Hautajaispukeutuminen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "pinni"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="pinni";22457289]Voiko hautajaisiin laittaa hieman polven yläpuolelle jäävän hameen/mekon, jos sen kanssa laittaa paksuhkot mustat sukkahousut ja saappaat?[/QUOTE]

Mielestäni nuori ihminen voi. Sellainen alle kaksvitonen. Vanhemmalla tulisi olla pitempi hame.

Alkuperäinen kirjoittaja näin;22457386:
Ei kai missään hautajaishameen pituutta ole määritelty. Jos kokonaisvaikutelma on asiallinen, siisti ja huomiota herättämätön, sen pitäisi riittää.

Samaa mieltä. Varsinkin jos mekko ei ole tiukka malliltaan, niin ei mielestäni näytä edes niin pahalta.

Vaikuttaa arkivaatteelta, hautajaisissa tulisi olla juhallinen pukeutuminen (eikä mikään nuoriso-diskojuhla-look). Musta, lila, valkoinen. Hopeakorut (kultaa ei tulisi käyttää koska se on ilon väri).

Alkuperäinen kirjoittaja näin;22457386:
Ei kai missään hautajaishameen pituutta ole määritelty. Jos kokonaisvaikutelma on asiallinen, siisti ja huomiota herättämätön, sen pitäisi riittää.

Ihan varmasti voit laittaa. Tällä palstalla on kummallisen ahdasmielinen käsitys hautajaispukeutumisesta. Ei missään käytösoppaissa ole sanottu mitään hameen pituudesta, kokonaisvaikutelma ratkaisee.

Vaikuttaa arkivaatteelta, hautajaisissa tulisi olla juhallinen pukeutuminen (eikä mikään nuoriso-diskojuhla-look). Musta, lila, valkoinen. Hopeakorut (kultaa ei tulisi käyttää koska se on ilon väri).

Mun mielestä ei tarvitse olla mitenkään erityisen juhlallisesti pukeutunut jos siihen ei riitä voimia ja muutenkin mun mielestä hautajaisissa on enemmän kyse siitä vainajasta kuin itsensä esiin tuomisesta. Itse panostan yleensä juhliin hyvin paljon pukeutumisessa ja meikeissä, mutta hautajaisissa mulla on aina hyvin asialliset vaatteet. Mustat sukkahousut, musta hame, musta paita ja musta jakku. Meikkiä mulla ei ikinä ole, koska ei mikään vedeskestävä ripsari kestä sellaista itkumäärää. Ihan hyvältä noi sunkin ohjeet kuulostaa, mutta aina ei ole voimia kaikilla niin paljoa panostaa.

Voi. Monet pistää hautajaisiin kotelomekkoja, kynähameita yms. ja ne on usein joko vähän polven yläpuolelle ulottuvia, polveen ulottuvia tai polven alapuolelle ulottuvia.

Yhteistyössä