HCG-arvoista

Kuinka alhainen hch-arvon tulisi olla, jotta raskausmateriaali (km) on täysin poistunut? Keskenmenosta 4 viikkoa. Tänään terveyskeskuksessa mitattiin arvoksi alle 1. Terveydenhoitaja ei osannut tulkita/ kertoa asiasta enempää. Onko kyseinen arvo ok, vai pitäisikö sen olla täysin nolla, jotta kaikki ok?

Kiitos jo etukäteen!!!
 
Kertokaapa, miten nopeasti teidän hcg-arvonne laskivat. Minulla on tyhjennyksestä kolme viikkoa ja arvo oli vielä 36. Vuotokin on loppunut jo 2 viikkoa sitten. Lääkäriin saan yhteyden vasta maanantaina. Ihmetyttää vaan, kun on vielä noin korkealla.
 
äiti-o4
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.08.2006 klo 18:33 nars kirjoitti:
Kertokaapa, miten nopeasti teidän hcg-arvonne laskivat. Minulla on tyhjennyksestä kolme viikkoa ja arvo oli vielä 36. Vuotokin on loppunut jo 2 viikkoa sitten. Lääkäriin saan yhteyden vasta maanantaina. Ihmetyttää vaan, kun on vielä noin korkealla.
Itsellä km:sta tulee kohta viisi viikkoa ja arvo oli 7. Lääkäri totesi että raskaustesti on negatiivinen. Kai ne arvot siitä hiljakseen laskee. Viikko sitten oli pari päivää sellaista pientä
vuotoa mutta ei sen enempää. Olisko sitten ollut muka menkat?
Mitä Muumille muuten kuuluu? olen seuraillut kirjoitteluasi ja ollaan aika
samassa tilanteessa. :wave:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.08.2006 klo 10:34 äiti-o4 kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 18.08.2006 klo 18:33 nars kirjoitti:
Kertokaapa, miten nopeasti teidän hcg-arvonne laskivat. Minulla on tyhjennyksestä kolme viikkoa ja arvo oli vielä 36. Vuotokin on loppunut jo 2 viikkoa sitten. Lääkäriin saan yhteyden vasta maanantaina. Ihmetyttää vaan, kun on vielä noin korkealla.
Itsellä km:sta tulee kohta viisi viikkoa ja arvo oli 7. Lääkäri totesi että raskaustesti on negatiivinen. Kai ne arvot siitä hiljakseen laskee. Viikko sitten oli pari päivää sellaista pientä
vuotoa mutta ei sen enempää. Olisko sitten ollut muka menkat?
Mitä Muumille muuten kuuluu? olen seuraillut kirjoitteluasi ja ollaan aika
samassa tilanteessa. :wave:
Kiitos kysymästä...Spontaanista km:sta(rv9) nyt reilut 5 viikkoa. Ekat menkat oli jo, jotka oli tosi kivuliaat ja kesti n.8 päivää(ensin 4 pvää tuhrua, sitten 4 kunnon vuotoa). Nyt yritän parhaillaan tikuttaa ovista, jotta pääsisi taas tositoimii. Mieli on aika maassa, kun miettii, että jos en tulekaan pian raskaaksi, tai ja jos tulee taas km . Elämä tuntuu pyörivän tällä hetkellä ainoastaan toivotun raskauden ympärillä. Keskenmeno oli niin suuri pettymys, kuten varmasti meillä kaikilla, kohtalotovereilla.

Kovasti voimia ja toipumista kaikille km:n kokeneille!!! Pidetään peukkuja, että kaikkia meitä onnistaisi pian!

 
Täytyy sitten yrittää vaan olla kärsivällinen ja odotella. Kai siitä olisi tullut vaikka mitä oireita, jos kohtuun olisi vielä jotakin tyhjennkysestä jäänyt. Enpä ole ikinä näin paljon menkkojen alkuakaan odotellut.
 
Mulla keskenmenosta kolme viikkoa sitten, lääkkeellinen keskeytys. Kuukautisia ei ole ollut vielä. Keskenmenon jälkeen vuoto vähäistä (omasta mielestäni). Mittautin HSG;n toissapäivänä, arvo oli 152! vieläkin. Neljä viikkoa sitten se oli kyllä lähes 40 000. Tietääkä kukaan kuinka alas arvon täytyy laskea, jotta kuukautiset alkaa??

t. Epätoivoinen emma
 
Tullero
\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.08.2006 klo 23:05 emma kirjoitti:
Tietääkä kukaan kuinka alas arvon täytyy laskea, jotta kuukautiset alkaa??
Moi! Mulla alkoi menkat kaavinnan jälkeen 6. viikon päästä. hCG oli silloin noin 21. Miten sulla emma on hCG nyt laskenut?
 
Kävin alkuviikosta lääkärissä ja hän sanoi, että arvoa ei enää mitata. Eli en tiedä mitä sen on tällä hetkellä. Kuukautiset eivät ole alkaneet. UÄ:ssä lääkäri totesi, että kaikki ok. Kunhan nyt kuukautiset vain alkaisivat pian. Ovulaatiotestejä ostinjo odottamaan... Katse on jo tulevassa!
 
Tullero
Minä ymmärtäisin, että verikokeen mittaukseen pitää olla aina hoitajan / lääkäri lähete, mutta en ole ihan varma. Omalla kohdallani ainakin saan aina hCG-mittaukseen (joudun käymään viikoittain) lähetteen hoitajalta.
 
Kyllä, verikokeeseen täytyy aina olla lääkärin/hoitajan lähete. Labraan ei noin vain lampsita. Itse sain vaatimalla vaatia, että pääsin kyseiseen testiin (hcg-arvon mittaus). Ovat kai kalliita testejä, kun eivät jokaiselle niitä halua tehdä...
 
kaikissa tilanteissahan arvoja ei tarvitse seurata. Meidän hoidoissa kävijöiden tulee minusta luottaa ammattilaisiin siinä milloin verikoe on aiheellinen ja milloin ei. Kokeita ei kannata ottaa "muuten vaan" tai "varmuuden" vuoksi.
 

Yhteistyössä