Havahduin tänään siihen että lapsellani on tummat silmänaluset

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "kysyn"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Meillä on 5 vuotiaalla pojalla. Edellinen lääkäri meinas että johtuu kitarisa/nielurisa touhuista, nukkuu kuulemma huonosti kun kaikki risat tiellä. No, kohta leikataan ne pois niin toivottavasti muuttuu mukavamman värisiks.

Mun yhdellä lapsella koko ajan tummahkot / punertavat silmänaluset. Hänellä sen aiheuttaa allergia (koivu ja heinät). Minä olen allerginen samoille asioille kuin lapseni, mutta nykyään lievemmin ja mulla oli lapsena usein silmäpussit - ääks.

Veljellä oli aikoinaan nuo samat silmänaluset ja on aika lailla allerginen ja astmainen.

Mutta kai sentään olisin huomannut jos hänellä jotain allergiaa olisi?

Nukkunut on levottoamsti pienenä, pyörii ja liikkuu unissaan, sekä narskuttelee hampaita yhteen.
en tiedä miten nukkuu nykyään kun nukkuu omassa huoneessaan.

Meillä lapsella (kohta 6 vee) on vaalea iho, jolloin silmänaluset helposti näyttävät tummillta. Ja olen kyllä ollut huolissani hänen nukkumamäärästään, sillä saattoi aiemmin nukkua vain 8 h yössä. Nyt on yöunet selvästi pidentyneet tuonne 10 tuntiin ja niin on myös silmänaluset vaalenneet.

No kannattaa seurata sitä nukkumista nytkin...
Ja kysy et hengästyykö hän portaissa, yskiikö liikuntatunnilla, jaksaako juosta muiden mukana. Pitkittyykö hänellä taudit?

Meillä yhdellä lapsista sama ongelma ja johtuu astmasta.... :/ Öisin uni on tosi huonoa, niin sitten päivisin on ihan mustat silmänaluset. Kun on hiukan parempia kausia, niin silmienkin väri muuttuu. Myös kovin turvonneen näköiset ne silmät on.

Myöskin kuivaihoinen ?Keliakiaa? testaa vähin äänin pariviikkonen vähemmällä gluteenilla,kauravoittoista ,riisiä jne. Jos on selkeää vaikutusta kannattaa tutkia tarkemmin. Lähipiirissä lapsen 'harmaus' ja tummat silmänaluset johtuivat moisesta.

[QUOTE="yks";27012914]No kannattaa seurata sitä nukkumista nytkin...
Ja kysy et hengästyykö hän portaissa, yskiikö liikuntatunnilla, jaksaako juosta muiden mukana. Pitkittyykö hänellä taudit?[/QUOTE]

Vähän selvennystä tähän vielä

Levoton nukkuminen, portaissa/ylämäessä hengästyminen, liikunnan yhteydessä yskiminen, ja se etti pysy muiden mukana urheillessa, voi viitata lievään, mutta hoitoa vaativaan astmaan.
Myös infektioiden pitkittyminen ja pahat yskät niiden aikana voivat olla astman merkkejä.

Mä epäilen että mulla on ollut astma aina. Se todettiin kuitenkin vasta aikusena. Mä ihmettelin aina lapsena kun tulee huono olo pienessäkin mäessä tai portaissa. Ja mulla oli silloin muuten ihan hyvä kunto.

Yhteistyössä