Hb ei nouse

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Hemppa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Hemppa

Vieras
Onko muita joilla hemoglobiini ei nouse vaikka rautaa syö melkein enemmän kuin laki sallii? Mulla on ollut aika alhainen hemoglobiini (108-111) koko raskauden ajan ekaa neuvolakäyntiä lukuun ottamatta. Nyt viikkoja on 31 ja rautakuuri on ollut päällä jo iät ja ajat. Seuraavaksi pitäis mennä tk:seen ottamaan isommat verikokeet, jossa asiaa tutkitaan. Ajattelin vaan, että onko muita, joilla sama ongelma ja onko siihen löytynyt selitystä??!

Rauta vaatii imeytyäkseen C-vitamiinia. Parhaiten auttaa luonnon oma C-vitamiini, jota saa ainakin marjoista ja hedelmistä, mutta kyllä ne purkkivitamiinitkin auttaa asiaa.

Juu, hedelmiä ja marjoja syön kyllä runsaasti ja maitotuotteita, pinaattia yms vältän rautatabletin ottamisen yhteydessä. C-vitamiinipitoisen mehun kanssa vielä tabletit otan, mutta ei vaan auta... Myös multitabs 2+ on käytössä.

Itselle määrättiin juuri tänään rautatabletit ja hoitaja sanoi ettei pitäisi nauttia maitotuotteita samaan aikaan, koska estää imeytymistä. Myös kalkkitabut pitäisi ottaa eri aikaan kuin nuo rautatabletit.

mulla ollu hb juuri noissa lukemissa koko raskausajan vaikka rauta tabletteja olen syönyt myöskin koko ajan.Nyt menossa raura tabl SPARTOCINE.otan 2 pvssä tyhjään vatsaan yleensä yöllä, eikä ole ärsyttänyt vatsaa mitä esim. obsidan teki.alhaiseen hb:n takia en ole verikokeisiin joutunut.Heldelmiä syön paljon c-vitamiinin saanninkin takia mikä edesauttaan raudan imeytymistä.

2 tuntia ennen ja 2 jälkeen rautatabun oton jälkeen ei sais syödä maitotuotteita.
Mulla pysyi hb hyvänä ruisleivän ansiosta.Samoin vatsa toimi,kun muisti myös juoda hyvin....