havrix

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mjs
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
M

mjs

Vieras
kuinka mini on ottanut lapselleen tuon havrix rokotteen?? me olemme lähdössä thaimaaseen ja otin meidän tytölle tun kyseisen rokotteen neiti on nyt 1v1kk niin neuvolatäti suunnilleen haukkui minut lyttyyn kun otin lapselleni tuon rokoteen hänen mielestä lapsen on hyvä saada hepatiitti kerra ainakin. onko muille käynnyt näin??

Johan oli neuvolantädillä mielipide, ei kellekään ole hyväksi saada hepatiittia. Se voi kummitella koko iän ja oirehtia vielä vuosienkin päästä. Olen ottanut itselleni ab hepatiittirokotuksen ja toivon etten ikänä saisi sitä. Miksi tämä tätskä luulee rokotuksia annettavan, ei kai sitä rokotusta enää tarvi jos hepatiitti on jo elimistössä, aivan sama kun annettais mpr sun muut rokotukset mulle joka on jo sairastanut useat niistä taudeista ei mitään hyötyä. Onkohan se täti hiukka pihalla tai sitte minä olen?

Mä en vielä oo ottanut lapsilleni tuota kyseistä rokotetta mutta reseptit kyllä jo hyllyllä on oottaas.Kesällä lähdetään reissuun ja ennen sitä ne ois tarkotus käydä pistämässä.Meillä ainakin lääkäri ja terveydenhoitaja oikein suositteli rokotusta koko perheelle.Teilläpäin tuntuu olevan aika outo terkkari,jos tuollaisia suustaan päästelee.Hyvää matkaa vaan teillekin! =)

Heippa,

No jopa oli yllättävä suhtautuminen neuvolatätösellä??

Me tultiin tänne Singaporeen 2 kk:deksi. Joten selvittelin asiaa monestakin lähteestä. Kyllä itse tulin siihen johtopäätökseen että parasta on ottaa. Sen ottamisessa ei ole mitään riskejä. Mutta jos jättää ottamatta ja tauti iskee, niin tosiaan lapsella se ilmenee suhteellisen lievänä, mutta kantaa tautia lopun ikää ja voi tartuttaa muille!! En missään nimessä halua ottaa sitä riskiä, ja sen takia otimme ilman muuta rokotteen.

Eli jos itse aprikoit, niin soittelepa vielä ympäri eri rokotusasemille ja juttele ehdottomasti lääkärin kanssa asiasta.

Ja nyt kun on tutustunut näinkin sivistyneen maan hygieniaan, niin ei kaduta - parempi olla varman puolella (vaikka ruoka on aina tosi puhdasta, ja hyvää!). Ja voi huoletta reissata muihinkin maihin.

Ei muuta kun tervetuloa tänne päiväntasaajan lieppeille! Täällä on aivan ihanaa! :)

On tuo Havrix ja sitten on joku muu jossa annetaan kolme rokotetta joka suojaa samoilta kuin Havrix ja lisäksi veren välityksellä tarttuvalta mutta en muista sen nimeä. Täytyy soittaa neuvolaan uudemman kerran. Suosittelivat jompaa kumpaa meidän neidille ja miettimään kumpaan päädytään kun syksyllä tyttö rokotetaan kun sitten talvella lähdemme Thaimaahan.

\
Alkuperäinen kirjoittaja 06.06.2006 klo 13:27 Nipsu kirjoitti:
On tuo Havrix ja sitten on joku muu jossa annetaan kolme rokotetta joka suojaa samoilta kuin Havrix ja lisäksi veren välityksellä tarttuvalta mutta en muista sen nimeä. Täytyy soittaa neuvolaan uudemman kerran. Suosittelivat jompaa kumpaa meidän neidille ja miettimään kumpaan päädytään kun syksyllä tyttö rokotetaan kun sitten talvella lähdemme Thaimaahan.

Meille otettiin Havrixit miehen kanssa ja tytölle 1v2kk terkka suositteli sitä Twinrixiä missä on hepatiitin lisäks sit jotain muuta, en nyt muista enää mitä. Mutta siis terkka sanoi että pienelle kannattaa ottaa kun tunkee suuhunsa vaikka mitä ja ei aina ehdi väliin ja käsiä pesemään..

Yhteistyössä