Hautajaiskukat - miten tämä menee??

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Etäinen mutta arvostamani ihminen on menehtynyt, ja vaikka en pääse osallistumaan hautajaisiin, niin tilasin kukkalähetyksen kappeliin vietäväksi. Siis sellaisen hautavihkon, mikä sitten lasketaan arkulle tai haudalle. Mukana on nauha jossa teksti ja nimeni.
Nyt aloin kuitenkin miettiä, että miten tämä toimii, kun en itse ole laskemassa kukkia enkä tunne hautajaisissa ketään! Tai lesken jotenkin, mutta en haluaisi vaivata häntä tällä asialla surun keskellä. Voinko pyytää esim seurakunnasta jotain laskemaan kukat puolestani, vai miten toimin?

Näinhän se yleensä menee. Halusin kuitenkin ihan kukat, joten tilasin ne jo, miettimättä loppuun asti.
Kukat toimitetaan kappelii/ haluttuun paikkaan ja joku sukulainen siellä laskee kaikki kukkalähetykset arkulle. Tämä lukee nimet nauhoista ja kortit.
Arkku viedään hautapaikalle ja sukulaiset kantaa kaikki kukat perässä. Nämä kukat sitten lasketaan hautapaikan päälle.

Sama juttu mulla. Kaikissa hautajaisissa, joissa olen ollut, jokaisella on omat kukat ja niistä lukee tekstin.
Hautajaisissa missä itse olen ollut kaikki laskee omat kukkansa ja lukee sen tekstin
Kyllä. Mutta silloin, kun on kukkia paikalla, kellä ei ole omistajaa, niin joku sukulainen/ tuttava lukee tekstit ja laittaa kukat sen poissaolevan ihmisen puolesta siihen.
Vai miten teillä on tehty niiden kukkien kanssa, jotka ovat olleet ilman omistajaa? Jätetty kappelin eteiseen?

Kyllä. Mutta silloin, kun on kukkia paikalla, kellä ei ole omistajaa, niin joku sukulainen/ tuttava lukee tekstit ja laittaa kukat sen poissaolevan ihmisen puolesta siihen.
Vai miten teillä on tehty niiden kukkien kanssa, jotka ovat olleet ilman omistajaa? Jätetty kappelin eteiseen?
jos kukaan ei tunne sinua niin se on eriasia. silloin adressi. nyt perut ne kukat heti.

Kyllä suntio ne kukat toimittaa sinne toimitukseen, kun vaan selvästi laitat korttiin nimen.

Mutta omaisia olisi sen verran hyvä vaivata, että ilmoitat laittavas kukat siunaustilaisuuteen,niin voivat etukäteen sopia että joku paikallaolijoista lukee kortin ja kantaa kukat haudalle.

Näin meillä on toimittu.

Nimenomaan minä! Jokainen huolehtii muistamisesta kukin tai adressilla. Aina luetaan kaikkien muistamiset.

Vai mitenkä olitte itse ajatelleet hoitaa osanoton jossette itse pääse paikalle.
Lähetän joko surunvalittelukukat leskelle tai lähetän adressin. En tilaile kukkia hautajaisiin sopimatta jonkun kanssa ensin, että hän laskee ne minun puolestani.

Kyllä oltaisiin parissa viimeisissä hautajaisissa ihmetelty jotain kimppua, mistä kenelläkään ei ole etukäteen tietoa. Viimeksikin oli useammat kukat, joista oli sovittu, että kuka laskee ne poissaolijoiden puolesta.

Parhaillaan mietin, osallistuako kukilla vai adressilla erään sukulaisen hautajaisiin, en kuitenkaan aio matkustaa maan toiselle puolen niiden takia. Mutta kuitenkin haluan muistaa.