Hautajaisiin mustaa kynsilakkaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Nyt tuli tenkkapoo!
Viikonloppuna hautajaiset ja alkuviikosta kävin kestolakkauksessa, mustaa lakkaa kuten aina.

Onko liian rajua? Että alanko tässä nyt sulatteleen tuota geelilakkaa pois?

Juuri mustahan sopii hautajaisiin erittäin hyvin! Sehän on suruasunkin pääväri.

Itselläni on usein ollut hautajaisissa hopeanharmaata kynsilakkaa, varsinkin silloin, kun olen käyttänyt mustan asuni kanssa myös hopeista kaulakorua ja korviksia. Mutta kyllä musta lakka sopii aivan yhtä hyvin, ellei paremmin. Ainakin se on parempi kuin mikään kirkuvan punainen, muista räikeistä väreistä puhumattakaan.

En usko, että kynsilakan värillä on niin väliä, jos kokonaisuus on asiallinen. Ei sitä vainajan takia asiallisesti pukeuduta vaan lähisukulaisten. Vain vähän meikkiä, ei liian avoin kaula-aukko, eikä liian lyhyt hame (peittää polvet). Pukeudu mustaan. Jos nämä täyttyvät, niin selviää hyvin vanhoillisimmistakin vaatimuksista. Joku voi vielä nostaa kulmiaan mustalle kysilakalle, mutta jos muuten yrittää kunnioittaa toisten surua pukeutumisellaan, niin ei siitä mielestäni ketään moittia.

Lähisuku ei välttämättä mitään hernettä vedä nenuun vähemmän asiallisesta asusta, koska he tietävät, mitä vainaja olisi itse ollut asiasta mieltä. Paremminkin ne herneen nenuun vetäjät ovat kaukaisempaa sukua, joiden mielestä pitää täysin noudattaa etikettiä.

Jos olet itse ollut läheisempi vainajalle, niin ei kai sillä mitään väliä sitten ole. :) Ei varmaan silti kannata ainakaan tahallaan hautajaisissa provosoida. Ole oma itsesi.

Yhteistyössä