Hautajaisvaatetta murrosikäiselle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
mitä laittaisit murrosikäiselle pojalle lähiomaisen hautajaisiin päälle? onko olemassa pukuja 160cm? ja mistähän lähtis etsimään? vai onko pelkkä paita ja kraka liian arkinen?

paita ja skraka ja vaikka silipari tai villatakki? onko lähempänä 18 vai 12 vuotias? :D rippikoulun käyneelle mun mielestä puku, sitä pienemmälle voi laittaa muutakin :)

[QUOTE="...";24005861]Mustat suorat housut ja ihan vaikka musta paitapusero... Voi pukutakinkin laittaa.[/QUOTE]

ei tartte olla koko musta!! voi olla esim vaalea harmaa mut ei mitään räikeää kuvaa paitapuseron selkään.. myös vaalean sininen tai turkoosi mun mielestä käy

Kyllähän pukuja on ihan kaiken kokoisina olemassa ;) Ihan Lindexillä ja H&Mllä olen nähnyt, mutta en tiedä onko tähän aikaan. Carlsonilla on paljon juhlavaatetusta, niin pukuja kuin irto housuja ja takkeja. Eiköhän jossain Sokoksella ja Stockalla ole myös...

Olen samaa mieltä edellisten kanssa, että mustat, suorat housut ja asiallinen paitapusero vähintään. Kravatti ja pukutakki antaa sitten vielä fiksumman vaikutelman.

Se on jotenkin kurjan näköistä, jos lapsilla/nuorilla on hautajaisissa "normivaatteet", tuntuu, ettei ole vanhemmilla ymmärrystä kunnioittaa muistojuhlaa.

Huutiksesta löytyy ainakin yksi tumma puku kokoa 160 cm ja eri kaupoista varmaan löytyy lisää. Kyllä mun mielestä vanhempien tehtävä on vatia lasta laittamaan hautajaisiin asialliset vaatteet vaikka sitten vähän lahjomalla. Se että pukeutuu asiallisesti hautajaisiin osoitta kunnioitusta niin vainajaa kuin omaisiakin kohtaan ja se kannattaa kertoa myös lapselle, ja opettaa lapsella samalla empatiaa toisia ihmisiä kohtaan. Itse varmaan laittaisin lapselleni ukaasin, että jos ei laita siistiä pukua hautajaisiin, niin sitten ei myöskään mennä huvipuistoon kesällä tms.

Kun kerran tällanen ketju löyty juuri, kun meinasin alottaa uuden... ;)

Onko 5v:lla tytöllä pakko olla jo mustat vaatteet hautajaisissa? Meillä ei ole mitään mustaa ( eikä oikeen muutalkaan tummaa ), pappansa hautajaiset tulosaa ja rahaakaan ei ole... :(

Alkuperäinen kirjoittaja saanko minäkin kysyä;24006322:

Onko 5v:lla tytöllä pakko olla jo mustat vaatteet hautajaisissa? Meillä ei ole mitään mustaa ( eikä oikeen muutalkaan tummaa ), pappansa hautajaiset tulosaa ja rahaakaan ei ole... :(

Ei mun mielestä ole, kuhan ei oo mitään räikeetä tai tsoi kirkasta. Ihan täysvalkosetkin vois näyttää hyvältä.

[QUOTE="Kaisa";24005879]ei tartte olla koko musta!! voi olla esim vaalea harmaa mut ei mitään räikeää kuvaa paitapuseron selkään.. myös vaalean sininen tai turkoosi mun mielestä käy[/QUOTE]

Mut musta on varmaan nuoresta coolimpi kuin joku vaaleansininen.

[QUOTE="Kaisa";24005879]ei tartte olla koko musta!! voi olla esim vaalea harmaa mut ei mitään räikeää kuvaa paitapuseron selkään.. myös vaalean sininen tai turkoosi mun mielestä käy[/QUOTE]

ei tarvi ollakaan, mutta musta on tyylikäs, varsinkin just sielä hautajaisissa. ja mä luulen että murrosikänen pukeutuuki mielellään mustaan

Alkuperäinen kirjoittaja saanko minäkin kysyä;24006322:

ei ole pakko olla mustaa kenelläkään. esim tummempi sininen käy hyvin tai vaikka valkoinen, harmaa.. ei tarvi olla edes tummaa, kunhan ei ole kirkkaita ja iloisia värityksiä. meidän tytöllä oli tummansininen mekko isoisänsä hautajaisissa

Pukujakin myydään kyllä tuonkokoisille, mutta ei lapsella tai nuorella tarvitse olla pukua. Esim tummat (mustat tai tummansiniset) siistit housut, valkea paitapusero ja tumma neuletakki sopii oikein hyvin.

Me olimme n kuukausi sitten mieheni enon hautajaisissa ja lasten ja nuorten pukeutumisessa oli melkoisesti eroa. Osa pojista oli puvuissa, osa farkuissa. Tytöillä kaikilla siistit, juhlavat tummat mekot.

Yhteistyössä