Hautajaispukeutumisesta eli voinko laittaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
huomisiin hautajaisiin tumman harmaat suorat housut, harmaan puseron ja siihen päälle mustan "bolero" tyyppisen neuleen. Eli ts, voiko laittaa noin paljon harmaata vai pitääkö olla mustaa?

Jäi vähän viime tippaan vaatteiden sovitus ja kävi niin, että vanhat mustat suorat housut ovat käyneet pieneksi (ikävä kyllä), joten ainoat hyvin istuvat housut on nuo harmaat. Vainaja ei ole lähiomainen, vaan naapurin vanha mummo.

Ei tarvitse olla mustaa, miksi pitäisi olla? Parasta olisi jos voisi pukeutua normaaliin asuun. Tämä ei kylläkään istu suomalaiseen tapaan ja siitä varmaan saisi kuulla sukulaisilta myöhemminkin.

No jokainen on tottunut olemaan, kuten heillä on ollut tapana.

Nyt kuitenkin haluan sanoa oman mielipiteeni eli minun hautajaisissa saa pukeutua omiin vaatteisiin eikä mustaan ellei se ole kuulunut persoonaan.

Lisäksi haluan, että se ei ole surun-juhla, vaan silloin soi iloinen New Orleans jatsi. Tämä on vähän erilaista, mihin suomalaiset ovat tottuneet, mutta tämän minä haluaisin.

harmaa on ihan hyvä väri varsinkin kun on mustaakin mukana. Minä olen ollut ihan läheisten hautajaisissa kokomustassa, mutta jonkun muun sukulaisenkin mustavalkoisessa eli musta jakkupuku ja muut mustat asusteet mutta valkoinen pusero siellä jakun alla.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras mama:
Ei tarvitse olla mustaa, miksi pitäisi olla? Parasta olisi jos voisi pukeutua normaaliin asuun. Tämä ei kylläkään istu suomalaiseen tapaan ja siitä varmaan saisi kuulla sukulaisilta myöhemminkin.

No jokainen on tottunut olemaan, kuten heillä on ollut tapana.

Nyt kuitenkin haluan sanoa oman mielipiteeni eli minun hautajaisissa saa pukeutua omiin vaatteisiin eikä mustaan ellei se ole kuulunut persoonaan.

Lisäksi haluan, että se ei ole surun-juhla, vaan silloin soi iloinen New Orleans jatsi. Tämä on vähän erilaista, mihin suomalaiset ovat tottuneet, mutta tämän minä haluaisin.

Aina kuulee näitä toivomuksia, että "mun hautajaisissa ei sitten surra ja itketä, siellä iloitaan, muistakaa se..." Siis aivan älytöntä paskan jauhantaa tollanen! Totta helvetissä hautajaiset on aina surunjuhla ja on se kumma jos suruaan ei saa näyttää!

Minäkin olen menossa tänään hautajaisiin. Minkäpituinen helma kuuluisi hautajaisissa olla hameessa ja mekossa? Laittaisin mustan 3/4 hihaisen villasekoitemekon joka ulottuu hieman polven yläpuolelle + mustat sukkahousut, onko liian lyhyt?

Yhteistyössä