Alkuperäinen kirjoittaja kiiuska:
kaikki ja painotan sanaa KAIKKI ylimääräinen keräykseen tai kirpputorille. tiskit heti koneeseen. pyykit heti koneeseen. toimii.
...etkö lajittele pyykkiä? Niinku valkoiset, vaaleat, kirjavat, tummat, mustat, farkut, lakanat&pyyhkeet (valkeat ja kirjavat erikseen) jnejne.
tietysti. mutta meille tulee lähinnä tummaa 40 asteessa pestävää tai 60-90 asteessa keitettäää valkosta jota tulee harvemmin.

jos kone on tyhjä heitän suoraan sinne sitä väriä mitä seuraavaksi aion pestä. muuten menevät nelilokeroiseen likapyykkikaappiin mikä on kätsy. eli en heittele likasia vaatteitani esim lattialle lojumaan vaan vien suoraan sinne mihin kuuluukin.
Samoin mä kerään mieluummin tiskit tiskipöydälle. Jos niitä alkaa laittaa koneeseen, niin sit tulee kumminkin lopussa joku isompi kippo, joka ei mahdu -> kaikki pitää ottaa sielät ulos ja järjestää uudestaan. Ja jos ovi on kiinni, likaiset alkaa haista, toisin kuin pöydällä, kun ne kuivuvat. (Entä kun kone on tiskannut, astiat on märkiä. Samaan aikaan kuitenkin muodostuu uutta tiskiä... et kai sä vaan kuivaa käsin niitä koneesta? Mikä ylimääräinen työ!)
meillä on tarkat paikat joka astialle sekä kaapissa että koneessa. automaattisesti menevät oikeille paikoille tiskariin että ei tarvi uudestaan järjestellä. mun mielestä tiskit pöydällä on epäsiistejä ja mielummin sitten pistän vaikka 2kertaa koneen pyöriin. ei tuu samaan aikaa uutta tiskiä kun heti ruokailun jälkeen pistää koneen päälle. sisäilma on niin pirun kuiva että tiskit kuivuu hetkessä kun koneen avaa.
Rento asenne on tehokkain siivouskeino. Jos on pölyistä, himmennä valoja.
Jos anoppi on tulossa, voi tehdä lumilapiolla kulkureittejä legoihin.
Mä leikin mieluummin lasten kanssa, enkä siivoa, siivoa ja sitten raivoa lapsille, että "ei saa levittää leluja kun jokuvoitullakäymääään!!!" Tsiisös.
öh en mäkää lapselleni raivoa lelujen levittämisestä. mut kivampi sen on leikkiä kun ei kompuroi omiin leluihinsa. poika on kahden ja osaa jo korjata itse lelunsa pois ja pitääkin siitä. ja oikeesti kaikki paikat pysyy paremmin kunnossa kun ei oo ylimäärästä kippoo ja kappoo joka paikat täynnä. en oo mikään himosiivooja vaan perussiisti