hautajaisvaatetuksesta (aikuisten)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja appuva kiitos!
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

appuva kiitos!

Vieras
olisiko järkevää ostaa musta jakkupuku ja pärjäisikö pelkästään sillä jakulla? jos ostaa jakkupuvun ja takin niin lompakko kevenee 200 e ja ylikin voi mennä

tai

ostaako vain mustat suorat huosut JA jonkun mustan paidan JA se päällystakin?

onko päällystakin oltava musta ? kyllähän se käy kaiken kanssa mutta musta ei vaan ole mun väri sit millään

Alkuperäinen kirjoittaja marhe:
Kaapistako ei löydy tummia vaatteita? En mä lähtis hautajaisia varten ostamaan vaatteita. Mun mielestä vaaleakin väri käy kunhan ei kirkkaanpunainen.

NO EI KÄY! Vaalea on iloiseen juhlaan, jota hautajaiset eivät ole!lapsilla hieman eri asia, voi olla jotain vaaleaa yhdistettynä tummaan, mutta aikuisella ehdottomasti oltava tummaa!!

Kummitädin hautajaisiin ostin mustat farkut ja siistin valkean pitkähihaisen paidan, musta jakku oli ennestään. Samoissa menen ylihuomenna sedän hautajaisiin.

Jos sulla on muutakin käyttöä sille jakkupuvulle, osta pois, mutta muutoin hautajaisvaatetus on nykyisin paljon väljempää. 70 v tätinikin oli mustissa farkuissa.

Alkuperäinen kirjoittaja :):
Kaapistako ei löydy tummia vaatteita? En mä lähtis hautajaisia varten ostamaan vaatteita. Mun mielestä vaaleakin väri käy kunhan ei kirkkaanpunainen.

NO EI KÄY! Vaalea on iloiseen juhlaan, jota hautajaiset eivät ole!lapsilla hieman eri asia, voi olla jotain vaaleaa yhdistettynä tummaan, mutta aikuisella ehdottomasti oltava tummaa!!

Juuh, mä oon kans samaa mieltä siitä, että vaalea väri ei sovi hautajaisiin. Lapset on asia erikseen, mutta aikuisten hautajaisasun on oltava tumma, mielellään MUSTA.

Alkuperäinen kirjoittaja :):

No jokaisessa hautajaisissa joissa mä olen ollu on kyllä ollut muutakin väriä vaatteissa ku mustaa, harmaata, ruskeaa.

mie aattelisin et tarviisin tuollasta jokapaikan jakkupukua sit monessa tilanteessa myöhemminkin.

mulla ei ole mitään mustaa kaapissa koska se ei ole mun väri! ja vainajaa kunnioittaen menen hautajaisiin mustissa vaatteissa(ehkä valkoista paitapuseroa laitan alle) ja lapsillekin puetaan tummat (mustat) siistit vaatteet (punaisissa ja farkuissa ei lähdetä)

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
mie aattelisin et tarviisin tuollasta jokapaikan jakkupukua sit monessa tilanteessa myöhemminkin.

mulla ei ole mitään mustaa kaapissa koska se ei ole mun väri! ja vainajaa kunnioittaen menen hautajaisiin mustissa vaatteissa(ehkä valkoista paitapuseroa laitan alle) ja lapsillekin puetaan tummat (mustat) siistit vaatteet (punaisissa ja farkuissa ei lähdetä)

Mä teetin musta jakkupuvun juurikin siksi, että se käy kaikkiin tilaisuuksiin.
Mut jos nyt ei missään nimessä halua mustaa, niin eiköhän tummansininen aja saman asian. Tai tummanharmaa. Miksei tumma viininpunainenkin.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Meilläkin hautajaiset edessä. Voiko pojalle laittaa valkoisen lyhythihaisen paitapuseron ja tummat farkut?

minusta farkut on ehdottomasti ei. Sammarit ois ok, jos haluaa semmoset millä on käyttöä myöhemminkin. Tummansiniset tai tummanvihreät menee lapsella ihan hyvin. Valkoinen paita on jees.

Yhteistyössä