Hauska vinkki

Meillä oli nyt viime reissulla ekan kerran kummallakin lapsella, 5v ja 3,5v, omat kertakäyttökamerat mukana. Saivat räpsiä kuvia mistä halusivat ja innokkaasti räpsivätkin.

Eilen käytiin kehittämässä kummankin kameran sisällöt ja ihmeen hyviä kuvia oli ipanat ottaneet! Lähinnä kaikesta sellaisesta, minkä itse rajaa kuvista pois, kuten lattialla lojuvat uimakellukkeet, kengät tai lelut... Näistä kuvista sai jotenkin realistisemman käsityksen matkasta! Päät oli joskus puolikkaita tai niitä ei näkynyt ollenkaan, mutta eihän se haittaa. Ja mikä kans noissa kuvissa oli ihanaa, nähdä oma itseni lapsen silmin. Kummasti se äidin rakkaus loistaa siellä mun silmissä, kun katson oman lapseni kameran linssiin. :heart:

No, eilen käytiin ostamassa kummallekin omat valokuva-albumit. Kyselin lapsilta tarkasti joka kuvan selostuksen ja kirjasin kuvatekstit ylös. Naputtelin tarinat siistiksi, tulostin, leikkasin ja sujautin kuvien alle muovitaskuihin.

Aivan tosi ihanat albumit tuli kuvineen ja hellyttävine selostuksineen! Noista vois kyllä tehdä toiset kappaleet ja antaa vaikka isovanhemmille joululahjaksi. Vapaasti kopioitava vinkki, jos haluatte antaa persoonallisen lahjan! Lapselle kamera viikoksi käteen ja antaa ottaa kuvia kotoa ja missä nyt sitten liikuttekin! =) :xmas:
 
Meillä on kertakäyttökamerat napsuneet jo hetken aikaa. Nyt on tenavalla 4-vuotis-synttärit ja hän haluaa digi-kameran. Saatan sellaisen ostaakin, tulee tuo kehittäminen vähän halvemmaksi ja voi sellaiset kuvat blokata pois, mitkä on tärähtäneet tai muuten. Hyviä kuvia tuo minun naperokin ottaa! =)
http://www.fisher-price.com/fp.aspx?st=2620&e=cameralanding
 
Albumiaiheista aloitusta olen tässä hautonut jonkun aikaa, ja nyt se tuli! =) Olis pitänyt olla nopeempi!

Olen napsinut vauvakuvia ahkerasti. Innostuin omat hääkuvat leikkaamaan ja laittamaan omiin albumiin scrapbookingtyylillä. Kiva juttu, kun saa monta kuvaa samalle sivulle, eikä tuu tylsiä sivuja samasta tilanteesta, ja muistot hienosti talteen. Lapselle aion tehdä nyt oman albumin.

Ootteko siis tehnyt photoscrapiä? Tässä on tosi hieno malli, näin hienoa en tee, enkä tykkää liian värikkäistä tai amerikkalaistyylisestä koristeesta (tajuatte kai mitä meinaan?), mutta pienelläkin vaivalla saa kivan kuvasivun albumiin. On tosin oltava muutama sabluuna aloittamiseen, mietittävä millaisen sivun haluaa ja sit leikkaamaan ja liimaamaan!
http://scrapbooking.com/
 
Mulla oli sama ajatus mielessä, annoin 8v pojalleni kameran ja kerroin neuvovani häntä kunhan ensin käytän pikkusiskon potalla. ..ja kun tulen takaisin on pojalla takaluukku auki ja flimiä puoli rullaa kamerasta ulkona :headwall:

Kunhan saan uuden filmin ostettua täytyy varmistaa että tosiaan ehdin opastamaan kameran käytössä ennenkuin toinen taas alkaa opettelemaan itse ;)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ronya Royce:
Alkuperäinen kirjoittaja Chayenne:
Meidan lapsilla on omat digitaalikamerat ja se on osoittautunut hyvaksi ratkaisuksi.
Onko teillä lasten digikamerat? Mietin tuon Fisher Price ja V-Tech Kidzoom välillä, kumpi ois parempi?

Meidan lapsilla on ihan vaan tavalliset digikamerat, joten ei ole kokemusta noista mainitsemistasi. En siis valitettavasti osaa auttaa.

 
Olipa kivan näköinen tuo linkin kamera. Meillä mennään varmaan vielä seuraavallekin matkalle kertakäyttökameroiden kanssa. Tahtoo niin helposti vielä tuon ikäisillä mennä rikki tai kadota tavarat. Ei tarvii vanhempienkaan huolehtia, vaikka kamera pyörisi rantahiekassa tai missä. Tuollaisessa kertakäyttöisessä oli kivaa sekin, että siinä on juuri sopivasti yhden reissun ajaksi kuvia. Digikuvia kun tulee räpsittyä niin hirveästi ja perfektionismi riivaa, kun tuloksen voi tarkistaa saman tien.
 
Meillä oli häissä kertakäyttökameroita joilla vieraat sai ottaa kuvia ja lapsethan innostui vallan niistä. Ja todella mukavia kuvia muistoksi tuli. Lapset kun keksivät ja kerkeävät paikkoihin ja asioihin joihin ei muut ihan heti keksi mennä räpsii kuvia. :LOL:
 
Meillä poika (3,5v) on oppinut itse käyttämään digikameraani ja tosi hienoja otoksia on ottanut ja suurin osa niistä on tallennetuna koneelle. Ja nyt, kun täällä Espanjassa on pyörinyt tuo mainos Fisher:in lasten digikamerasta niin ajattelin ostaa hänelle sellaisen joululahjaksi, kun on melkein joka päivä kuvailemassa minun kamerallani.
Yrittihän tuo omia järjestelmäkameranikin, mutta se on vähän turhan arvokas hänen kuvailuun , joten annan suosiolla oman digikamerani hänen käyttöönsä.
 

Yhteistyössä