HCG-arvoista alkuraskauden aikana

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja miettii
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

miettii

Vieras
Minulta otettiin raskaustesti verikokeesta ja hcg-arvo oli 147 viikoilla 6+1. Tuo kuulostaa hirveen matalalta verrattuna niihin mitä oon netisstä lueskellu.

Onko tuo mun arvo ihan normi vai liian vähän?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Oletko varma että raskaus on vielä niin pitkällä kun luulet? onko mahdollista olla parin viikon heittoa?

En ole ihan varma, ehkä viikon heitto voi olla. Sitä tässä mietinki että viime menkat oli mielestäni todella oudot(epäsäännöllinen kierto), verta tuli ihan valumalla, että olikohan se keskenmeno ja arvot näyttäsivät siksi tuolta. Koska nyt ei edes ole sellainen olo että raskaana olisin... Ei oireita, ei mitään...
Kumminkin 4 raskautta takana ja tiedän miltä raskaana olo tuntuu...

Saattaahan toki olla että hermoilen ja pähkäilen turhasta.

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Oletko varma että raskaus on vielä niin pitkällä kun luulet? onko mahdollista olla parin viikon heittoa?

En ole ihan varma, ehkä viikon heitto voi olla. Sitä tässä mietinki että viime menkat oli mielestäni todella oudot(epäsäännöllinen kierto), verta tuli ihan valumalla, että olikohan se keskenmeno ja arvot näyttäsivät siksi tuolta. Koska nyt ei edes ole sellainen olo että raskaana olisin... Ei oireita, ei mitään...
Kumminkin 4 raskautta takana ja tiedän miltä raskaana olo tuntuu...

Saattaahan toki olla että hermoilen ja pähkäilen turhasta.

Saattaa toki johtua aiemmasta keskenmenostakin :/ toivotaan kuitenkin että kaikki olisi hyvin :)

Täällä eivät neuvolassa ota tälläisiin asioihin kantaa, vaan annetaan olla siihen asti että äiti pääsee ultraan, jos sinne asti raskaus kestää. Oishan se ollut kiva että jotakin kommenttia olisin saanut liittyen hcg-arvoon, mutta lääkäri tokaisi että 5 on alaraja. Ehkä lääkärikään ei asiasta enempää osannut sanoa.

Alkuperäinen kirjoittaja --:
mulla oli noin5 vkoa keskenmenostakin vielä yli 200...

Aijaa... Mun tilanne alkaa vaikuttaan aika huonolta :( Vuotoa ei ole ollut viime menkkojen jälkeen ja kierrosta ei hajuakaan miten menee. Pitääkö mun nyt vaan ootella ja pelätä pahinta..... :(

Mulla oli tosi matala toi arvo kun olin n 6 vkolla, oli siis samaa luokkaa kuin sinulla. Pääsin ultraan, eikä sielläkään näkynyt mitään, joten rupesivat epäilemään kohdunulkoista, eikä tehneet muuta kuin sanoivat että odottele vielä pari vkoa. Soittelin ympäriinsä erikoislääkäreille ja kyselin noista arvoista ja kaikki olivat sitä mieltä että huonolta näyttää. Vkolla 8 pääsin uudestaan ultraan, missä sitten onneksi näkyi pikkunen..Ja mulla tai vkon tai pari heittää noí vkot, siis että menkkojen mukaan piti olla jollain vkolla 11, mutta ultran mukaan olinkin vkolla 8.

Alkuperäinen kirjoittaja hei:
Mulla oli tosi matala toi arvo kun olin n 6 vkolla, oli siis samaa luokkaa kuin sinulla. Pääsin ultraan, eikä sielläkään näkynyt mitään, joten rupesivat epäilemään kohdunulkoista, eikä tehneet muuta kuin sanoivat että odottele vielä pari vkoa. Soittelin ympäriinsä erikoislääkäreille ja kyselin noista arvoista ja kaikki olivat sitä mieltä että huonolta näyttää. Vkolla 8 pääsin uudestaan ultraan, missä sitten onneksi näkyi pikkunen..Ja mulla tai vkon tai pari heittää noí vkot, siis että menkkojen mukaan piti olla jollain vkolla 11, mutta ultran mukaan olinkin vkolla 8.

Pääsitkö lähetteellä ultraan vai menitkö yksityiselle? Oliko sinulla raskausoireita? Itsellä ei niitäkään :( (vaikka eihän se välttämättä mitään tarkoita ) Onneksi sinulla kävi hyvin ja masusta löytyi pikkuinen :) Jospa täältäkin vauva löytyis... :)

Minulla otettiin Kätilöopistolla, viikot oli jotain 4+ ja arvo oli silloin alle 400. Lääkäri soitti ja pyyti tulemaan 3 pvn päästä uusintakokeeseen, koska arvo oli liian alhainen. Uusinnassa olikin jo arvo reippaasti yli 1000. Hän sanoi, että olisi määrännyt jotain lisähormoonia, jotta mahdolliselta keskenmenolta olisi vältytty. Minulla oli takana yksi keskenmeno ja nyt minua seurattiin 5 viikkoa Kätilöopistolla ja viikolla 6+1 saatiin sydänäänet kuuluville ja huokaisin helpotuksesta. Lisäksi nuo hormooniarvot nousuvat loppuen lopuksi todella nopeasti. Saattoipa johtua siitä tuo alhainen alkuluku, että tulin raskaaksi Gerazetestä huolimatta. Kyllähän sitä ihmetystä riitti, mutta kyllä lapsikin on sitkeetä sorttia.

Täällä paikallisessa terveyskeskuksessa.. Lääkäri sanoi tulokset eikä kommentoinut lukemaa, vaikka kysyin että onko se normaali näihin viikkoihin nähden... Minä olen saanut aikaisemmin 2 keskenmenoa, niistä on jo tosin muutama vuosi. Minä lopetin Cerazetten pari kuukautta sitten koska ne ei sopinu mulle. Pääsisinköhän uusintakokeeseen tuon aikaisemman hcg-arvon vuoksi. Täällä kyllä säästetään kaikessa, että käskevät varmaan vaan olemaan ja oottelemaan jos se kesken menee :( Stressaa ihan älyttömän paljon tämä tilanne.

Mulla oli rv 4+2 hcg 124 ja sanottiin että ihan hyvä. Itse pidin sitä aika matalana kyllä. Mutta että alle 400 on pidetty liian alhaisena...outoa, näköjään lääkäreillä on aika eriäviä mielipiteitä siitä mikä arvo on korkea tai matala. Käsittääkseni tärkeintä on se, että arvo nousee tasaisesti ja tarpeeksi nopeasti. Tsemppiä!

Mulla on muutenkin tämän raskauden kohdalla sellainen paha aavistus että kaikki ei ole kohdallaan. Muistan aiemmista raskauksista millainen olo minulla oli näillä viikoilla ja kuinka alavatsaa vihloi vähän väliä, mutta nyt, ei ole mitään raskauteen viittaavia oireita.. Ainoastaan joskus tuntuu supistuksia jotka vastaa reisiin (samanlaisia kun kuopusta lähdin synnyttämään ). Pari viikkoa sitten minulla oli vain vähän pahoinvointia ja sinä aamuna kun otettiin raskaustesti verestä, minua huimasi. Mutta nyt ei niin mitään :(

Yhteistyössä