Sain keskenmenon reilu pari viikkoa sitten viikoilla 5-6. Ensimmäisen hcg testin arvo oli noin viikko keskenmenosta 1150. Uusintatesti tehtiin viikon kuluttua ensimmäisestä ja tulos oli 1400 :eek: ! Miksi arvo nousi??
Minut on ultrattu kahdesti alakautta, viimeksi eilen ja mitään elämään viittaavaa ei löytynyt. Lääkäri teki myös alatutkimuksen ja sanoi, että raskaana en varmasti ole. Määräsi taas verikokeeseen, tulokset saan huomenna.
Onko kokemuksia vastaavasta? Miten nopeasti hcg:n 'pitäisi' laskea? Voiko menkat ja ensimmäinen normi kierto alkaa ennen kuin tulos on 0?
 
Mä arvelin ite samaa, mutta terkkarilla meinas, että tässä vaiheessa olisin jo aikoja sitte tullu älyttömän kipeeks enkä pärjäis tuskieni kans. Vai voiko kohdunulkoinen olla kivuton? Ultrassa munasarjat näytti olevan ok eikä lääkäri painelemalla löytäny ns. herkkiä kohtia.
 
Mun kohdunulkoinen rupesi vuotamaan verta vatsaonteloon ja oli hyvin kivulias vaikkei munatorvi revennytkään.
HCG ei nouse ilman raskausmateriaalia, joka saattaa aiheuttaa kohtu/munasarja tulehduksen. Jos tulee kuumeinen olo, masu kipeytyy ja/tai tulee pahan/oudon hajuista/näköistä vuotoa niin mene pikaisesti uudestaan lääkäriin.
Ja tietty jos oma olotila arveluttaa, niin jatka lekureiden potkimista, joskus kaikkea ei huomata/tajuta/oteta huomioon.
 
Itse rypäleraskauden kokeneena tuli se vaihtoehto mieleen. Pyydä patologilta tulokset; oliko rypäleraskaus vai normaali raskaus. Rypäleraskaudessahan HCG arvot ovat normaaliraskautta korkeammat ja kaavinnan jälkeen lähtivät hiljalleen laskemaan. Siinä myös arvot saattavat ensin laskettuaan lähteä takaisin nousuun vaikka et olekkaan raskaana.

Voimia joka tapauksessa.

-Z
 
Kiitos teille Vitokka ja Zara kokemuksista!
Sain just puhelun neuvolasta, hcg oli taas noussu, nyt yli 1800. Ja onneks lääkäri oli kirjottanu lähetteen tarkempiin tutkimuksiin. Aamulla siis kaupunkiin lähtö. Kipee en oo yhtään ja vuoto loppunu aikapäiviä sitten.
Mutta huomenna viisaampi!
 
Vitokka, luultavasti arvelit oikein kohdunulkoisesta!
Torstaina mut ultras kolme eri erikoislääkäriä ja tulivat siihen tulokseen, että kiireesti kaavintaan + samassa nukutuksessa tähystys. Mitään varmaa ne ei musta löytäny. Sille päivälle leikkausalit oli jo varattu, eli perjantai aamuks oli tultava takas.
Olin aivan paineessa, mua ei oo koskaan nukutettu! No, sain sairaalakamppeet ja oottelin, että tultas hakemaan toimenpiteeseen, mä vaan tärisin horkassa siinä penkillä ja ravasin hermona vessassa. Sitte tuli mieslääkäri ja selitti, että mun tilanne on NIIN epävarma, että haluaa taitavan kollegansa kans vielä tutkia mut. Eli taas ultraan. Miehet tutki kimpassa kuvaruutua ja tulivat siihen tulokseen, että mun kohtu on ihan tyhjä, että ei missään nimessä tehä turhaa kaavintaa. Ja kerta olin niin hyvässä kunnossa niin ennen tähystystä kokeillaan lääkkeellistä tyhjennystä eli sytostaatteja piikillä kankkuun. Olivat 99% varmoja, että tää on kohdunulkonen. Paikka, missä se joku kasvaa (ei missään nimessä elävä) on vaan epävarma.
Että semmonen tarina. Keskiviikkona mitataan taas hcg, tuloksen saan to. TOIVON NIIN KOVASTI, että laskussa olis. Muuten kaikki alkaa taas alusta. Kuukaus tässä menny jo arpoessa.
 

Yhteistyössä