Hautajaiset

Hautajaisista.

Meidän mamma nukkui pois (minun äidin äiti). Oli kyllä jo odotettavissa. Löydettiin pitkälle edennyt syöpä, ja mamma oli jo niin huonossa kunnossa että asialle ei voitu enää tehdä mitään. 3kk eli sairaalassa...

kysymys kuuluukin nyt että onko minulla oikeus olla pois töistä hautajaisten vuoksi? tarvitsenko poissaolo lapun vai miten? Miten käytännössä toimin?

Olen keikkatyöläinen ja seuraavat 3 viikonloppua on töitä, todennäköisesti hautajaiset osuvat juuri työpäivälleni. Meillä hautauksia toimitetaan perjantaisin ja lauantaisin. Vielä ei mamman hautauspäivää ole päätetty.
 
vieras
KVTESin mukaan oman lapsen, puolison tai oman vanhemman tai puolison vanhemman hautajaisia varten saa palkallisen vapaan. Isovanhempien hautajaisia varten työnantajan ei ole pakko antaa vapaata.
 
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
KVTESin mukaan oman lapsen, puolison tai oman vanhemman tai puolison vanhemman hautajaisia varten saa palkallisen vapaan. Isovanhempien hautajaisia varten työnantajan ei ole pakko antaa vapaata.
Herranen aika. Tätä mä vähn pelkäänkin :'( tottakai haluan mamman hautajaisiin...
Enkä tarvitse sitä palkallisena, kunhan vain pääsisin hyvästelemään ja olemaan tukena äidilleni.
 
vieras
mamma on lähisukulainen joten sinulle pyritään järjestämään mahdollisuus olla poissa, plakatta kuitenkin uskoisin jos et saa vapaata siien. Mikä ala on kyseessä?
 
Vieras
Onpa surkea tilanne, jos et saa vapaata.

Liekö sitten miehelläni erityisen hyvä pomo vai mistä kyse, mutta kun mieheni isä kuoli hän sai palkallista vapaata yli viikon. Olisi saanut enemmänkin, jos olisi halunnut.
 
Nalletar
Niin sulla on jo ne työvuorot jo sovittuna? Vai oletko vain lupautunut olemaan käytettävissä? Jos ne on jo sovittu niin tehtävähän ne olisi...Ei kukaan työkaveri pystyisi vaihtamaan sun kanssa vuoroa? Saattais osastonhoitajakin joustaa tuollasessa tapauksessa, kun eihän ne sulle palkkaa joudu maksamaan jos pois olet.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Nalletar:
Niin sulla on jo ne työvuorot jo sovittuna? Vai oletko vain lupautunut olemaan käytettävissä? Jos ne on jo sovittu niin tehtävähän ne olisi...Ei kukaan työkaveri pystyisi vaihtamaan sun kanssa vuoroa? Saattais osastonhoitajakin joustaa tuollasessa tapauksessa, kun eihän ne sulle palkkaa joudu maksamaan jos pois olet.
En todellakaan tarvitse palkkaa siltä päivältä, kunhan saisin vaan vapaaksi. Suullisesti ollaan päivät sovittu,mutta sopimuksen olen paperille allekirjoittanut vain ensi viikonlopulta. Mutta tottahan suullisesti sovittu pätee yhtälailla kuin kirjallinenkin sopimus.

Ja tiedä siitä sitten saanko vain en. Pelkään vaan tilannetta etten saisikaan :|
 

Yhteistyössä