hautajaiset, pakkanen, kukat...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja tytär
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

tytär

Vieras
isäni hautajaisia vietetään lauantaina, kukat lasketaan haudalle.. Tännepäin on luvattu kovia pakkasia 25-30.. Millaiset kukat kannattaa hankkia että ne edes hetken säilyisivät, onko havuseppele ainoa vaihtoehto?

Mistä oulusta kannattaisi hankkia kukat, meidän perheen kukat eivät tule hautaustoimiston kautta, kun ne itse halusin valita.

http://kukkakauppakanerva.fi/fi/etusivu

tässä ihana ja hyvinpalveleva kukkakauppa jota voin suositella niin ilossa kuin surussakin. Otan osaa isäsi poismenon johdosta. En tiedä kannattaako sinun ajatella kukkien säilymistä, ne säilyvät varmasti sen hetken kauniina kuin tarviikin eli valitse ne kukat joilla haluat isääsi muistaa. Ruusu on varma ainakin.

Meillä mummun hautajaiset sunnuntaina ja ihan tavallisia kukkia laitetaan.. taitaa tulla ruusua ja liljaa. Kestää minkä kestää.
Oulussa voin suositella ainakin Vihertaloa, puutarha siinä Höyhtyän kupeessa.. karjasillalla. Kesällä ostin tuolta kimpun häihin, ihana tuli.

[QUOTE="oululainen";23140272]http://kukkakauppakanerva.fi/fi/etusivu

tässä ihana ja hyvinpalveleva kukkakauppa jota voin suositella niin ilossa kuin surussakin. Otan osaa isäsi poismenon johdosta. En tiedä kannattaako sinun ajatella kukkien säilymistä, ne säilyvät varmasti sen hetken kauniina kuin tarviikin eli valitse ne kukat joilla haluat isääsi muistaa. Ruusu on varma ainakin.[/QUOTE]

Mun mielestä aika kallis paikka.

Olen ollut hautajaisissa liki 40 asteen pakkasessa, ei kyllä mietitty kukkien kestävyyttä. Luultavasti ei oo hirveesti merkitystä onko pakkasta kymmenen vai kolmekymmentä. Jos ei lauhdu nopeasti niin voisi kuvitella kukkien säilyvän jonkin aikaa "pakastettuina". Mut voihan sen kukkalaitteen tehdä havupohjalle niin edes osa säilyy pidempään.

En osaa kukkiin ottaa kantaa mutta yksissä talvihautajaisissa näin juurikin havuseppeleen johon oli laitettu muutamia hautakynttilöitä havujen väliin ja se oli musta fiksu. Kukat kun tosiaan ei välttämättä kovin kauan nättinä säily.

Hei! Minulle sanottiin että mitkään kukat eivät kovassa pakkasessakaan ihan hetkessä mene pahan näköiseksi. Floristi kuitenkin suosittteli ruusuja ja neilikoita. Varsinkin ruusut pakastuvat kauniisti.

siis ulkona kestävät mutta ei kannata välillä säilyttää sisällä silloin löpsähtävät.

Ja ne muovipussi kääreet aivan turhia talvella.ei suojaa pakkaselta ja näyttää hirveiltä.

Suosittelisin havuseppelettä johon upotettu ruusuja,voi tehdä pyöreän tai vaikka sydämenmallisen. Ja ei tarvi olla niin iso halkaisija n.30-40cm. en ole tällä hetkellä töissä alalla mutta uskoisin et esim 60e saisi todella kauniin.Jos haluait tehdä itse osta havuseppele torilta, ja ruusut vaikka marketista.Leikkaa ruusun varret n5cm pitkiksi ja työnnä varret havuseppeleseen.

Kukat jäätyvät sinne haudalle kauniisti. Ruusut, tulppaanit, neilikat.

Siunaustilaisuuteen kukat pitäisi saada kuljetettua lämpimässä, esim jonkunlainen kevyt harso päälle ja kuljetus lämpimällä autolla.

Yhteistyössä