hauvojen omistajat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Naamakala
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Naamakala

Jäsen
18.05.2007
744
0
16
joilla on myös pieniä lapsia. onko ihmetelty muitten taholta, et miks ootte ottaneet koiran, vaikka on pieniä lapsia, varsinkin jos on isokokoisesta rodusta kyse. meil on sekarotunen hauva, siin on tiibetinmastiffia, ajokoiraa ja pystykorvaa isän puolelta ja äippä on saksanpaimenkoira...

yks tyyppi vaan alko ihmetteleen et pitikö tollanen ottaa ku on lapsiakin :o |O

en tajuu....

Meidän koira on kolme kun nappula syntyy.
Koira on sellanen keksikokonen seropi, ja aikas karun näkönen.
Kiltti kuin mikä, mutta eihän sitä sellanen ihminen voi tietää joka ei sitä tunne, arvostelee vain ulkonäön perusteella.
Niin miehen mummo sitten kysyi tuossa päivänä eräänä, että kai me annamme koiran pois, ennen kuin vauva syntyy, oli pikkasen että :o , kun kuulin asiasta..

Meillä oli 5 v. ajokoira kun esikko syntyi ja ei sitä kukaan ihmetellyt. Hyvin tuli toimeen konttaavan lapsen kanssa rivitalossa. :D Junnu ei sit niin ole tottunut koiriin kun muutettiin maalle kun hän oli 2 kk ja koira sai tarhan ja sen jälkeen on tullut toinenkin ajokoira kaveriksi. Ovat kyllä välillä sisällä.

Mä en ONNEKS ole törmännyt noihin ihmettelijöihin, mutta tiedän että niitäkin riittää... Rotuvalintaa meillä enemmänkin päivitelty.. nii ja meillä siis fila brasileiro 2-v uros.. lapset on 5v, 4v ja 9kk...

Jeps. Eka koira kun otettiin ja silloin oli 4 kissaa, ni suku oli sitä mieltä, et pitäis kissoista luopua. Kun tuli toinen koira ja olin silloin raskaana, ni ois pitänyt viimeistään luopua kissoista, eikä edes ottaa toista koiraa. Nyt koiria kolme, joista vanhin 5v2kk ja nuorimmat 3v7kk ja poju täyttää 2viikon päästä 3. Todella hyvin on mennyt, mutta kyllä tuota suvun ihmettelyä aina silloin tällöin saa kuunnella. Ehkä pian lopettavat, jos neljäs koira tulee, kun oon kovasti jo puhunut, et haluun neljännen :D

ja mun tutuilla oli tooooosi vanha ja äksy koira, ja siihen perheeseen synty eka yks sit toinen lapsi. koira ei oikeen tykännyt ja jos siellä käytiin leikkiis ni se vaan muris ja sitä sai varoo... koko ikänsä ollut ja elänyt ei-lapsiperheessä. no se jouduttiin sit lopettaan, se oli kyl tosi vanhakin, mut se oli äksy. ja se oli pienikokoinen rotu... et ei aina se koko....

Ei meitä olla ihmetelty, on todettu vaan että lapsi tottuu "liian" hyviin koiriin. Meillä oli 8v kultainen noutaja ja mummulassa 7v irlis kun lapsi syntyi. Kummallekin koiralle saa lapsi tehdä melki mitä vaan ja koira ei välitä, irlis tosin yrittää hoita lasta. Lapsi saa taputella, kömpiä yli ja paijata ja koirat vaan kattelee. On vaan sitten saatava lapsi ymmärtämään ettei kaikki koirat ole yhtä kilttejä :)

joo, rasittaa jo valmiiks ku mennään hauvan kanssa sukuloimaan, kauhistelu alkaa samoin tein... noin iso ja vielä noin pieni, kauheen iso siitä kasvaa, mites lapset, miten ne voi jäädä sen kanssa kotiin ku lähtevät kouluun............... 1,5 vuotta viel ennen ku esikko alottaa koulutaipaleen....

Kannattaa vedota siihen, kuinka koira toimii lapsia kohtaan (vieraita lapsia, naapurin lapsia yms.) Meillä on tulossa lapsi, ja löytyy aika suuri saksanpaimenkoira uros. Kyllä anopeista ja isomummoista lähtien on kauhisteltu, että mitähän se koira sille lapselle tekee, syö varmaan elävältä.. Ja vaikka tämä koira on suht arka ja lempeä, ja ihmettelijät sen tietää. Ja onneksi sakemanni rotuna on yleensä lempeä lapsia kohtaan. Tämä koira onneksi paimentaa myös naapurin lapsia, kun ne ovat meillä ja valvoo niitä koko ajan. Ja jos joku itkee, se käy nuolemassa naamaa, ja tulee haukkumaan aikuisen viereen, että ettekö te huomaa.. Ja yleensä lapsi lopettaa itkemisen ja alkaa nauramaan, kun koira tulee siihen ympärille. Toki tästäkin joku lukija varmasti saa sätkyn, että hyi kamalaa bakteereja yms.. Onneksi maalla on mukavaa ja leppoisaa.

No onhan se aika paljon siitäkin, että mimmonen koira sit on, mun koira on aika monen mielestä ruma, tai ilkeän näkönen (sillä on aika "kiva" purukalusto) ja naapurin mamma kerran huus mulle, kun hissin edessä törmättiin, että tekee valituksen mun koirasta, koska se on niin ruma...

Alkuperäinen kirjoittaja Zoe-F:
No onhan se aika paljon siitäkin, että mimmonen koira sit on, mun koira on aika monen mielestä ruma, tai ilkeän näkönen (sillä on aika "kiva" purukalusto) ja naapurin mamma kerran huus mulle, kun hissin edessä törmättiin, että tekee valituksen mun koirasta, koska se on niin ruma...

:laugh:

Yhteistyössä